"אל תתווכחי עם הילד": רביטל ויטלזון יעקבס מכינה אותך לשגרה מלאה הומור

"אל תתווכחי עם הילד": רביטל ויטלזון יעקבס מכינה אותך לשגרה מלאה הומור

לכבוד פתיחת שנת הלימודים, תפסנו לראיון מלא בהומור את הסטנדאפיסטית והאמא לחמישה רביטל ויטלזון יעקבס- שמגלה לסרוגות מה הסוד לחזרה לשגרה, מה הטעות שכל הורה עושה ולמה היא לא מפחדת להציג את הצדדים הפחות פוטוגניים של האמהות

author-image
לצחוק כל הדרך לבית הספר: כך תחזרי בכיף לשגרה
  (צילום: אפרת אשל)

לצחוק כל הדרך לבית הספר: לא קל להיות אמא לחמישה ילדים ובטח שלא בחופש הגדול. הסטנדאפיסטית והכותבת רביטל ויטלזון יעקבס שלא מפחדת להציג גם את הצדדים הפחות זוהרים בחייה של אמא בישראל ואפילו לצחוק על זה במופע שלם.

במופע "סטנדאפ להורים עייפים", איתו רצה רביטל כבר שנתיים. מדבר בהומור על האמהות, הזוגיות, שעות שינה, ההריונות וכל מה שמעייף בלהיות הורים. "כל הקריירה שלי נבנתה מלבוא ולהגיד קשה" מספרת רביטל לסרוגות בהומור.

את הסבב האישי שלה, רביטל עושה עם הילדים בכיתה- ו', ד', א', טרום חובה ומשפחתון. (צילום: מתוך אינסטגרם)

בעידן שבו כולם שואפים להציג ברשתות החברתיות את הצד הזוהר של החיים, אצל רביטל זה בדיוק ההפך. "עכשיו חזרנו מטיול, אני יכולה לשתף תמונות בפייסבוק שכולם יחשבו שהיה לנו כיף, אבל באמת שהיה קשה.

את יודעת בין אחים זה גם לריב, זה גם לצחוק וגם לחבק וכהורה אתה רוצה שיהיה שקט שתהיה אווירה רגועה- אבל החיים תוססים והילדים תוססים. שכחנו לפעמים איך זה להיות ילדים, בגלל שנכנסו יותר מידי לתפקיד איך זה להיות הורים".

איך היה אצלך החופש הגדול?

"התחיל גרוע ולאט לאט החמיר, בהתחלה יש קייטנות, אחר כך יש סבתות בשבועיים האחרונים גם הסבתות ברחו לחו"ל וכבר אין מישהו שאפשר לשלם לו כדי שייקח את הילדים. כולם מפורקים- ההורים, הילדים, המקרר, הכרטיס אשראי כולם שחוקים ומפסיקים לתפקד אבל הנה סוף סוף רואים את האופק".

איך את הכנת את הילדים לקראת החזרה לשגרה?

"הלבשתי אותם כבר מיום רביעי בתלבושת בית ספר ולקראת סוף השבוע שמתי עליהם כבר ילקוט, שיתרגלו לכובד. ואת יודעת יש גם את הדברים השגרתיים כמו לעטוף ספרים, לבחור קלמרים ולסדר את התיק".

את ההכנות עשית יחד עם הילדים או לבד?

"אני נותנת להם להצטרף ולבחור את הדברים לבית הספר. אבל תראי עם חמישה ילדים, אני תמיד באה לחנות ומבקשת סליחה מהמוכרת על כל הצער שהולך להיגרם לה.

אחר כך עטיפת ספרים וכל שאר ההכנות כדאי לעשות מראש בלי שהם ידעו ורק את השלושה ספרים האחרונים אני משאירה לנו לעטוף יחד כדי שירגישו שהם עשו הכול".

מה הטעות של כל הורה ביום הראשון לגן/לבית הספר?

"לתכנן תכניות גדולות. כי בעשר כבר נגמרות המסגרות וכולם הולכים לדפוק את השנ"צ של החיים".

הכי חשוב לקחת הכול בהומור (צילום: פנחס ברחי)

איזה טיפ היית נותנת להורים לקראת החזרה לשגרה?

"לשדר ביטחון לילדים, לגרום להם להרגיש שהם בידיים טובות. למשל להעביר את התינוקת ביד בוטחת לגננת, לתת להם את התחושה שאנחנו סומכים גם עליהם שהם יכולים".

יש לך עשה ולא תעשה ליום הראשון של פתיחת שנת הלימודים? 

"קודם כל להכין תכנית צבאית מסודרת מראש: נקודות איסוף, לוחות זמנים וכמה שפחות לשתף את הבעל ביום הראשון, אם הילד בוכה הוא מתרגש. הפוך תעשי את הכניסה הזו את, תבואי תגידי שלום קצר, תגידי לילד תהיה חזק ולאבא תני לעשות את התמונות ולשלוח בקבוצות".

באמת מה הקטע הזה של כל התמונות בפייסבוק ביום הראשון?(סבבה מתרגשים והכול, אבל בואו תכף חגים ושוב כולם יוצאים לחופש…)

"תשמעי אצל רווקה, חתונה זה היום המאושר בחייה- אז היא מעלה תמונות לפייסבוק. הורה- ה-1 בספטמבר, זה היום המאושר בחייו- אז הוא מעלה תמונות ממנו. אותו דבר בול".

להיות הורים עם הומור

בעידן בו כולנו מנסים להיות 'הורים מושלמים' ומגלים שהמציאות הרבה יותר מורכבת משחשבנו, מגיעים לא מעט נקודות משבר. "אותי הכי מציל ההומור" מספרת רביטל ומסבירה "חשוב להסתכל על הקשיים בהומור. גם אם את ממש בהלם מההתנהגות של הילדים. למשל ישר בתחילת ארוחת חג משפחתית עם כל הסבתות, הגיסות והדודות הילד נזכר לשפוך את כל הקידוש על המפה הלבנה, לא לעשות דרמות- להבין שכנראה בכל הבתים מסביב קרה אותו דבר ולשחרר".

איך את מצליחה לעשות את זה?

"אין כללים, אומרים לך תכיני את הילדים לילה מראש והם קמים בבוקר ורוצים בדיוק הפוך, הכנת סנדוויץ' ובבוקר הוא רוצה בדיוק משהו אחר- לוותר על התכנית. הכלל עליו אני מדברת גם בהופעות הוא לא להתווכח עם הילדים על כלום.

שלג והיא רוצה ללכת עם סנדלים לגן-בבקשה. חמסין בחוץ והוא רוצה לצאת עם שמיכת פליז לבית ספר, שיהיה לו בכיף. היא רוצה שאבא יעשה לה קוקו, אפילו שייקח 4 שעות בבקשה- לזרום עם הילד ולעשות את זה בחכמה".

https://www.youtube.com/watch?v=s2xe40EmcUI

לסיכום מה את מאחלת להורים לכבוד החזרה לשגרה?
"לשטוף את האוטו. ועכשיו ברצינות- בעיניי כהורים יש לנו אחראיות להוביל ולהנהיג את המשפחה. על אף שהרבה פעמים הילדים יכולים להציף בנו כל מיני דברים לא פתורים ואפילו קשיים שחווינו בילדות ואנחנו מנסים לעשות הפוך מההורים שלנו(שגם זה לא טוב)

לכן אני ממליצה ומאחלת לכל ההורים, באמת להתחבר לעצמם כמה שיותר באמת. אם זה אפילו ללכת להדרכה או טיפול, העיקר להגיע הכי נקי, הכי מחובר לעצמך כדי להיות ההורה הכי טוב שאפשר".

המופע "סטנדאפ להורים עייפים" יתקיים במתחם ארנה הרצליה, ה- 12/9 שעה 20:30

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
יולדת ובוכה ומחכה לבעוט אותם למסגרות מגיל אפס
אני | 07-09-2018 8:16
העיקר שתהיה תמונה עם חמישה ילדים על המקרר.
הגובה שלך דוחה.
ל1 | 13-09-2018 22:01
.