נחשף: איראן מפעילה אתרי "פייק ניוז" בישראל - סרוגים

נחשף: איראן מפעילה אתרי "פייק ניוז" בישראל

3 אתרים ישראלים, ביניהם אתר בעברית בשם "תל אביב טיימס" הם חלק מתשתית פייק ניוז איראנית חובקת עולם. האתרים נהגו להעתיק כתבות מאתרי חדשות לגיטימיים, ולשלב אותם עם ידיעות מזויפות שהפיצו מידע כוזב

נחשף: איראן מפעילה אתרי "פייק ניוז" בישראל
  הפיץ פייק ניוז איראני. אתר "תל אביב טיימס" (צילום מסך)

חברת הסייבר הישראלית "קלירסקיי" חושפת היום שלושה אתרים המכוונים לקהל ישראלי, שפעלו במטרה להפיץ ידיעות מומצאות ("פייק ניוז"), ולגרום לשינוי דעת קהל במדינות היעד באמצעות דיסאינפורמציה- זאת לצד כתבות לגיטימיות המועתקות מאתרים אחרים.

אתר הפייק ניוז מעתיקה מאתר סרוגים (צילומי מסך)

האתרים שנחשפו הם חלק מתשתית דיסאינפורמציה עולמית שהוקמה לאורך שנים על ידי כוחות איראנים, וכוללת למעלה ממאה אתרי חדשות ותקשורת פעילים, ב- 24 מדינות ובכ-29 שפות. אל האתרים מצטרפים גם מאות פרופילים מזוייפים ברשתות החברתיות התומכים באתרים אלה.

במסגרת התשתית המכוונת נגד ישראל נחשף הבוקר על ידי החברה אתר בעברית בשם "תל אביב טיימס" בכתובת "www.TelAvivTimes.com", אשר עסק בהטיית חדשות- זאת לצד 2 אתרים נוספים בערבית שעסקו בקידום דמותה של איראן.

שיטת הפעולה של מערך ההתחזות האיראני כללה גניבה והעתקה של כתבות מאתרי חדשות לגיטימיים מכל העולם, כולל מישראל, שינוי התוכן של חלק מהידיעות באזורים קריטיים, והוספה של ידיעות מומצאות בצירוף ידיעות תמימות ללא שינוי כלשהו, על מנת לייצר אמינות לאתר הדיסאינפורמציה.

הכתבה המקורית מאתר סרוגים, לצד ההעתקה מ"תל אביב טיימס" (צילומי מסך)

התשתית המכוונת לישראל נתמכת ע"י 14 פרופילים מזויפים בפייסבוק ו-11 פרופילים מזויפים בטוויטר, אשר כולם עדיין פעילים. התשתית גםם כוללת הפעלה של עמודי פייסבוק עם עשרות אלפי עוקבים לכל אחד מהם, חשבונות בטוויטר ובאינסטגרם. לאתר עצמו יש כ- 65 אלף כניסות בחודש, רובן מישראל, זאת על פי נתוני סימילאר ווב.

"מערך ההתחזות והתעמולה האיראני פועל בעשרות ארצות למעלה משש שנים" אמר אוהד זיידנברג, חוקר סייבר בחברת קלירסקיי. "בשלבי ההקמה הראשונים של המערך, הוא קידם את האינטרסים האיראניים בעיקר באזור המזרח התיכון במדינות כמו תורכיה, מצרים ואפגניסטן. מדינות אלו נחשבות על ידי איראן למדינות 'יעד ראשון' להפצת הרעיונות של המהפכה האיסלמית".

"בשנת 2014, הרחיבו האיראנים את יעדי המערך והקימו אתרי חדשות ייעודיים לכל מדינה וגוף אשר מעניינים את איראן" הוסיף. "להערכתנו, מטרת הקמת התשתית הינה השפעה על דעת הקהל במדינות היעד וייתכן לצורך העברת מסרים ממוקדים לפעילים ולאוהדים של איראן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גם אתרים לגיטימיים" כמו סרוגים
ניר | 06-09-2018 18:27
מעתיקים כתבות מאתרים אחרים ומוסיפים תוכן פייק בשביל להטות את דעת הציבור
2
גם באתר הזה יש ידיעות הזויות
לא רק הם | 06-09-2018 19:42
לצד ידיעות שמועתקות מאתרים אחרים.