בעקבות זיהום במים: נחל אל על נסגר למטיילים - סרוגים

בעקבות זיהום במים: נחל אל על נסגר למטיילים

משרד הבריאות הודיע כי נחל אל על ברמת הגולן נסגר לכניסת מטיילים עד להודעה חדשה, לאחר שתוצאות דיגום מים העלו כי קיים זיהום ברמה חריגה בנחל. סגירת הנחל נעשתה כחלק מהחמרת הנהלים בעקבות התפרצות העכברת

author-image
בעקבות זיהום במים: נחל אל על נסגר למטיילים
  (צילום: דורון הורביץ\פלאש 90)

משרד הבריאות הודיע כי נחל אל על ברמת הגולן נסגר לכניסת מטיילים עד להודעה חדשה. זאת לאחר שנמצאו תוצאות דיגום לא תקינות במי הנחל שהעלו כי קיים זיהום ברמה חריגה בנחל.

במשרד ציינו כי סגירת הנחל איננה קשורה למחלת העכברת, אך מאז התפרצותה הוחמרו נהלי האכיפה. לטענתם, כיום הנחל נסגר במידה ונמצאים 400 חיידקים בדגימה, במקום 1,000 כפי שהונהג עד כה.

אתמול נחל הזוויתן ברמת הגולן נפתח מחדש לאחר שנסגר למשך שבועיים, זאת כאשר משרד הבריאות ערך בדיקות נוספות ומצא כי רמת הזיהום פחתה באופן משמעותי. עם זאת, האזהרה שהוצאה לגבי הנחלים הנוספים עדיין בתוקף והם אסורים לרחצה.

כזכור, בהלת העכברת החלה לפני כשבועיים, כאשר 42 בני אדם אושפזו עם סימני המחלה לאחר שטיילו בנחלים ובמעיינות באזור רמת הגולן. בעקבות האשפוזים נציגי הממשלה, הרשויות בצפון וראשי משרד הבריאות קיימו דיון חירום בנושא ההתפרצות, במהלכה הוחלט על שורה של צעדים שינקטו כדי לעצור את התפשטות המחלה הזיהומית. בין השאר הוחלט כי מקורות השתייה ושטחי המרעה של הבקר בגולן ובגליל יוסדר, כאשר המעיינות באזור יגודרו כך שלחיות המעבירות את המחלה לא תהיה גישה למקורות המים. כמו כן נקבע כי עדרים נגועים יחוסנו, וכן שמים יוזרמו למעיינות שבהם התגלתה המחלה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו