יוחאי דמרי לסרוגים: להרחיק מנהלתית את פעילי השמאל הקיצוני מהר חברון

יוחאי דמרי לסרוגים: להרחיק מנהלתית את פעילי השמאל הקיצוני מהר חברון

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי לא מקל ראש באירוע האלים במצפה יאיר: "פעולת תג מחיר לכל דבר ועניין". בראיון לסרוגים הוא דורש מהמשטרה להרחיק את פעילי השמאל הקיצוני מהאזור

author-image
דמרי לסרוגים: להעיף מפה את פעילי השמאל הקיצוני
  יוחאי דמרי (קרדיט: יח"צ)

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי מתייחס בחריפות לאירוע האלים בשבת האחרונה במצפה יאיר "כפעולת תג מחיר לכל דבר ועניין". בראיון לסרוגים הוא מבהיר כי מדובר בחצייה של קווים אדומים, דורש מהמשטרה להרחיק מנהלתית את אותם פעילים אנרכיסטים שמאלנים קיצוניים. ומעריך: "אנחנו לא נראה אותם יותר במצפה יאיר".

על האירוע אתמול בו נפצעו פעילי תנועת תאעיוש שהתעמתו עם תושבי היישוב מצפה יאיר, לאחר שחדרו לביתם, מוסיף דמרי כי "אין לי שום צל של ספק שאם היה מדובר בקבוצה של מתיישבים שהייתה נכנסת לתוך כפר ערבי ועושה את אותו מעשה שעשו השמאלנים הקיצונים, היו רואים את העסק אחרת וזה היה נגמר במעצרים ולא נגמר בכותרת 'שמישהו היכה מישהו'".

החבורה הזו באה לתמוך במעשה עבריינות

דמרי מבהיר, כי מבחינתו, מדובר בחצייה של קווים אדומים. תרתי משמע: גאוגרפית וערכית. "לא יכול להיות שקבוצת אנרכיסטים מגיע לתמוך בערבי אותו הוא מכנה "עבריין בנייה שפוגע בתוך שטח של אדמת מנהל, שטח ישראלי ובונה שם את ביתו, ואשר מתבצעת אכיפה כנגדו, ממשיך דמרי לספר, "החבורה הזאת באה להביע תמיכה במעשה עבריינות".

לא זו אף זו, "אחרי שהביעו תמיכה באותו עבריין הם נכנסו לתוך שטח צבאי סגור, יישוב דתי בתוך השבת הקדושה וחיללו שבת בפרהסיה תוך כדי שהם מייצרים פרובוקציות". לפי תיאור האירוע, "בהמשך פרצו הפעילים לעשרות הבתים הפרטיים של האנשים בעיצומה של השבת והחלו לצלם לעניהם. חרף בקשת התושבים לצאת מהמקום, הללו המשיכו בפעולות האנרכיסטיות המסוכנות שלהם".

יש פה השגת גבול זה ברור. אבל אין מקום לגינוי של האלימות שהייתה? האם מתיישבים יכולים לקחת את החוק לידיים?

"אני לא יודע מה זה 'מתיישבים לוקחים את החוק לידיים'. כשמישהו נכנס אלייך הביתה, לא הזמנת אותו ומייצר אצלך בבית שלך פרובוקציה אני מתאר לעצמי שהיית מתנהגת אותו דבר אם לא יותר חמור. אני מזכיר, שבמדינת ישראל יש 'חוק שי דרומי' שקובע כי מי שמרגיש מאוים לאחר שפלשו לשטחו, זכותו להתגונן בכל דרך שהיא.

את הדוגמא הוא משליך על המקרה האמור, "אנשים התגוננו כדי להגן על המשפחות שלהם או הרכוש ואני לא יודע לאן זה יכל להמשיך ולהתפתח אחרי מה שהם עשו". ומדגיש אלו הם מי שנהגו כאן באלימות והפרו את ההוראות של החוק לכניסה לשטח צבאי סגור וקריאה של הצבא לעזוב את המקום, הם אלא שהפרו ברגל גסה את החוק והם אלו שלא היו צריכים להתנהג באלימות, אז שלא יבוא עכשיו הקוזאק הנגזל ויזעק על הגזלה, הוא ממש לא נגזל".

מי עומד מאחורי הפעילים הללו?

מי שעומד מאחורי הפעילים זה ארגון תעאיוש, אולם הגב שלהם, "את זה כולם יודעים", מציין דמרי, "זו קרן נחמדה שנקראת 'הקרן לישראל חדשה' ובצורה כזו או אחרת מממנת גורמים אנרכיסטיים כאלו ואחרים, אני לא יודע אם באופן ישיר היא מימנה את האירוע הספציפי הזה, אבל אנחנו מידי שבת סובלים מתופעה אנרכיסטית".

כמו את נערי הגבעות: להרחיק את פעילי השמאל

לבסוף קורא דמרי למשטרה ולמערכת הבטחון להרחיק מנהלית את "אותם פעילים אנרכיסטים שמאלנים קיצוניים שמפירים ברגל גסה את החוק של מדינת ישראל, גורמים פה לסבל של התושבים שלי ואותם אנשים צריכים להיות מאחורי סורג ובריח ולא להתקרב להתיישבות ביהודה ושמרון בכלל".

הוא מסביר את המשוואה החד צדדית שמופעלת רק מול הרחקת נערי גבעות. "רק כאשר יש חשש שפעילים יהודיים יפגעו בתושבים ערביים אז יודעים לייצר צו מנהלי ולהרחיק אותם, אבל כאשר יש חשש שפעילים יהודים קיצונים שמאלנים יפגעו במתיישבים או ברכוש שלהם- על זה אין את ההרחקה המנהלית ואת זה אני דורש".

לבסוף, מעריך דמרי כי "בשבת הבאה אנחנו לא נראה אותם יותר במצפה יאיר".

הם לא יגיעו יותר לדבריך?

"אני לא יודע אם הם יגיעו, או ירצו להגיע – אבל אני סמוך על כוחות הבטחון שיכינו מספיק כוח ויערכו מראש כדי לא לאפשר להם לעשות את הפרובוקציה המסוכנת הזאת שהייתה בשבת האחרונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שטויות. מותר לכל אזרח להיות בכל מקום
יפה יוסף | 26-08-2018 12:35
פתאום אתה בעד צווים מינהליים? צבוע
2
שדרגו החליפו סולם הגמרא והשכל בסולםהנבואה והפ
אני | 26-08-2018 16:20
מול השמאל לא מציבים כהונה גמרתית. מול הפמניזם שצועק בקולי קולות לא מציבים רגרסיה כה גלותית שמחסירה נשים. נאבקים בהם באידאה הכי טובה בעולם כי השמאל נימצא בכל חור בולע את המאה 21 בלי רתיעה ומילחמתי עד העצם. מול זה מציבים אידיאה סוחפת מנצחת רזה ומעוררת הערצה. קוראים לה נבואה. היא מלאה זכויות לנשים היא תקדימית אוונגרדית עתידנית פנטסטית וקופצת בזמן. הכהונה הגמרתית לא יכולה לנצח את שילטונו של אהרון ברק שרוחו מרחפת בכל פינה. כהונה דתית מול כהונה גורה פסיבית מימסדית מול כהונה חילונית אז החילונית תנצח. נבואה מול כהונת אהרון ברק שמלאה בפנטזיית המאה 21 יכולה ואף מנצחת ואף סוחפת הכל. זו המישוואה. על לנבואה ואז הניצחון .עם רעיון מנצחים. ככה ההיסטוריה אומרת.