מעל 2 מיליון תלמידים יפתחו את שנת הלימודים - סרוגים

מעל 2 מיליון תלמידים יפתחו את שנת הלימודים

מעל 2 מיליון ושלוש מאות אלף תלמידים יפתחו מחר (ראשון) את שנת הלימודים החדשה. 167,000 תלמידים יעלו לכיתות א' לצד 194,000 מורים ומנהלים. ואילו במעונות היום תחל שביתה

author-image
מעל 2 מיליון תלמידים יפתחו את שנת הלימודים
  פותח שנה בפעם הרביעית. בנט (צילום: פלאש 90)

מעל 2 מיליון ושלוש מאות אלף תלמידים יפתחו מחר (ראשון) את שנת הלימודים החדשה תשע"ט, זו השנה הרביעית אותה מצליח שר החינוך נפתלי בנט לפתוח ללא שביתות, אולם במעונות היום כ-80 אלף תינוקות ופעוטות יישארו בבית.

מתוך מיליוני התלמידים, יעשו את צעדיהם הראשונים לעבר ספסל הלימודים כ- 167,000 תלמידי כיתות א' וכ- 131,000 תלמידי י"ב עתידים לסיים 12 שנות לימוד. לצדם, יפתחו את השנה– 194,000 מורים ומנהלים.

הנושא השנתי שילווה את שנת הלימודים החדשה יהיה בסימן "שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות",כך הודיע בנט. "מערכת החינוך הממלכתית היא ביתם של כל תלמידי ישראל. אני שר החינוך של 2.3 מיליון תלמידים מכל הגוונים – יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, דתיים, חילונים, חרדים. כולם ילדיי. לכל ילד במדינת ישראל מגיע חינוך מצוין והזדמנות הוגנת, הסביר.

הנושא המאחד הגיע "לאחר שבעת האחרונה החברה הישראלית התמודדה עם קיטוב הולך וגובר, סברתי כי התרופה לבעיה הזו היא אחדות ופיוס דרך החינוך. לכן, החלטתי ששנת הלימודים הקרובה תתקיים בסימן ״אחדות ישראל״. עלינו לזכור שוויכוחים בתוך המשפחה הם רצויים ובריאים, כל עוד זו תמיד נשארת משפחה".

"מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "אנחנו פותחים את שנת הלימודים בשורה של בשורות גדולות ומשמעותיות. לצד התכניות הלאומיות הגדולות – בתי הספר של החגים, תכנית המתמטיקה והאנגלית, חוגים ובתי הספר של החופש הגדול, נרחיב את שיפוץ ספריות בתי הספר, נצייד את מעבדות בציוד חדשני, נגדיל את המשתתפים בתנועות נוער. נוביל גם שורה של שינויים לטובת קידום האוטונומיה של המנהלים".

לדבריו, "המנהלים הם המובילים את העשייה החינוכית והם אלה אשר יכריעו את עיצוב פניה של המערכת, ולכן ההשקעה במנהלים חשובה לעין שיעור". הוא איחל למנהלים, למורים, לתלמידים ולהורים שנת לימודים מוצלחת.

אין שביתה צודקת מזו

אולם בעוד כאמור במערכת החינוך תפתח שנת הלימודים חלק, צפויות המפלות ומנהלות במעונות היום המוכרים להתחיל בשביתה ללא הגבלת זמן.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס הערב לשביתה המתוכננת: "מדינת ישראל מפקירה את ילדי הגיל הרך. חוסר התקינה ואי העמדת המשאבים הראויים מעמידים את מערכת החינוך במעונות במצב שבו אין אפשרות למערכת לטפל בילדים כראוי. על משרדי הממשלה להתעשת ולטפל בשורש הבעיה ולפתור אותה תוך הקצאת משאבים באופן מיידי. אין שביתה צודקת מזו ואני תומך בה באופן מלא. על מקבלי ההחלטות האחריות לשביתה ערב פתיחת שנת הלימודים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המשפחה חיה לאורך כל ההסטוריה על בסיס איתן
חיה | 01-09-2018 22:55
למעלה מ- 3000 הורים חתמו בימים האחרונים על עצומה בה מבקשים ממך בנט להוציא תוכניות חינוכיות הקשורות ל- להטב לקראת שנת הלימודים. נכתב ברוטר במוצש .