שינוי נוסף בבית היהודי: מהפך בשיטת ההצבעה - סרוגים

שינוי נוסף בבית היהודי: מהפך בשיטת ההצבעה

אחרי שינוי שיטת הפריימריז אותה פרסמנו לראשונה בסרוגים, בבית היהודי מבקשים לשנות גם את שיטת ההצבעה: לפיה, כל מתפקד יצביע באופן אלקטרוני. המתנגדים חוששים מזיופים, התומכים מבטיחים ביטחון כספי וגידול בהצבעות

author-image
שינוי נוסף בבית היהודי: מהפך בשיטת ההצבעה
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

ברקע הרצון של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט לשינוי שיטת הפריימריז, אותו פרסמנו לראשונה בסרוגים בשבוע שעבר. במפלגה מבקשים בנוסף גם לשנות את שיטת ההצבעה: כל מתפקד יקבל קוד אישי למכשיר הפלאפון שלו ויצביע באופן אלקטרוני. המתנגדים חוששים מזיופים ופגיעה בשכבה הבוגרת, התומכים טוענים כי המהלך מבטיח ביטחון כספי והגדלת אחוזי הצבעה.

ביום חמישי האחרון ערך בנט  פגישה עם עשרה פעילים מרכזיים במפלגת הבית היהודי, שם הציג בפניהם את התכנית לשיריון נוסף על הקיים: במקום אחד בעשירייה ברשימה למפלגה, יהיו לבנט שניים נוספים. במקביל, ביקש להראות בפניהם שינוי מרכזי נוסף. לפיו, יתקיים פריימריז אלקטורני, כאשר במקום 120 קלפיות של עמדות הפזורות ברחבי הארץ, כל מתפקד יקבל קוד אליו לטלפון איתו יוכל להצביע במערכות הממוחשבות- דרך הסמארטפון שברשותו או המחשב הביתי.

חוששים מהצבעה ממוחשבת – פתח לזיופים

אך במפלגה יש כבר מי מתנגדים חריפים.  "אולם מכאן עולה בעיה", טוען לסרוגים גורם בכיר בבית היהודי. "הצבעה ממוחשבת היא פתח לזיופים". לדבריו, המהלך מעלה חשש לזיופים מצד מתפקדים שיעבירו את הקוד לאנשים רבים שיצביעו בשמם. בנוסף, קיים סיכוי גבוה שהמהלך יפגע בשכבת המתפקדים הבוגרת והמבוגרת של המפלגה שלא תדע איך להתנהל מול המערכת האלקטרוניות, ובכך יפסידו חלק מחברי הכנסת המכהנים קולות הצבעה משמעותיים.

נסביר, בקלפי רגילה מגיע מתפקד ומזוהה על ידי וועדת הקלפי עם תעודת זהות מאחורי הפרגוד ומצביע. כאן, יישלח קוד לאדם שיוכל להעביר זאת לפוקדים אחרים, כשהסכנה היא מספרים גבוהים של מתפקדים שיצביעו בשביל הפוקדים שלהם.

עם זאת, אחד מהפעילים המרכזיים שהשתתפו בפגישה מבטל את הטענות והחששות, ואומר מנגד כי "זה לא דרמטי". כשהוא מצביע על המטרה המבורכת: להביא צעירים יותר ולחסוך בעלויות הגבוהות של קיום פריימריז.  לפי ההערכות, המערכת הממוחשבת תעלה לחשבון המפלגה עד 500 אלף שקל, בעוד סכום הפעלת בחירות מלאות ופריסת עמדות קלפי יעמוד על כשני מיליון שקלים למפלגה.

הוא מסביר: "מדובר על חיסכון מובהק בכסף, של כמעט מיליון וחצי שקלים", כשלבסוף הוא מעריך: "כל מתפקד יוכל להצביע דרך הטלפון באופן מכוון, ובדרך זו להגיע ל- 90% הצבעה, בנוסף לכך שיהיו 4 קלפיות מהסוג הישן במרכזי ערים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
חבל על הזמן.
דרור | 25-09-2018 13:35
לא כדאי שבנט ימנה כל הרשימה וזהו ? למה בכלל בחירות ? לא סומכים על נפתולי ?! וגם אפילו חצי מליון שח לא יצטרכו להוציא. המלגה הזו מזמן הפכה לבדיחה. גרועה לצערי.
2
הפופלריות של איילת שקד בטח קשורה
צופה מהצד | 25-09-2018 14:02
בנט יודע שהוא מאבד את מקומו בציבור שלו לטובת איילת שקד שהפכה להיות הפופלרית ביותר בבית היהודי והאישה הכי פופלרית בימין. איך זה קשור לשיטת ההצבעה? האם יש למישהו כוונות מראש לזייף תוצאות?
3
הרב אבינר וגם דוב ליאור פסקו נגד סמארטפונים!
חיים למדן | 25-09-2018 14:29
איך יצביע מי שמקפיד ואינו מחזיק כלל טלפון נייד?
את מי זה מעניין?!
גלעד | 26-09-2018 20:57
זה בסדר, תלמידיהם יודעים רק לעשות רעש וממילא לא מצביעים לבית היהודי..
4
הצבעה ממוחשבת
דבורה-ר | 25-09-2018 18:10
נשמח להצבעה ממוחשבת, מאמינה שאפשר להתגבר על הקשיים המוצגים כאן.
5
איך אביגדור קהלני יצביע?
לא ברור | 25-09-2018 19:43
הוא לא מצליח לתפעל סמארטפון? אולי במקום בטלפון יצביעו בג'חנון?
6
בנט
הבורר | 27-09-2018 17:35
כגודל קישקושים של בנט כך יש לו מספר מנדטים קטן ואיכותי שיטת הבחירות המושחתת הוא לא היה הספר בכלל