אקזיט ישראלי: פפסי רכשה את סודהסטרים תמורת 3.2 מיליארד דולר

אקזיט ישראלי: פפסי רכשה את סודהסטרים תמורת 3.2 מיליארד דולר

חברת המשקאות האמריקנית "פפסיקו" רכשה את כל המניות של חברת "סודהסטרים" תמורת 3.2 מיליארד דולר. למרות הרכישה, בסודהסטרים התחייבו כי הפעילות בארץ תורחב כאשר מפעל חדש יוקם בנגב

אקזיט ישראלי: פפסי רכשה את חברת סודהסטרים
  אקזיט ענק. מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום (צילום: נתי שוחט\פלאש 90)

אקזיט ישראלי ענק: חברת המשקאות האמריקנית "פפסיקו", המייצרת בין השאר את המשקאות "פפסי קולה", "7UP" ועוד, הודיעה היום (שני) במסיבת עיתונאיםכי רכשה את חברת סודהסטרים הישראלית תמורת 3.2 מיליארד דולר. העסקה בוצעה באמצעות רכישה של כל מניות החברה תמורת 144 דולר למניה.

העסקה צפויה לצאת לפועל בינואר 2019, לאחר אישור הרגולטורים ובעלי המניות של החברה הישראלית. עם השלמת הרכישה סודהסטרים תנוהל כחטיבה נפרדת בתאגיד פפסיקו תחת ההנהלה הנוכחית שלה. בהודעה לעיתונות שפרסמו שתי החברות נמסר, כי יכולות ההפצה החזקות של פפסיקו, הנוכחות הגלובלית, המו"פ והמומחיות בעיצוב ובשיווק, בשילוב עם קו המוצרים המבודל והייחודי של סודהסטרים יאפשר לסודהסטרים להמשיך ולהתרחב ולהציג חדשנות פורצת דרך.

למרות הרכישה של החברה האמריקנית, בסודהסטרים הבהירו כי ימשיכו לעבוד בארץ. "אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל, ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב" אמר מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום, במסיבת העיתונאים. "היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של סודהסטרים, וזהו יום חשוב לתעשייה הישראלית ולמשק כולו. הרכישה מוכיחה כי גאווה ישראלית זה לא רק הייטק, אלא גם תעשייה ישראלית אמיתית".

בירנבאום הוסיף וציין במסיבת העיתונאים שנערכה לציון האירוע כי "זהו לא אקזיט. אף אחד לא מעביר אותנו מכאן, אנחנו נשארים כאן ברהט בנגב". עוד הקדיש את מעמד המכירה לאביו, ניצול השואה. "עסקה זו היא אות לניצחון נגד ה-BDS שנלחמים ללא הרף נגד חברות תוצרת כחול לבן, הדבר מוכיח שצריך להשאיר את הפוליטיקה בצד ואת עולם המסחר הבריא והטוב בפנים" אמר. "אבא, זוהי פעולת הנצחה עבור כל אותם 6 המיליונים שנספו ועבורך, שזכית לראות את היום הזה".

רמון לגוארטה, מנכ"ל חברת פפסיקו, הגיע אמש לישראל לצורך החתימה על ההסכם. "סודהסטרים משלימה את מגוון המוצרים של פפסיקו ותואמת את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, תוך האצת היכולת של החברה להציע פתרונות ביתיים ומותאמים אישית למשקאות ברחבי העולם" אמר בעת החתימה. "במקביל, פפסיקו מוצאת דרכים חדשות וחדשניות להגיע לצרכנים מעבר למשקאות בבקבוקים. הרכישה של היום עולה בקנה אחד עם אסטרטגיה זו. זה הולך להיות מסע היסטורי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו