שני הסרוגים פרשו מהוועדה למינוי בכירים - סרוגים

שני הסרוגים פרשו מהוועדה למינוי בכירים

אחרי רו"ח איריס שטרק, גם היועץ המל"ל לשעבר יעקב נגל הודיע על פרשתו מתפקידו בוועדה למינויים בכירים.  בכך, הוסר המחסום של הוועדה שאמורה לבחון את מינויים של המפכ"ל והרמטכ"ל

author-image
שני הסרוגים פרשו מהוועדה למינוי בכירים
  הוסר המחסום למינוי בכירים (צילום: ניב קנטור/ יח"צ, יונתן סינדל/פלאש 90, Marc Israel Sellem/POOL)

אחרי רו"ח איריס שטרק, גם היועץ לביטחון לאומי לשעבר פרופ' יעקב נגל הודיע על פרישתו מתפקידו בוועדת גולדברג למינויים בכירים.  בכך, הוסר המחסום של הוועדה שאמורה בין היתר לבחון את מינויים של המפכ"ל, הרמטכ"ל ונגיד בנק ישראל.

שטרק הודיע הבוקר על פרישתה בשל מינויה לנשיאת לשכת רואי החשבון. נגל, שיגר בערב ראש השנה מכתב למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, בו הוא מבקש לפרוש מהוועדה. "מאז אישור המינוי בממשלה התחולל סביבו מחול שדים שהסתיים בשלב זה בדיון בבג"ץ בשבוע הקודם", כתב.

"שמחתי לראות ששופטי בג"ץ מצאו לנכון להדגיש שבאופן אישי לא דבק בי שום רבב ו'הפגם' היחיד שמעיב על מינויי הוא העובדה שתפקידי כראש המל"ל בפועל היה משרת אמון מטעם ראש הממשלה ולכן הוא מרמז על קרבתי אליו ועל היותי 'עושה דברו'", טען בפני ברוורמן.

מכתב הפרישה ששלח נגל

"למרות האבסורד וחוסר ההגיון המוחלט בטיעונים אלו", הוסיף עוד  נגל, "אני מבקש ממך להציג בפני הממשלה את בקשתי לשחרר אותי מהמינוי שקיבלתי, על מנת לא לעכב מינויים חשובים שהוועדה המכובדת אמורה לדון בהם בחודשים הקרובים".

התנועה לטוהר המידות עתרה לבג"צ נגד שני המינויים, שהוציא בשל כך בשבוע שעבר צו ביניים נגד כינוס הוועדה בטענה כי השניים מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו. עד כה, נאסר על השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר הביטחון אביגדור ליברמן להביא את מועמדיהם בפני הוועדה, וכינוס הוועדה התעכב מלבחון את אפשרויות המועמדים.

בעתירה שהוגשה נגד המדינה על חברותם של השניים בוועדה, נכתב כי "על מנת שהוועדה תוכל לעמוד במשימה זו, יש למנוע צל-צילו של חשש שבו מי מחברי הוועדה לוקה בעצמו בפגמים אלה. שהרי אם כך יהיה, הרי שמשקלן הציבורי והמקצועי של חוות דעתה של הוועדה יאוין, והיא תמצא עצמה מנועה מלחוות דעה של ממש באשר לפגמים שנפלו במועמדותם של מועמדים שיבואו לפניה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
וועדת גולדברג
דוד | 12-09-2018 14:46
אין מילים לתאר את הפגיעה במדינה את מיטב האנשים שהמדינה יכולה לשים בניהול בעשייה עם נסיון שלא יסולה בפז. פוסלים מחשש לכאורה. הרי תשתית המדינה הוקמה עי אנשים שפעלו כל הזמן בשליחות המדינה. ובגלל כמה צרחנים ותוקעי מגלות בגלגלים כל הממשל צריך לקרטע. ממש כואב והכאב הוא למי שנתן למדינה ולא לאלה שאומרילה שאומרים מגיע לי ע פ חוק
2
יכולים להתמנות לועדה לבירור חרקים בחסה
הבייתה | 12-09-2018 15:59
מה לאיריס שטרק ולבחירת רמטכל? פולטיקרית סוג ג. עושה דברו של שולחה
3
ומה בדיוק הגברת מבינה במינוי רמטכ"לים??!
ל | 12-09-2018 19:20
???
4
מינוי בכירים
דוד גיל | 13-09-2018 8:20
ההגיון אומר שבועדה ישבו רק אנשים שחברים במפלגת רק לא ביבי