בתום שנתיים: הסתיים הסיוע של צה"ל לאזרחי סוריה - סרוגים

בתום שנתיים: הסתיים הסיוע של צה"ל לאזרחי סוריה

בתום שנתיים של פעילות הומניטרית מורכבת, הודיע צה"ל על סיומה של מנהלת "שכנות טובה" שהעניקה סיוע הומניטרי ורפואי לאזרחי סוריה, זאת בשל חזרת המשטר הסורי לאזור דרום

author-image
בתום שנתיים: הסתיים הסיוע של צה"ל לאזרחי סוריה

בתום שנתיים של פעילות הומניטרית מורכבת, הודיע צה"ל על סיומה של פעילות מנהלת "שכנות טובה", שעסקה במתן סיוע הומניטרי ורפואי לאזרחי סוריה, עם חזרת המשטר הסורי לאזור דרום סוריה.

במסגרת הפעילות נפתחו: מרפאת יום "מזור לדך" שפעלה במשך כשנה ובה טופלו כ-7,000 ילדים סוריים, בית החולים בברייקא, בית החולים ליולדות ומרפאה בג'בתא ויושמו מבצעי "ביקור רופא" – בהם טופלו למעלה מ-1,300 ילדים ועשרות נותחו בבתי חולים בישראל.

במסגרת מאמצי הסיוע הנרחבים שהוביל צה"ל הועברו מזון, ציוד רפואי, ציוד לוגיסטי, ביגוד ועוד.

והנה מקצת הנתונים: טופלו כ-4,900 פצועים, מתוכם 1,300 ילדים טופלו ב"ביקור רופא". ״מזור לדך״: טופלו כ-7,000 מטופלים והועברו כ-630 אוהלים, 40 כלי רכב, כ-20 גנרטורים וכ-20 יבילים פריקים. בנוסף, הועבר כ-1,100,000 ליטר של דלק.

8,200 טיטולים וכ- 1700 טון של חבילות מזון בנוסף לכ-49,000 חבילות של אריזות מזון לתינוקות. בציוד רפואי הועברו כ-26,000 ארגזים וציוד הגינה הועברו כ-14,000. והמספר הגבוה של כ-350 טון ביגוד.

סך כל הסיוע שהעניק צה"ל לאזרחים הסורים

הפעילות הינה חלק מסיוע הומניטרי מגוון ונרחב שהוענק על ידי צה"ל בחמש השנים האחרונות לרבבות אזרחים סורים "מתוך חשיבות חיי האדם וכמחווה של רצון טוב", נמסר בהודעת דובר צה"ל. פעילות הסיוע הנרחבת שהוביל צה"ל ברמת הגולן הסורית היא "ביטוי נוסף לערכים המנחים את עשייתו ובהם הושטת יד תומכת בעת צרה לאזרחים הנזקקים לסיוע, גם מחוץ לגבולות הארץ", נאמר עוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רצוי הפעם...
לעשות פרסום בסוריה וצפון אפריקה: מצריים אלג'יר תוניס לוב. | 06-02-2023 14:27
רצוי הפעם שכל תושבי סוריה יראו את תרומתנו ובנזדמנות זו ילמדו על המעשים ובכמויות בחמש השנים האחרונות.. ככה מקצרים את הזמן הדרוש לאזרחי סוריה להיפתח לישראל. ומי יודע אם בקרוב יהיה אתם שלום. העיקר שלאחר ים לא תהיה דריסת רגל לא בסוריה ולא מזרחה קרי לבנון.
אתה תמים...
יהודי | 07-02-2023 13:24
אתה תמים ונאיבי מאד..אם אתה חושב שזה ישנה את היחס של הערבים שונאי ישראל אלנו. תבדוק בהיסטוריה..הם יקחו בשמחה ובאותה עת יתקעו סכין בגב.
2
לצערנו מהניסיון ההיסטורי...זה...
יהודי | 07-02-2023 13:05
לצערנו מהניסיון ההיסטורי...זה לא יפריע לארדואן ולאסד. להתנפל עלינו בעתיד עם אנטישמיות קיצונית,האשמות, חרמות, התקפות קשות בתקשורת ותמיכה וסיוע למחבלים שופכי דם יהודי.