בריטניה חושפת: אלו האחראים להרעלת המרגל הרוסי

בריטניה חושפת: אלו האחראים להרעלת המרגל הרוסי

מערכת הביטחון הבריטית זיהתה את שני החשודים בהרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה, ופרסמה צו מעצר נגדם. על פי הודעת הרשויות מדובר באזרחים רוסים כבני 40, שהשתמשו בשמות בדויים

author-image
בריטניה מאשימה: אלו האחראים להרעלת המרגל
  החשודים בהרעלת המרגל הרוסי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Sky News)

העימות בין בריטניה ורוסיה נמשך: מערכת הביטחון הבריטית הודיעה היום (רביעי) כי מצאה ראיות משמעותיות המאשרות את זהותם של החשודים בהרעלת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה, שאושפזו במצב קשה לאחר שנחשפו לגז עצבים במרץ האחרון.

ראש המחלקה למלחמה בטרור הבריטית אמר במסיבת עיתונאים כי האחראים להרעלה הם אלכסנדר פטרוב ורוסלן בושירוב, שני אזרחים רוסים כבני 40 שהשתמשו בדרכונים רוסיים אמתיים על מנת להיכנס לבריטניה אך השתמשו בשמות בדויים כדי להסתיר את זהותם. המשטרה פרסמה צו מעצר נגד השניים, אך טענו כי הרשויות לא מתכוונות לבקש מהרוסים להסגיר את החשודים מכיוון שהחוק הרוסי אוסר על הסגרה של אזרחי המדינה למדינות זרות.

על פי הערכות המחלקה למלחמה בטרור, שני החשודים הגיע ממוסקבה ללונדון ב-2 במרץ, וחזרו לרוסיה כעבור יומיים. בבדיקת חדר המלון שבו השניים שהו נמצאו שרידים של גז העצבים ששימש להרעלה, שאוחסן בבקבוק בושם שהוצג במסיבת העיתונאים.

במשטרה טענו כי החשודים ריססו את הגז על דלת ביתו של סקריפל בעיר סלסבורי. ביוני האחרון צ'ארלי ראולי, תושב עיירת איימסבורי הסמוכה, מצא את הבקבוק ונחשף לגז יחד עם אשתו דון סטורג'ס, שמתה בעקבות החשיפה לחומר הרעיל.

כזכור, סרגיי ויוליה סקריפל נפצעו אנושות בהרעלה, ואושפזו בבית החולים במשך זמן רב. בממשלת בריטניה האשימו את רוסיה בנסיון התנקשות בחיי המרגל לשעבר, זאת לאחר שנקבע כי השניים נחשפו לגז העצבים הרוסי "נוביצ'וק" שפותח במקור על ידי הצבא הסובייטי.

ההרעלה הובילה למשבר חמור בין בריטניה ורוסיה, כשראש ממשלת בריטניה תרזה מיי החליטה בתגובה לגרש 23 דיפלומטים רוסים מהמדינה. בעקבות הגירוש מדינות רבות נוספות חיזקו את ההאשמות נגד רוסיה וביצעו מהלכים דומים. מנגד, רוסיה הכחישה כל קשר לאירוע וגירשה בעצמה דיפלומטים בריטיים כתגובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו