"בחודשיים האחרונים הגענו לסף מלחמה בעזה 3 פעמים" - סרוגים

"בחודשיים האחרונים הגענו לסף מלחמה בעזה 3 פעמים"

שליח האו"ם המיוחד למזרח התיכון חושף כי ישראל עמדה בחודשיים האחרונים שלוש פעמים בסף מלחמה מול חמאס בעזה. לדבריו, "החלטנו שהפעם ננסה למנוע אותו ולא רק להתמודד עם התוצאות"

author-image
"בחודשיים האחרונים הגענו לסף מלחמה בעזה 3 פעמים"
  הפגנות בגבול עזה (קרדיט: דו"צ)

ברקע המגעים להסכם הסדרה בעזה, אומר היום (שלישי) ניקולאי מלדאנובשליח האו"ם המיוחד למזרח התיכון כי בצל העימות בין ישראל וחמאס– מדינת ישראל עמדה בחודשיים האחרונים שלוש פעמים בסף מלחמה מול ארגון הטרור ברצועת עזה.

בנוסף, האשים מלדאנוב בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי הרצליה, כי לצד המאמצים של האו"ם והמצרים להרגיע את המתיחות בעזה "נעשו גם מאמצים לחתור תחת תחתינו ולהביא לעימות בין ישראל וחמאס. אסור לנו לתת למאמצים האלה להצליח".

הוא פירט את מטרותיו של האו"ם באזור: "במקום לחכות למה שנראה כמו עימות בלתי נמנע החלטנו שהפעם ננסה למנוע אותו ולא רק להתמודד עם התוצאות שלה", אמר.

מלדנוב (צילום: ליאור אביטן)

מלדאנוב הוסיף: "ראיתי בזמן האחרון בתקשורת כל כך הרבה תיאוריות וקונספירציות לגבי מה שקורה בעזה וזה שעשו לי כאב ראש. אני לא נבהל מכל הסיפורים האלה, אבל החלטתי להבהיר את המצב לאשורו: המציאות היא שאנחנו צריכים לעבוד יום ולילה כדי להבטיח יציבות בעזה. אנחנו לא במצב של עסקים כרגיל. זה לא יחזיק מעמד. השילוב של המצב ההומניטרי, כלכלי ופוליטי בעזה הוא מתכון בטוח לאסון שאיש לא רוצה".

והתייחס למצב ההומניטרי ברצועה: "הפלסטינים בעזה צריכים לראות שיפור בתנאי המחיה שלהם. אזרחים ישראלים צריכים ליהנות מאותו דבר – סוף להצתות, למתקפות הטרור של רקטות".

מלדאנוב סיכום את דבריו באומרו כי "בחודשיים האחרונים עשינו מאמץ חסר תקדים למנוע מלחמה בעזה. עד עכשיו זה הצליח בגלל שיתוף הפעולה של הגורמים בשטח. המזכיר הכללי ומועצת הביטחון קוראים לכולם לשתף אתנו: ראשית להפחית את הסיכוי לעימות אזורי; להשיג פיוס שישיב את הרשות לעזה ולתת מענה לצרכים ההומניטריים בעזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו