אנשי הוואקף יפסיקו "לפקח" על יהודים בהר הבית - סרוגים

אנשי הוואקף יפסיקו "לפקח" על יהודים בהר הבית

אנשי הוואקף יפסיקו לפקח על קבוצות יהודים שעולים להר הבית. השר ארדן תקף את הדיווח בגל"צ: "זה מעולם לא היה תפקידם, משטרת ישראל היא הריבון בשטח". סמוטריץ' הגיב: "הביזיון חייב להיפסק"

author-image
אנשי הוואקף יפסיקו "לפקח" על יהודים בהר הבית
  עלייה מאובטחת להר הבית (צילום: Sliman Khader/Flash90)

אנשי הוואקף, הפועלים מטעם הגוף המוסלמי בהר הבית, יפסיקו לפקח על קבוצות יהודים שעולים לבקר במקום הקודש ולוודא שאלו אינם חורגים מכללי הסטטוס קוו, זאת בעקבות מתחים עם המשטרה לטענתם וחוסר גיבוי מההנהלה.

לפי הפרסום בגלי צה"ל, כתוצאה מכך יהיה על המשטרה לוודא בעצמה שהעולים היהודים שומרים על חוקי המקום, האוסרים על יהודים להתפלל או לקיים כל טקס דתי.

השר הממונה על המשטרה גלעד ארדן הבהיר בציוץ תגובה כי "זה מעולם לא היה תפקידם של אנשי הווקף! לא ללוות ולא לוודא שום דבר!" לטענתו, משטרת ישראל היא הריבון בשטח הר הבית והיא זו שמוסמכת לוודא אל מול המבקרים במקום את קיום סדרי הביקור.

אולם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מתח ביקורת על דברי ארדן. "לא יותר פשוט שהמשטרה לא תוודא כלום?! אין שום "חוקי מקום" שאוסרים על יהודים להתפלל. חוקים מפלים כאלה פשוט לא יכולים להתקיים במדינה דמוקרטית. הביזיון הלא יהודי ולא דמוקרטי שמתרחש בהר הבית חייב להיפסק וזו הזדמנות טובה להתחיל בכך. מתאים מאוד גם לימי התשובה שאנחנו בעיצומם…"

איש הר הבית ארנון סגל הוסיף: "בואו ננסה את זה: המשטרה תיאלץ למלא את מקום אנשי רב הכותל ולוודא שנשות הכותל לא מגניבות לאתר ספרי תורה. 'חוקי המקום'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
די לאנטישמיות בהר הבית!
א.ב. | 16-09-2018 12:48
זה שערוריה! כאן, בארצינו, ובמקום הכי יהוגי שיש יחס מפלה ומשפיל כלפי היהודים! חייבים לקחת שלטון לידים שלנו! הר הבית שייך ליהודים, לא לוואקפ
2
הרצי"ה מחייב כיום את העלייה להר הבית!!!
תלמיד הרצי"ה | 20-09-2018 2:16
גם אני שמעתי אישית כמה פעמים ממרן הרציה על האיסור לעלות להר הבית. הרציה סבר שאף-על-פי שיש מקומות שמותר בוודאות להיכנס אליהם בהר הבית, יש לחשוש ליהודים חילוניים שילמדו מאיתנו ויעלו, והם יעלו גם למקומות שיש בהם איסור כרת. לכן צעק מרן הרציה עוד חתיכת כרת עוד חתיכת כרת והיה מפרש שהוא מתכוון ליהודים חילוניים שילמדו מאיתנו ויעלו למקומות האסורים. שאלנו את מרן הרציה: האם מניעת ההשתוללות של הערביים בהר הבית אינה חשובה מספיק בכדי להתיר לנו לעלות? השיב מרן הרציה: הרי חיילינו שומרים בהר הבית והרי כל התפילות של הערביים בהר הבית הם רק בפיקוח וברשות השלטון היהודי והצבא וממילא אין להחשיב השתוללות והתפרעות של הערביים כהפרת הריבונות ולכן לא נוכל להתיר את העלייה שלנו להר הבית עד כאן דבריו הקדושים המדויקים של מרן הרציה ששמענו מפיו, וכך גם כתב מפורשות בכרוז שהוציא בזך שבט תשלז שכל החומרה שאנו לא נכנסים לא גורעת במשהו בערך הבעלות הקניינית שלנו והשליטה שלנו שם היא כמו בכל שאר המקומות הקדושים בארץ ובהמשך: קיימת בכל תוקפה בעלותנו על כל שטח המקום הזה ורשותנו למציאותם זאת של הגויים שם. הדברים האלו ברורים מאוד: מרן הרציה מתנה חד-משמעית את עניין העלייה להר הבית במצב הבעלות והשליטה של עם ישראל במקום: כל עוד יש שליטה מוחלטת של מדינת ישראל וניתן לומר שקיימת בכל תוקפה בעלותנו שם ואין כלל הפרת ריבונות של הצבא אין כל סיבה להתיר את הכניסה להר. אבל אם וכאשר יגיע מצב שהריבונות שלנו תופר והערביים יעשו במקום כבשלהם ויניפו דגלי אשף וחמאס, יהיה חובה ומצווה גדולה על כל איש מישראל לעלות שוב ושוב להר הבית בכדי לחזק את ריבונותנו שם. אלה הרי דברי מרן הרציה בעצמו! מרן הרציה קבע הן בשיחותיו בעל-פה איתנו והן בדבריו הברורים בכתב כי יש חוב קדוש ומצווה גדולה והכרחית לעלות שוב ושוב להר הבית במקרה של הפרת הריבונות של המדינה.
3
למה לתת צפיות לסרטון פרו פלסטיני?
אביתר יעקב מיכלשוילי | 25-01-2019 13:43
??!