העליון החמיר בעונש: נוחי דנקנר ייכנס לכלא ל- 3 שנים - סרוגים

העליון החמיר בעונש: נוחי דנקנר ייכנס לכלא ל- 3 שנים

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה ושלח את הטייקון נוחי דנקנר לשלוש שנים מאסר. עונשו של איתי שטרום הוחמר משנה לשנתיים מאסר. השניים צריכים להתייצב בכלא עד השני באוקטובר

author-image
העליון החמיר בעונש: נוחי דנקנר ייכנס לכלא ל- 3 שנים
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

רעידת אדמה: הטייקון לשעבר נוחי דנקנר נשלח היום (רביעי) לשלוש שנים בכלא לפי החלטת בית המשפט העליון. לפי ההחלטה, עונשו של איתי שטרום הוחמר משנה לשנתיים מאסר. השניים צריכים להתייצב בכלא מייד לאחר החגים עד השני באוקטובר.

במהלך המשפט בהרכב של שלושה שופטים בראשות ניל הנדל, יחד עם השופטים דוד מינץ וג'ורג קרא, ביקר הנדל את דנקנר בחריפות: פעל להריץ את מניית איי די בי ולהשפיע באופן תרמתי, כשהוא משדר לשוק תחושה יציבה במטרה למנוע את המשך ירידת שער מניית החברה ולהציג מצג שווא של התעניינות במניה מצד קונים משמעותיים.

הפרקליטות טענה מנגד, כי העונש המרבי שניתן למעשים שביצעו השניים עומדים על 3־5 שנות מאסר לדנקנר ועל 2.5־4.5 לשטרום, ולדבריהם העונש לא ירתיע את שאר בעלי ההון ויש להחמיר את רף הענישה.

נזכיר, כי ביולי 2016 הורשעו דנקנר ושטרום בין השאר בהרצת מניות. השופט המחוזי חאלד כבוב קבע שהשניים "פעלו במשותף ובמתואם לתמיכה בשער מניית אי.די.בי, לצורך הגדלת מחזור המסחר ומניעת ירידת השער, והעברת מסר לשוק כי יש גורמים חסרי עניין שקונים ומוכרים את הנייר ללא מניע פסול. נאשמים כאלה, מנוסים ומקצועיים, איני יכול לקבל את גרסתם שלא ראו את שעמד לנגד עיניהם, ולא הכירו באי־החוקיות שבמעשיהם".

לאחר מכן, בפברואר 2017 הגישו דנקנר ושטרום ערעור לבית המשפט העליון על ההרשעה וגם על העונש. מנגד, הגישה המדינה גם היא ערעור שיש להחמיר בעונשיהם, כשהיום העלה כאמור העליון את עונשו של נוחי דנקנר לשלוש שנים ושל שטרום לשנתיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נוחי דנקנר
elie | 06-12-2019 17:44
נוחי דנקנר אדם טוב עזר לרבים מהציבור למה לא נותנים לו חנינה