35 שנות מאסר למחבל שפצע שני שוטרים בירושלים

35 שנות מאסר למחבל שפצע שני שוטרים בירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 35 שנות מאסר על המחבל שדקר ופצע אנושות את השוטרת ציפי יעקוביאן בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. יעקוביאן, שנותרה משותקת ועם נכות קשה, גם תפוצה ב-258 אלף שקל

author-image
35 שנות מאסר למחבל שפצע שני שוטרים בי-ם
  זירת פיגוע הדקירה. המחבל נשלח ל-35 שנות מאסר (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 35 שנות מאסר על איימן כורד, המחבל שדקר ופצע אנושות את השוטרת ציפי יעקוביאן במסגרת פיגוע בעיר העתיקה בירושלים בשנת 2016. עוד נקבע כי כורד יפצה את יעקוביאן, שנותרה משותקת ועם נכות קשה, בסך של 258 אלף שקלים וכן יפצה שוטר נוסף שנדקר ונפצע קשות בפיגוע ב-70 אלף שקלים.

בהחלטה בית המשפט פסק בעונש חמור במיוחד, אך הסביר כי מדובר בעונש המשקף את חומרת הפיגוע. בפסק הדין נכתב כי "עונשו של הנאשם בגין שתי עבירות של ניסיון לרצח, והעבירה הנלוות של נשיאת סכין, הינו אכן חמור ויוצא דופן, אך הוא מתחייב לנוכח הנסיבות החמורות ויוצאות הדופן של המעשה ותוצאותיו הקשות.

כזכור, כורד החליט לבצע את פיגוע דקירה לאחר שבן דודו נהרג בחברון. "הנאשם ביקש לנקום את מותו של בן דודו, שביצע פיגוע טרור דומה לפני שנורה למוות" נטען בגזר הדין. "על רקע החלטתו האמורה, כתב הנאשם בטלפון הנייד שלו מספר 'צוואות' ודברי פרידה שיועדו למשפחתו, ובין השאר – הביע משאלתו 'למות מות קדושים', וכן 'להיקבר בבית הקברות של השהידים'".

ביום הפיגוע המחבל לקח סכין מטבח מביתו בכפר עקב שבמזרח ירושלים, והגיע לאזור שער שכם בעיר העתיקה- שם חיפש שוטרים או חיילים. כשהבחין בשני השוטרים, הוא עקב אחריהם במשך כמה דקות, לפני שהתנפל על השוטר ודקר אותו בגבו ובצווארו מספר פעמים. לאחר מכן הפיל את יומטוביאן לרצפה, ודקר אותה בצוואה פעמים רבות עד שהסכין נשבר. השני השוטרים פונו לבית החולים בעקבות האירוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סוכ''ס לאחר נהרות של דם ששפכו הפלסטינים !!!!
עמוס | 12-09-2018 10:01
ואולי שרת המשפטים הצליחה?