בעקבות דבריו: דרישה לפטר את ברקוביץ' מקשת 12 - סרוגים

בעקבות דבריו: דרישה לפטר את ברקוביץ' מקשת 12

חברי הכנסת הערבים גינו את דבריו של אייל ברקוביץ' שכינה אותם 'מחבלים' ו'מרגלים' ודורשים מראשי קשת 12 לפטר אותו. עיסאווי פריג': "היום אכין תביעת דיבה"

author-image


תכניתם של אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג ב'קשת 12' עוררה לא מעט סערות מאז שעלתה לאוויר, ובסוף השבוע האחרון היה זה תורו של כדורגלן העבר לעורר מהומה לאחר שכינה את חברי הכנסת הערבים 'מחבלים'.

במהלך השידור אמרה אסייג לברקוביץ' כי חברי הכנסת הערבים חוששים להגיע להתראיין בתכניתם.  ברקוביץ' השיב לה: "כי הם מבינים שהם סוסים טרויאניים. הם יודעים שהם יושבים בכנסת אבל הם מרגלים. הם יודעים שהם בעצם לא משלנו. אז הם יודעים מה אני אגיד להם. אל תבואו, לא יכול לראות אתכם, אל תבואו. לא צריכים אתכם פה. הסתדרנו נהדר בלעדיכם עד היום. אם הם באים, אני אומר לך, אני קם והולך".

בשלב הזה תהתה אסייג בפני ברקוביץ': "למה עם עיסאווי פריג' זה יצא טוב?", שאלה אסייג. ברקוביץ' השיב: "יצא טוב? כמעט היו מכות פה באולפן, ואז חתכתם את זה והוא הלך הביתה. אל תביאי אותם אם את לא רוצה שאני אלך. אני מודיע לך, אם הם נוחתים פה, אני קם והולך. לא רוצה לראיין אותם. לא רוצה אותם. ואני אומר לך הכי אמיתי, אופירה, זה לא מקטע של גזענות, הם פשוט שונאי ישראל, הם פשוט מחבלים שיושבים לנו בכנסת. לא רוצה לשבת איתם, לא רוצה לראיין אותם".

כצפוי, דבריו של ברקוביץ' עוררו סערה וחברי הכנסת הערבים קראו לפיטוריו. הראשון להגיב היה חבר הכנסת אחד טיבי שאמר: "מאייל ברקוביץ' אין לי ציפיות. האיש כבר מזמן לא שולט בביב השופכין שיוצא מפיו. הסיבה שאינני מוכן להתראיין בתכניתו היא מפני שאינני מוכן לתת לגיטימציה בעצם הנוכחות שלי לבריון, גזען וגס רוח שכמותו. הבעיה היא לא הבריון, אלא גוף שידור מכובד ו-תיק כמו 'קשת' שמעניק במה שבועית למופע של וולגריות, בורות וגזענות מפי כדורגלן עבר חסר חשיבות. גם אם יאולץ להתנצל זה יישמע מאולץ ולא אמיתי. קשת חייבת לעשות מעשה".

חה"כ ג'מאל זחאלקה מסר: "אני קורא לפטר את ברקוביץ' בעקבות ההתבטאות הגזענית, שאינה נעצרת במילים אלא במעשה של מניעת ראיונות עם ח"כים ערבים. חשוב לציין שבניגוד לדבריו הוזמנתי לתכניתו פעמים רבות וסירבתי להשתתף בה בגלל רמתה הירודה".

חה"כ עיסאווי פריג' שכאמור התראיין בעבר לתכנית, אמר: "כולי תקווה שראשי קשת יעשו את המעשה מחוייב המציאות, ויפטרו את ברקוביץ' לאלתר. כמי שנפגע אישית מכך שהואשמתי על ידי ברקוביץ' שאני 'מחבל שונא ישראל', אין בכוונתי להסתפק בכך, וכבר מחר אכין תביעת לשון הרע כנגד ברקוביץ', עם דרישת פיצויים שתקבע בהיוועצות עם עורכי דין. הגיע הזמן שברקוביץ' ישלם על הפה המלוכלך שלו".

לאחר שהבין כי דבריו אינם היו במקום, הבהיר ברקוביץ' כי הוא חוזר בו: "לא התכוונתי לפגוע, לא בציבור הערבי וגם לא בכל חברי הכנסת הערבים. אמנם יש לי מחלוקות עמוקות עם חלקם, אבל לא הייתה לי כוונה לפגוע ולהכתים את כולם. חלק מהביטויים בהם השתמשתי היו לא ראויים ועל כך אני מתנצל".

מקשת 12 נמסר בתגובה: "דבריו של אייל ברקוביץ' לא היו צריכים להיות מובאים לשידור, ואנו מתנצלים בפני מי שנפגע. כמו בהרבה תכניות בעבר, גם לתכנית הקרובה יוזמנו ח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
ברקוביץ'
סימה | 19-08-2018 8:56
כל מילה סלע ממה שהוא אמר לגבי חברי הכנסת הערבים אני תומכת בו
2
לא חידש דבר
המסביר לצבועים | 19-08-2018 9:01
אמר מה שכולם יודעים וחושבים, כולל השבכ, ראש הממשלה והשרים. עד שסוף סוף אומר משהו אמיתי , כואב ונכון - כל הברנז'ה הצבועה מזדעקת..
3
ברקוביץ' צודק - חופש הביטוי - טיבי תשתוק!
אביקול | 19-08-2018 9:25
טיבי מתחמק מלהזכיר איך הוא וחבריו לרשימה מדברים בגנות צהל חייליו ובגנות מדינת ישראל...- נכון שטיבי דר וברקוביץ' כדורגלן אבל זה לא מונע ממנו לאומר את מה שבלבו כמו טיבי וחבריו במדינה דמוקרטית - במדינה ערבית אסלאמית היו מכניסים אותם לכלא או חמור יותר.
4
הרשימה המשותפת.
נוק | 19-08-2018 9:29
להכניס אותם לכלא.
5
ברקוביץ
דני | 19-08-2018 9:57
איפוא כל המדברים בעד חופש העיתונות.
חופש העתונות - הכוונה:
תגובה ל -5 | 19-08-2018 10:10
חופש לעתונות לשפוך את דמם של מי שלא בא להם טוב.
6
פחדן
דוד | 19-08-2018 10:32
אייל אתה פחדן אתה צודק למה חזרת בך בגלל כסף נכון
7
אדם שהכל רק ברגלים שלו
עובד | 19-08-2018 10:57
אין בו לא חוכמה ולא תבונה רק צעקות וקריאות בוז לחלק גדול מהציבור טוב יעשה אם ילך לביתו ויניח את כלל ישראל לנפשו
8
הוא צודק
וואלה | 19-08-2018 11:07
למה לסתום פיות . לכולם יש זכות דיבור וצריך להבין שיש אנשים שחושבים כמו שהוא חושב....
9
למען ההגינות
חוכמת משחק | 19-08-2018 12:19
אייל ברקוביץ' חמור גדול. זה בושה למדינה, לתקשורת ולכל בר דעת (כל שכן אדם מאמין) לתת לאדם שכמותו במה. אני מקווה שבמהלך האחרון, יביא לתיקון שהיה צריך להיעשות הרבה קודם לכן.
10
ברקו
עזרא | 19-08-2018 14:08
גם אמת קשה ככל שתהיה ( למרות שבמקרה זה היתה הכללה גסה ולא הגונה) הדרך לומר את הדברים צריכה להיות אחרת . אל תשכח ברקוביץ שאתה לא נמצא באיזה פרלמנט של בית קפה עם חברים אלא בתוכנית טלויזיה ממלכתית וראוי לחשוב פעמיים לפני שפולטים דברי שטנה שכאלה. ישנם לא מעט בני מיעוטים כולל ערבים שמכבדים ותומכים במדינה וחבל לפגוע בהם. גם העם היהודי היה במיעוט בנכר וסבל מהכללות גזעניות... אז בו ננמיך להבות.
11
ממש אושיות חכמה שצריך לשים לב לכל שטות שמדבר,
פיני | 19-08-2018 15:04
נו, אז אמר! כאשר זלזל בסמוטריץ וקרע את הניירת שלו כולם שותקו, לא מחזיק מברקוביץ לא כך ולא כך, יש לו פה פח וזהו!
12
אבל עם קIקסינלים סוטים אין לברקובי'ץ בעיה?
הפצת משכב זכר | 19-08-2018 17:00
אבל עם קIקסינלים סוטים אין לו בעיה? לתת במה להפצת פדופיליה ואורח חיים מעוות של מחלות מין ונפש - עם זה אין לברקוביץ' ההIמו בעיה. אה, כי זה מה שורשים ערוץ הסוטים קשת עם דגל הלהטב החולים בסמל שלו.
13
למיגור האויב הערבי
הפוסק | 19-08-2018 17:35
ברקוביץ, נהיית פחדן עלוב וביזוי! ממה נבהלת ? מהגייס החמישי? טיפש מטופש! כל מה שאמרת בנוכחות חזירת היבלות הינה אמת לאמיתה!!! תלמד משפטל איך מדברים עם האוייב הערבו מוסלמנו שהידו , ובפרט כלפי חברי הכנסת הערבושים. אתה היית עדין יחסית לעוד שפטל, אז למה קיבלת פיק בירכיים? חזור בך, והצטרף לשפטל בתביעה כנגד ולמיגור המחבלים בכנסת. אל תהיה עלוב!!!
14
קצת בושה
נורמלי | 19-08-2018 18:17
תראו לאן הגענו. בושה וחרפה שאנשי ציבור מאמצים לעצמם סגנון בוטה זה, ללא כל בושה לכבודו של האדם באשר הוא. בושה גם לכל מי שרואה שברקוביץ ומי שדומה לו צודקים.
15
לא רק אותו. גם את החברה שלו לתוכנית לפטר
משה | 20-08-2018 0:11
שניהם נמאסו מזמן. לא ברור איך אף אחד לא יכול לשמוע אותם ברדיו לכאורה ונתנו להם תוכנית בטלויזיה. לא ברור. נמאסתם!
16
מה הרשימה המשותפת שונה ממרצ? זה טרפה וזה נבלה
האיש שבקיר (לל"ת) | 20-08-2018 12:10
.
17
אייל ביקוביץ
אוהב כדורגל | 22-08-2018 14:41
הוא לא מוצא את עצמו בכלום לא מאמן נבחרת כלום אגב ממתי הוא מאמן ? אגב הוא היה כדורגלן? לא נראה שהיה כזה ניסו לעשות מנו אבל לא יצא לא מסוגל להיות נשכח