שגרירת ארה"ב באו"ם: "לא נסכים להטיה נגד ישראל" - סרוגים

שגרירת ארה"ב באו"ם: "לא נסכים להטיה נגד ישראל"

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הבהירה כי ארה"ב לא תקבל את ההטיה באו"ם נגד ישראל, אשר לדבריה הוא "פשוט שגוי". עוד תמכה בקיצוץ כספי הסיוע לפלסטינים: "למה שניתן להם אפילו דולר אחד?"

author-image
שגרירת ארה"ב באו"ם: "לא נסכים להטיה נגד ישראל"
  שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי (צילום: שאטרסטוק)

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הבהירה כי תמשיך לעמוד לצד ישראל. בשיחה שנערכה הלילה (רביעי) במכון המחקר FDD (הקרן להגנת הדמוקרטיות) בוושינגטון סיפרה כי "כשאני רואה כיצד כל המדינות הללו התייחסו באופן מעליב לישראל, לא הייתי לי ברירה לומר שזה פשוט שגוי. אנחנו לא הולכים להסכים עם ההטיה האנטי-ישראלית".

"ישראל היא כמו ילד בבית ספר שילד אחר מתנהג כלפיו בבריונות, ואז כולם מתנהגים כלפיו בבריונות רק בגלל שכך הם מרגישים חזקים יותר" טענה. "צריכים להיות דיונים על המזרח התיכון, ולא על ישראל".

עוד התייחסה להחלטה של ארה"ב לקצץ בכספי הסיוע המועברים לפלסטינים ולארגון אונר"א התומך בפליטים הפלסטינים. לדבריה, ההחלטה על הקיצוץ התקבלה מכיוון שהאמריקנים מאמינים שמספר הפליטים הפלסטינים נמוך בהרבה מהמספר שאונר"א מציג. "אנחנו נתרום לארגון אם אונר"א תבצע רפורמה ותשנה את מספר הפליטים למספר המדויק. רק אז נבדוק שוב האם לבצע שותפות איתם" אמרה. עוד הבהירה כי "זכות השיבה לפלסטינים לא עומד על הפרק".

בדבריה היילי הוסיפה והגנה על ההחלטה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבחון מחדש את כספי הסיוע המועברים לחברות האו"ם, זאת בעקבות גינוי המדיניות האמריקנית וההכרה בירושלים כבירת ישראל. השגרירה סיפרה כי "הבאתי לנשיא טראמפ ספר. הראיתי לו כל מדינה והכסף שנתנו לה, אז הראיתי לו את דפוס ההצבעות באו"ם". לטענתה, "אנחנו צריכים לבדוק אם המדינות שאנחנו נותנים להן כסף מאמינות במה שאנחנו מאמינים, והאם הן רוצות להיות השותפות שלנו ולעבוד איתנו. אם מדינה צועקת 'מוות לאמריקה', למה שניתן להם אפילו דולר אחד?".

מאז כניסתה לתפקיד היילי הביעה פעמים רבות תמיכה בישראל והתנגדות להחלטות האו"ם נגדה. במרץ האחרון אמרה בוועידת איפא"ק כי "ירושלים הייתה ותמיד תהיה בירת ישראל. זו עובדה. בירה היא לא משהו שנוצר על ידי מיקום של שגרירות כזו או אחרת או על ידי החלטה אמריקנית. מה שהנשיא טראמפ עשה זה להכיר במציאות שהוכחשה זמן רב מדי. ארה"ב לא הפכה את ירושלים לבירת ישראל".

ביוני האחרון ארה"ב החליטה לפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם, זאת בעקבות ההחלטות הרבות שהארגון קיבל המוטות נגד ישראל, תוך כדי התעלמות מאירועים אחרים וקשים יותר. "במשך זמן רב מועצת זכויות האדם הגנה על מדינות שמפרות זכויות אדם באופן שיטתי" הסבירה היילי. "ההתמקדות הבלתי-פרופורציונלית והעוינות הבלתי נגמרת של המועצה כלפי ישראל מהווים הוכחה חותכת לכך שהיא פועלת ממניע פוליטי ולא מתוך הגנה על זכויות אדם. מדובר בארגון צבוע ששם את נושא זכויות האדם ללעג".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אין על ניקי היילי
האמת | 30-08-2018 2:59
הגיבורה ביותר באום שדוברת אמת