לקראת פינוי חאן אל-אחמר: הפלסטינים פנו להאג - סרוגים

לקראת פינוי חאן אל-אחמר: הפלסטינים פנו להאג

לקראת הפינוי הצפוי של המאחז הבלתי חוקי "חאן אל-אחמר", הרשות הפלסטינית פנתה לבית הדין הבינלאומי בהאג בדרישה לעצור את המהלך. בישראל זועמים: "הפניה של הפלסטינים היא דוגמה נוספת לטרור מדיני"

לקראת פינוי חאן אל-אחמר: הפלסטינים פנו להאג
  בדרך להאג? פינוי חלקי של חאן אל-אחמר (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, הודיע היום (שלישי) כי הרשות הפלסטינית הגישה תביעה נגד ישראל בגין "פשעי מלחמה" בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. זאת בעקבות ההחלטה של בג"ץ לאפשר את פינוי המאחז הבלתי חוקי "חאן אל-אחמר", הצפוי להתחיל מחר.

פנינו לבית הדין הבינלאומי בהאג בעניין חאן אל-אחמר" אמר עריקאת בהודעתו. "אנחנו מקווים שניתן יהיה לפתוח בחקירה פלילית בהקדם האפשרי. אנחנו נחושים לתבוע על הפשע הזה, אנחנו נחושים להמשיך במאבק במועצת הביטחון, בעצרת הכללית של האו"ם, במועצת זכויות האדם של האו"ם ובבית הדין הבינלאומי".

עריקאת התייחס בהודעתו גם להחלטה של ארה"ב לסגור את נציבות אש"ף בוושינגטון. "ממשל טראמפ החליט לסגור את הנציגות הפלסטינית, להעביר את השגרירות, לקצץ בסיוע ולייבש את מקורות המימון שלנו, ולהכיר בחוקיות ההתנחלויות" טען. "אינני סבור שהם יכולים להיות חלק מכל תהליך שלום או ממשא ומתן. הם חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון".

זעם בישראל: "טרור מדיני"

בישראל זעמו על הפנייה הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי. "הפניה של הפלסטינים לבית הדין בהאג היא דוגמה נוספת לטרור המדיני שאותו מובילה ההנהגה הפלסטינית" אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. "במקום יוזמות חסרות תוחלת, על ההנהגה הפלסטינית לזנוח את ההסתה ולהפסיק את תשלום המשכורות למחבלים ולחזור למו"מ ישיר".

כזכור, בג"ץ דחה בשבוע שעבר את סדרת העתירות נגד מימוש צווי ההריסה והפינוי למאחז הבלתי חוקי "חאן אל אחמר", והחליט כי המדינה רשאית להרוס את המבנים החל מעוד שבעה ימים. ההחלטה לפנות את הכפר הממוקם על אדמות היישוב כפר אדומים התקבלה כבר לפני מספר חודשים, אך רק לאחר סאגה משפטית שנמשכה כעשור פסק בג"ץ כי אין מניעה לפינוי המקום.

העתירות שלפנינו הן "הסיבוב החמישי" בסאגה", כתבו השופטים מלצר, עמית וברון. "בפסק הדין בעתירות הקודמות עמדנו על המורכבות האנושית הכרוכה בפינוי רחב היקף של מתחם ח'אן אל-אחמר, ובד בבד על כך שאין מנוס מביצוע צווי ההריסה. עם כל הצער שבעצם הפינוי, לא ניתן לעקוף את פסק הדין – שהוא פסק דין חלוט שניתן רק לאחרונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו