המחשב הראשון בהיסטוריה מוצע למכירה תמורת 300 אלף דולר

המחשב הראשון בהיסטוריה מוצע למכירה תמורת 300 אלף דולר

מחשב "אפל 1" משנת 1976, הנחשב לדגם המחשב הראשון בהיסטוריה, מוצע למכירה פומבית שתחל בשבוע הבא. המוכר התחייב שהמחשב העתיק עדיין עובד, לאחר שעבר השנה שיקום נרחב. המחיר ההתחלתי: 300 אלף דולר

המחשב הראשון מוצע למכירה ב-300 אלף דולר
  מוצע למכירה תמורת 300 אלף דולר. מחשב "אפל 1" משנת 1976 (צילום: עמוד הטוויטר של אתר Gizmodo)

היסטוריה טכנולוגית למכירה: מחשב מדגם "אפל 1" של חברת אפל, הנחשב לדגם המחשב האישי הראשון בהיסטוריה, מוצע כעת למכירה פומבית, כאשר המחיר ההתחלתי למחשב הוא 300 אלף דולר.

כפי שהשם מרמז, מדובר במחשב הראשון שאפל ייצרה בשנת 1976. רק 200 מחשבי "אפל 1" יוצרו על ידי מייסדי החברה, סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק, שמכרו אותם בחנות מחשבים בקליפורניה תמורת 660 דולר למחשב. על פי ההערכות, רק 60 מהמחשבים העתיקים עדיין קיימים כיום.

המחשב המוצע למכירה כולל לוח אם, מעבד, מקלדת, ומסך (הנחשב כזעיר ביותר בהשוואה למסכי המחשב של היום)- אך לא כולל עכבר, שלא הופיע במחשב המקורי ונכלל לראשונה במחשב "מקינטוש" רק בשנת 1984. עוד נכלל חיבור לחשמל מקורי והמדריך המקורי למשתמש שנמכר עם המחשב.

הייחוד של המחשב המוצע למכירה נובע מכך שהמוכר התחייב לכך שהמחשב העתיק עדיין עובד, זאת לאחר שעבר שיקום נרחב לפני כחודשיים. "המחשב הושב למצבו המקורי על ידי קורי כהן, טכנאי מומחה למכשירי אפל" נטען באתר המכירה הפומבית. "המחשב עבר בדיקות מקיפות כדי לוודא שהוא עדיין פועל כנדרש, במסגרתם המחשב הופעל ללא תקלות במשך 8 שעות רצופות" עוד נטען כי מי שיגיש הצעה במכירה הפומבית יקבל סרטון המתעד את תהליך השיקום והבדיקות.

המכירה הפומבית תחל בשבוע הבא, ותסתיים ב-25 בספטמבר. כאמור, המחיר ההתחלתי של המחשב הוא 300 אלף דולר (כמיליון שקלים)- אך ההערכה היא כי המחשב ההיסטורי יימכר במחיר גבוה בהרבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו