דיווח: צפון קוריאה קבעה לו"ז לפירוק מנשק גרעיני - סרוגים

דיווח: צפון קוריאה קבעה לו"ז לפירוק מנשק גרעיני

גורמים בדרום קוריאה אמרו כי שליט הצפון קים ג'ונג און קבע לוח זמנים לפירוק מנשק גרעיני, עליו הוסכם עם ארה"ב. לטענתם, בצפון קוריאה מכוונים לסיים את הפירוק עד תום כהונת הנשיא טראמפ

דיווח: צפון קוריאה קבעה לו"ז לפירוק מנשק גרעיני
  (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Fox News)

גורמי ממשל בקוריאה הדרומית אמרו היום (חמישי) כי שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און קבע לוח זמנים לפירוק המדינה מנשק גרעיני. לטענתו של היועץ הדרום קוריאני לביטחון לאומי, צ'ונג אוי יונג, ממשל הצפון מעוניין לסיים את התהליך שעליו התחייבו בפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עד לסיום כהונתו של הנשיא האמריקני בשנת 2021.

יונג נפגש בשבוע שעבר עם ג'ונג און לדיון בנושא המשך התהליך, וציין כי המנהיג הצפון קוריאני ייפגש בעוד שבועיים עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'יאה אין להמשך השיחות. ג'ונג און הדגיש בפגישה את הצורך בכך שארה"ב תגיב לצעדים הראשוניים של קוריאה הצפונית, שכללו את סגירת אתר הניסויים הגרעיניים ואת המפעל לייצור מנועי טילים.

בצפון קוריאה אמרו מקווים שארה"ב תכריז על סיום רשמי של מלחמת קוריאה, אשר הסתיימה בשביתת נשק בשנת 1953, בעקבות הצעדים הנוכחים. עם זאת, בעבר וושינגטון סירבה לעשות זאת ודרשה שהכרזת הסיום תגיע רק לאחר שצפון קוריאה תתפרק מנשק גרעיני.

בעקבות הדיווח, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע בטוויטר את הערכתו להתחייבות של ג'ונג און. "קים ג'ונג און הביע את תמיכתו הבלתי מעורערת בי" אמר. "תודה רבה על כך. אנחנו נעשה הכל יחד!".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו