"חוק ההסדרה השני"; קיש וסמוטריץ' ילחצו על נתניהו - סרוגים

"חוק ההסדרה השני"; קיש וסמוטריץ' ילחצו על נתניהו

ח"כים משדולת א״י דורשים מהממשלה לקדם את הסדרת המאחזים. בשל העיכוב בהקמת ועדת ההסדרה אותה מינה ראש הממשלה, יגישו עם פתיחת מושב החורף לאישור ועדת השרים חוק להסדרת היישובים הצעירים

"חוק ההסדרה השני"; קיש וסמוטריץ' ילחצו על נתניהו

ח"כים משדולת א״י דורשים היום (שני) מהממשלה חד משמעית לקדם את הסדרת המאחזים. בשל העיכוב בהקמת ועדת ההסדרה אותה מינה ראש הממשלה נתניהו, יגישו עם פתיחת מושב החורף הקרוב לאישור ועדת השרים חוק להסדרת היישובים הצעירים.

כשברקע החלטת מת"ע שלח המנהל האזרחי, להסיר חלק מהיישובים הצעירים המצפים להסדרה. קיימו חברי הכנסת מטעם שדולת א״י של הכנסת סיור מיוחד בגוש עציון. בו השתתפו יושבי הראש ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ, יחד עם השרה לשיווין חברתי גילה גמליאל ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, וחברי הכנסת שולי מועלם (בית יהודי) אמיר אוחנה, שרן השכל ונורית קורן (ליכוד) לצד אישי ציבור, ראשי רשויות ביו״ש ותושבים.

הסיור נפתח ביישוב הצעיר איבי הנחל, שהוסר באופן פתאומי בשבוע שעבר מדיוני מת"ע  יחד עם היישוב הרועה העברי, בעקבות הנחיה מדינית.  כשנציין כי קיימים לפחות 30 מאחזים בסטטוס דומה לאיבי הנחל: מקומות שאין שום בעיה משפטית בהסדרתם, ומדובר בעבודת תכנון מקצועית בלבד, ובהחלטה מדינית של הממשלה.

משם המשיכו ליישוב שדה בועז הצמוד לנווה דניאל וביקרו בהריסות נתיב האבות. הסיור הסתיים ביישוב עוז וגאון בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה, במהלכה העניק אבי רואה ליו"רי השדולה את אות יקיר ההתיישבות הצעירה.

חוק להסדרת היישובים הצעירים

במהלך הסיור נחשפו הנוכחים לקשיים של התושבים, אי יכולת קבלת שירותי תשתית בסיסים והכל בשל העיכובים בהסדרה התכנונית והעיכובים בהקמת ועדת ההסדרה אשר הוחלט על הקמתה בקבינט. ראש השדולה וחברי הכנסת הודיעו במהלך הסיור כי בשל העיכוב יגישו עם פתיחת מושב החורף הקרוב לאישור ועדת השרים חוק להסדרת היישובים הצעירים.

לחץ על ראש הממשלה ושר הביטחון

יו״ר השדולה ח״כ בצלאל סמוטריץ: ״הגענו לכאן לראות בעיניים את המציאות הבלתי אפשרית של ההתיישבות הצעירה בגוש עציון. בצד פריחת ההתיישבות המפוארת שאנחנו רואים כאן הודות למסירות הנפש של המתיישבים, יש כאן מאות ואף אלפי תושבים שמשלמים מיסים, משרתים במילואים אך נמנעות מהם זכויות בסיסיות של אזרח להן הם לא זוכים. שדולת ארץ ישראל שמה לה למטרה לקדם את הסוגייה ונמשיך ללחוץ על ראש הממשלה ושר הביטחון עד שנצליח", דברי חבר הכנסת מהבית היהודי.

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל הדגישה כי "ההתיישבות היהודית והחלת הריבונות הישראלית על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון הם אינטרס לאומי ובטחוני של מדינת ישראל. לדבריה, "אנו בפתחו של רגע מכונן, היסטורי עם חלון הזדמנויות מדיני ופוליטי שאולי לא יחזור, כשהיא קוראת: "זה הזמן לקבל החלטות היסטוריות ולפעול בנחישות לעיצוב מציאות חדשה במרחב היהודי. זו דרכו של הליכוד וביחד נוביל ממשלה ימנית לאומית וגאה".

ח״כ שולי מועלם: ״הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון ובתוכה ההתיישבות הצעירה היא צו השעה ליצירת חיים של חובות וזכויות לתושביהם ושכונות לצעירים ביישובים הקיימים .השאיפה היא החלת רבונות ישראלית ביהודה ושומרון ויצירת נורמליזציה בחיי האזרחים שם.״

מ״מ מנכל מועצת יש״י יגאל דלמוני אמר: ״תודה על התמיכה הגדולה של המשתתפים מכל רחבי הארץ. ההגעה שלכם לכאן מחזקת אותנו. מועצת יש"ע מקדמת את הסדרת ההתיישבות, יחד עם שתי משימות חשובות. הראשונה להביא מליון ישראלים לגור כאן יחד עם פיתוח תשתיות ותעסוקה. והחשובה לא פחות היא החלת ריבונות ישראלית במרחב יהודה שומרון ובקעת הירדן. יחד נצליח.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
קודם ריבונות
הפוך | 03-09-2018 18:29
את מה אתם מסדירים? החוק הישראלי ממילא לא חל בשומרון. כל סגן אלוף יכול לחתום על צו ומבחינה חוקית לפנות את מי שהוא רוצה.
2
במקום לחזק את ישראל מבזבזים על יהודה
יצחק קרמין | 03-09-2018 20:26
מה שהשמאל בנה הימין מחרב, ולכן בקרוב טיבי יחליף את ביבי. די דומה להגיון האירני, במקום להשקיע ברווחת האזרחים משקיעים במשיחיות הזויה במקומות אחרים