נצחון לבן גביר: לא תתקיים שחייה נפרדת ברהט - סרוגים

נצחון לבן גביר: לא תתקיים שחייה נפרדת ברהט

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר  קיבלה את טענותיה של תנועת 'עצמה יהודית' והודיעה לעיריית רהט כי בריכת השחייה בעיר הפועלת במימון ציבורי, לא תוכל להיות בריכה נפרדת והתנהלות שכזאת לא  תעמוד במבחן בג"צ

author-image
נצחון לבן גביר: לא תתקיים שחייה נפרדת ברהט
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, קיבלה את טענותיה של תנועת 'עצמה יהודית' והודיעה לעיריית רהט כי בריכת השחייה בעיר הפועלת במימון ציבורי, לא תוכל להיות בריכה נפרדת והתנהלות שכזאת לא תעמוד במבחן בג"צ.

אמש (ראשון) שלחה זילבר מכתב ליועצת המשפטית של עיריית רהט וזאת בעקבות פניית אנשי עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ועו"ד איתמר בן גביר. השלושה פנו לזילבר לאחר שבשורה ארוכה של מקרים בציבור הדתי והחרדי היא פרסמה שהפרדה במימון ציבורי היא לא חוקית, מנעה אירוע סליחות בתל אביב ואף הורתה להסיר גדרות מחופים נפרדים ברחבי הארץ.

יצויין כי גם בריכת השחייה בקריית ארבע שהונהגה בה שחיה נפרדת נסגרה לאחר שבעקבות עתירה לבג"צ נקבע כי שחיה נפרדת במימון ציבורי לא יכולה להתקיים ללא שעות משפחה.

עו"ד בן גביר כתב לזילבר כי במידה ותונהג  אפליה בין אנשי רהט לקרית ארבע בכוונתו לעתור לבית המשפט העליון.

במכתבה של זילבר לעיריית רהט, היא מודה כי הצדק הוא עם אנשי עוצמה יהודית וכי "ככלל הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי הינה פרקטיקה בעייתית הפוגעת בשוויון. הדברים מקבלים משנה תוקף בשים לב לכך שמדובר בבריכה ציבורית ראשונה ובהתאם לכך גם היחידה ברהט".

זילבר הודיעה לאנשי רהט כי אם לא יונהגו גם שעות משפחה מעורבות אזי המדובר במדיניות הנוגדת לחוק ולא תעמוד במבחן בית המשפט העליון ולפיכך ביקשה את התייחסות העירייה לדברים.

ד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר עוצמה יהודית אומר בתגובה לדברים כי "תם העידן של האכיפה הבררנית. הבהרנו במכתב לזילבר שלא ניתן להפלות בין יהודים לערבים ומה שחל על יהודים חל גם על ערבים. אני כשלעצמי בעד שחיה נפרדת ואיני רואה בכך הדרת נשים, אך אם הולכים לשיטת זילבר אזי גם ברהט יקיימו את הוראות החוק ולא נסתפק במכתב אלא נדרוש אכיפה כמו שהיה בקריית ארבע".

עו"ד איתמר בן גביר מסר לסרוגים: "נתחיל ברהט, אבל המטרה שלנו היא אכיפת החוק והכללים בכל מקום מרהט ועד דיר אל אסד. לא ניתן יד להדרת הנשים במגזר הערבי ולשובניזם הערבי וככול שהגברת זילבר סבורה שהפרדה היא לא חוקית נדאג שהחוק ייושם בכל מקום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אוי לאותו נצחון, הוספת טומאה בעולם..
ישראלית | 17-09-2018 9:25
אין גבול?
מה הוספת טומאה? זה אצל הבדואים
ליבנה | 17-09-2018 10:04
2
והשלב הבא בניצחון:
אליהו | 17-09-2018 9:57
שהיישוב רהט על יושביו לא יהיה קיים יותר
3
עצמה יהודית
יוסי | 17-09-2018 10:07
ממש נוגע ללב. אנשי עצמה יהודית מגלים רוח אנושית למופת, ומחוייבים לשוויון. אני בטוח שכעת יפעלו גם לכך שערבים, בדומה ליהודים, יוכלו להתישב בכל מקום. בודאי ידאגו להשוואת תקציבים לחינוך הערבי ולשלטון המקומי הערבי לתקציב שמקבלים יהודים
4
מציע גם לעתור נגד שירותים נפרדים
יוסי | 17-09-2018 11:49
מדוע צניעות בבריכה שונה מצניעות בשירותים?
5
טמטום של שופטים - הכל שפיט
איציק | 17-09-2018 14:12
ביזיון למערכת המשפט, שמתערבת בנושאים כאלה. מאותה סיבה בקרית ארבע הבריכה סגורה. מה הבעיה לחלק לשעות נפרדות ומעורבות לפי רצון התושבים. בסופו של דבר מערכת המשפט פוגעת בפרט.
אין שום בעייה בבריכה פרטית או מסחרית.
יפה יוסף | 17-09-2018 16:30
כאשר המדינה מממנת יש זכויות גם למיעוט.
6
אין על בן גביר. כ"כ חבל שהוא לא בהנהגת המדינה
רוץ, איתמר, רוץ | 17-09-2018 22:19
צריך להיות ראש ממשלה, אבל נסתפק גם בשר חוץ, בתור התחלה.