זהירות: הונאת סלולר חדשה משגעת את ישראל - סרוגים

זהירות: הונאת סלולר חדשה משגעת את ישראל

בימים האחרונים אלפי ישראלים דיווחו על הודעות סמס שנשלחו כביכול מחברות הסלולר הרשמיות, המציעות לחדש את חבילת הגלישה במחיר זול ביותר. אלא שבפועל מדובר בתרמית רשת, שנועדה להשיג את פרטי כרטיס האשראי שלכם

author-image
זהירות: הונאת סלולר חדשה משגעת את ישראל
  (צילום: שאטרסטוק)

קיבלתם הודעת סמס על כך שחבילת הסלולר שלכם מסתיימת? אתם לא לבד: זו הונאת סלולר, המהווה חלק מתרמית רשת חדשה שנפוצה בישראל.

עשרות אלפי ישראלים קיבלו בימים אחרונים הודעות סמס שהגיעו כביכול מחברות הסלולר בישראל, המציעות להם לחדש את חבילת הסלולר במחיר מפתה במיוחד. "לקוח יקר, חבילת הסלולר שלך מסתיימת היום" נכתב בהודעה, יחד עם הצעה לחידוש החבילה תמורת 2.5 שקלים לחודש. אחרים קיבלו הודעות לכאורה מקופת החולים, לפיה הקופה תתחיל לגבות כסף על חידוש מרשמים קבועים- יחד עם אפשרות להרשמה לשירות חידוש אוטומטי.

הודעת ההונאה שנשלחה לאלפי ישראלים (צילום מסך)

בפועל, מדובר בעוקץ שנועד להשיג את פרטי כרטיס האששראי של הקורבנות. לחיצה על הקישור פותחת חלון בו אתם נדרשים להזין את פרטי כרטיס האשראי שלכם- שיועברו אוטומטית לנוכלים במידה ותעשו זאת.

בחברות הסלולר מיהרו להגיב לעוקץ ההודעות, והבהירו לציבור הלקוחות שלא מדובר בהודעה שנשלחה מטעמם. "אין להיכנס ללינק המצורף, ובוודאי לא להכניס פרטי כרטיס אשראי. במידה ונכנסתם ללינק והשארתם פרטים באתר המתחזה, יש ליצור קשר עם חברת האשראי" נכתב בהודעה שנשלחה ללקוחות פלאפון. "כך מוציאים פרטי אשראי של אנשים, כמעט באפס מאמץ".

חלק מחברות הסלולר גם חסמו את המספר השולח את ההודעות, וחלקם גם נטרלו את האפשרות להיכנס לקישור ברשת הסלולר שלהם. בכל מקרה, מומלץ שלא ללחוץ על קישורים שנשלחים ממקורות שאינם מודעים לכם באופן אישי, ובטח שלא לספק מידע אישי כמו פרטי כרטיס אשראי או חשבון בנק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו