שני סיפורים קטנים- גדולים על ר' אריה לוין וחג הסוכות - סרוגים

שני סיפורים קטנים- גדולים על ר' אריה לוין וחג הסוכות

כשראיתי את הדבר התפלאתי מאוד ונטפלתי לר' אריה לוין שהכרתי אותו ואמרתי לו – כל צעיר פה בודק את האתרוג בזכוכית מגדלת ואתה הכנסת את זה לכיס המעיל ללא בדיקה?

שני סיפורים קטנים- גדולים על ר' אריה לוין וחג הסוכות
  (צילום: Noam Revkin Fenton/ FLASH90)

כך סיפר הסופר חיים באר:

ערב סוכות הגיע רבי אריה לוין למאה שערים ונכנס לאחת החנויות שעברה הסבה לסוכות ומוכרת במקום ספרים ארבעת המינים. נכנס לחנות רבי אריה לוין והמוכר מסר לו אתרוג וללא בדיקה הכניס אותו למעיל הארוך של הח'ליטל, מה שקוראים, ויצא החוצה. וכשראיתי את הדבר התפלאתי מאוד ונטפלתי לר' אריה לוין שהכרתי אותו ואמרתי לו – כל צעיר פה בודק את האתרוג בזכוכית מגדלת ואתה הכנסת את זה לכיס המעיל ללא בדיקה?

אמר לי רבי אריה לוין – בשתי מצוות , כידוע לכול, צריך להדר מדאורייתא. מצווה אחת היא, כמובן , מצוות "פרי עץ הדר" והמצווה השנייה היא" והדרת פני זקן". ואני הייתי צריך להכריע איזו מן השתיים חשובה יותר אם איני יכול להדר בשתיהן. לפני שירדתי למאה שערים לקחתי מהמעבדה את השיניים התותבות של אחד מדיירי מושב הזקנים. ואם לא אתעכב אצל ר' אברום מוכר האתרוגים, אספיק להגיע, אי"ה, אל בעל השיניים התותבות לפני ארוחת הערב, והוא יזכה לאכול סוף סוף כמו בן אדם ולא יאלץ יותר לטבול את פרוסות הלחם שלו בחלב כמו שעשה ביומיים האחרונים. עכשיו תסלח לי אני ממהר לקו 11 שעשוי להגיע בכל רגע.

=======

פעם בחול המועד סוכות ראו את רבי אריה לוין מהלך באחת משכונות ירושלים. שאל אותו אחד האנשים מה עושה הרב בשכונתינו? ענה רבי אריה; נוהג אני בחול המועד לבקר את האלמנות, נשותיהן של הרבנים. כל ימות השנה האלמנה טרודה בעבודתה ואין היא מרגישה בבדידותה אבל בחול המועד כאשר כולם חוגגים ואינם עובדים אזי מרגישה האלמנה בבדידותה ונזכרת בימים הטובים שכולם היו באים בחג לבקר את בעלה הרב כשעוד היה בחיים, והבית היה הומה ממבקרים והשמחה הייתה שרויה בו. ואילו כעת היא יושבת בודדה וגלמודה וימי החג נהפכים לה לצער והכאב גדול. לכן מקפיד אני לבקר ולעודד את האלמנות דווקא בימים אלו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לסיפור הראשון לא מאמין!!
מישהו | 23-09-2018 12:47
אינך מאמין כי אינך מבין
יוסי | 12-03-2019 14:19
כל כך אמתי כל כך נכון עד שהמקדשים את השולחן ערוך ללא התורה ונשמתה לא יכולים לרדת לעומק הדברים הפשוטים
2
מדהים!!!
.... | 23-09-2018 13:47
מדהים!!! חג שמח ומבורך מאוד לכל ישראל!
3
גם אני לא מאמין. סיפור מסובך ומורכב
עם ישראל חי | 25-09-2018 23:36
הסיפור השני מתאים לרב זצ''ל