זעם על הסרטון של ליברמן: "מעודד הטרדה מינית" - סרוגים

זעם על הסרטון של ליברמן: "מעודד הטרדה מינית"

הסרטון הסאטירי של שר הבטחון, אביגדור ליברמן, לקראת ראש השנה, מעורר סערה בקרב ארגוני נשים הטוענות כי הוא מעודד הטרדה מינית

הסרטון הסאטירי של שר הבטחון, אביגדור ליברמן, לקראת ראש השנה, מעורר סערה בקרב ארגוני נשים הטוענות כי הוא מעודד הטרדה מינית.

בסרטון נראה מדריך הכושר מתן גביש, שעליו מבוססת לכאורה דמותו של מדריך קרב המגע ערן מורד, שאותו מגלם סשה ברון כהן בסדרה "מי זו אמריקה". בסרטון  מציג המדריך לליברמן מכשיר שמזהה טרוריסטים, שמצפצף כאשר הוא מועבר על גופו של השר.

החלק שעורר ביקורת הוא החלק בסרטון בו נראה גביש משתמש בטלפון סלולרי באמצעות מקל סלפי ומכניס אותו מתחת לבורקה של אישה ערביה, כדי לגלות אם יש עליה מטען חבלה.

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, אמרה כי "בחירתו של שר הביטחון ליברמן להציג אקט של ביזוי מיני של נשים מוסלמיות כברכה לשנה החדשה היא עקומה ומעוותת". לדבריה: "ליברמן מציג את הביזוי וההשפלה שעוברות נשים במסגרת בידוק ביטחוני כאקט מצחיק. צילום מתחת לחצאית הוא עבירה פלילית, ואילו סרטון זה מכשיר הטרדות מיניות והופך אותן לבדיחה".

"במקום לדאוג לביטחונן של נשים מעודד ליברמן הטרדות מיניות ומציגן כאקט קומי חסר חשיבות. על שר הביטחון להתנצל מיידית ולהוריד את הסרטון שמשאיר טעם רע מאוד עבור הצופות והצופים".

מי שעוד תקפה את הסרטון של ליברמן היא מנכ"לית עמותת 'כולן', ברכה ברד, שאמרה כי ליברמן הוא "עוד גבר ישן שלא מבין את העידן החדש שבו הוא נמצא. יש הבדל גדול בין קומיקאי שמציג תכנים בצורה הומוריסטית, לשר שאמור להיות אחראי על הביטחון של אזרחיות ואזרחי ישראל".

"אם השר ליברמן חושב שזה לגיטימי להציג בסרטון בכיכובו שיטות לצילום נשים מתחת לחצאית כחלק מצורך ביטחוני, הוא לא צריך להיות שר ביטחון במדינת ישראל. זכותן של נשים לחיות בסביבה מוגנת ובטוחה ללא צורך לחשוש מגברים שעשויים להטריד אותן. שר ביטחון שמציג לראווה סרטון שכזה הוא לא שר שמקדם ביטחון הוא שר שמקדם פגיעה והטרדה בנשים".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון הומוריסטי לשנה החדשה וכך יש להתייחס אליו"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הבמאי של הסרטון הוא נתן אשל?
חיים | 04-09-2018 17:32
2
הבמאי: נתן אשל
חיים | 04-09-2018 17:42
מומחה בצלום תחתון ליברמן הסרט אדיוטי ברמות
3
השר דוברמן
עומר | 04-09-2018 18:10
מתנהג כהרגלו כמו כלבים
4
לא פמניסטית
מרב | 04-09-2018 19:03
אבל הן צודקות בהחלט רטע מביש ומבזה