לאוהבי הנוסטלגיה: מערכת ההפעלה "ווינדוס 95" חוזרת כאפליקציה

לאוהבי הנוסטלגיה: מערכת ההפעלה "ווינדוס 95" חוזרת כאפליקציה

יותר מ-20 שנה לאחר שהושקה לראשונה, מערכת ההפעלה הוותיקה של מיקרוסופט "ווינדוס 95" זמינה כעת להורדה כאפליקציה למחשבי ווינדוס מתקדמים יותר. באפליקציה תוכלו להשתמש בכל התכנות הוותיקות של המערכת הישנה

author-image
מערכת ההפעלה "ווינדוס 95" חוזרת כאפליקציה

לחובבי הנוסטלגיה: 23 שנים לאחר שהושקה לראשונה, מערכת ההפעלה הוותיקה של מיקרוסופט "ווינדוס 95" זמינה כעת להורדה כאפליקציה למחשבי ווינדוס עדכניים יותר, וכן למחשבי מק ולינוקס.

אפליקציית מערכת ההפעלה פותחה על ידי פליקס רייזנברג, מפתח אפליקציות מסן פרנסיסקו, אשר פיתח מערכת המאפשרת למחשבים המתקדמים להריץ את מערכת ההפעלה הישנה. האפליקציה כוללת את כל התכנות המקוריות שנכללו במערכת המקורית, ביניהם יישום "Wordpad", תכנת הציור "פיינט"- ואפילו המשחקים הנוסטלגים "סוליטייר" ו"שולה המוקשים", שהעסיקו משתמשים רבים בימים שלפני עידן האינטרנט והסמארטפונים.

מערכת ההפעלה "ווינדוס 95" הושקה במקור ב-24 באוגוסט 1995, והפכה במהירות לפופולרית במיוחד בקרב משתמשי המחשבים של אותה התקופה. עד היום ווינדוס 95 נחשב כאחת הגרסאות החשובות ביותר של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, כשבעת ההשקה הציגה מגוון אפשרויות שטרם נראו בעולם המחשבים- ביניהם כפתור ה"התחלה", תפריט המשימות, והתצוגה הגרפית המוכרת כיום.

המערכת הפעלה הייתה גם הראשונה שכללה את הדפדפן "אינטרנט אקספלורר", שהיה דפדפן האינטרנט הציבורי הראשון. בשנת 1998 מיקרוסופט הפסיקה למכור מחשבים עם ווינדוס 95, ובשנת 2001 הפסיקה את התמיכה הטכנית במערכת ההפעלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו