חבר הכנסת יעקב כץ (כצל'ה) הביע הבוקר שביעות רצון רבה מדחיית העתירה נגד חוק האזרחות. למרות זאת קובע ח"כ כץ כי אסור לסבוך בנושאים לאומיים על דעת בג"ץ ויש לאסור בחקיקה את האפשרות שיבטל את חוקי הכנסת. לדבריו "נס גלוי אירע אמש בבית המשפט העליון כשברוב מקרי ניצלה מדינת ישראל מאיום הצפה של 2-3 מיליון ערבים מחוץ לגבולותיה".
"אני מיצר על כך שבניגוד לדעת ורצון חברי הקואליציה ורבים באופוזיציה, רוה"מ טרפד פעמיים הצעות חוק שלי הקובעות כי ביהמ"ש העליון אינו רשאי לבטל חוקים שנחקקו ע"י נבחרי העם".
בסוף דבריו אמר ח"כ כץ כי "אין להסתמך על ניסים, וכהמשך לחוק גרוניס שחוקקנו, חוק אשר החל במהפכה שתשים קץ לאקטיביזם השיפוטי האלים, יש לאסור לאלתר בחקיקה על ביהמ"ש העליון המייצג מיעוט קטן ומבוטל, לבטל חוקים שחוקקה הכנסת".
בתוך כך גם נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר הביע הבוקר התנגדות נחרצת לאקטיביזם השיפוטי של ממשיכו בתפקיד הנשיא אהרון ברק. בראיון שנתן לערוץ הכנסת אמר שמגר כי "בעניין השפיטות במציאות שלנו, חרגו מן התחום הסביר. כאשר קבעו שכל נושא שפיט בבית המשפט, פגעו בעיקרון הדמוקרטי של הפרדת רשויות, שהוא חלק מהותי ביותר של הדמוקרטיה".
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
יאיר קליין
ישנם ארבעה מוקדי כח עיקריים שהציבור האמוני צריך להשתלט עליהם כדי להפוך את מדינת ישראל לחזון הנביאים: צבא, תקשורת, פוליטיקה ואחרון אחרון שנוא- בית המשפט התחתון. צבא התהליך בעיצומו. בתקשורת יש...
ישנם ארבעה מוקדי כח עיקריים שהציבור האמוני צריך להשתלט עליהם כדי להפוך את מדינת ישראל לחזון הנביאים: צבא, תקשורת, פוליטיקה ואחרון אחרון שנוא- בית המשפט התחתון. צבא התהליך בעיצומו. בתקשורת יש התחלה אך זה עובד לאט. פוליטיקה זה תלוי ביילודה הדתית (ובאיחוד כל הציבור כמובן..) הצעה זו היא תחילת המאבק על המוקד הקשה והחזק ביותר של השמאל החילוני שרחוק אין ספור שרחוק מאד מדעת העם. ( שירה-עיקר הכתבה היא על ההצעה. נושא האקטיבזם המטופש של ברק הוא באגב וכיון ששמגר דיבר בכללי כתבו אותו בסוף. חוצמזה טוב ירא שמים אחד מאלף מחללי שבת..)
המשך 14:06 12.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שירה
דעתו של כצל'ה בכותרת עם תמונה ודעתו של מי שעם כל הכבוד הוא אוטוריטה משפטית גדולה לאין ערוך ברמות שאי אפשר להסביר וגם אמינה הרבה יותר מבחינה אידאולוגית, מובאת בקטנה בסוף הכתבה?...
דעתו של כצל'ה בכותרת עם תמונה ודעתו של מי שעם כל הכבוד הוא אוטוריטה משפטית גדולה לאין ערוך ברמות שאי אפשר להסביר וגם אמינה הרבה יותר מבחינה אידאולוגית, מובאת בקטנה בסוף הכתבה? מה עם היגיון עריכתי?
המשך 11:52 12.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר