הקלות? שר הביטחון מבהיר: "אין שום הסכם עם חמאס"

הקלות? שר הביטחון מבהיר: "אין שום הסכם עם חמאס"

הרחבת תחום הדיג, הגדלת אספקת הדלק לשיפור החשמל ופתיחת כלל המעברים בגבול עזה, אלו ההקלות לרצועה. עם זאת, מבהיר שר הביטחון ליברמן: "אין שום הסכם עם חמאס"

הקלות? שר הביטחון מבהיר: "אין הסכם עם חמאס"
  פורום מטכ"ל (צילום: שחר לוי/ משרד הביטחון)

אחרי ההקלות על תושבי עזה ופתיחת מעבר כרם שלום, שר הביטחון מבהיר הערב (רביעי): "אין שום הסכם עם חמאס". אולם הבוקר נכנסו כמויות ענק של סחורות לרצועת עזה במטרה לשפר את המצב ההומניטרי ברצועה.

לפי ההסכם, אותו לא מאשרים לבינתיים בקבינט, הממשלה הגדילה את מרחב הדיג בחזרה עד למרחק של 9 מייל מהחוף, בנוסף להוראת ליברמן, לפתוח היום את מעבר כרם שלום, לאחר השקט היחסי השורר בגבול עזה מתחילת השבוע.

בהמשך, ההקלות יתרחבו וישראל תגדיל את אספקת הדלק לרצועת עזה כדי לשפר את שעות החשמל, חרף החוב הכבד למדינת ישראל. וייפתחו כל המעברים לרצועת עזה

בריאיון ל'חדשות' אמר ליברמן כי המדיניות של ישראל היא לעקוף את חמאס ולפנות ישירות לתושבים: "אני מנסה לתקוע טריז בין תושבי עזה לחמאס".

פירוט המשאיות שעברו בכרם שלום לעזה

"המסר שלי חשוב והוא נקלט", אמר ליברמן. "אם יש שקט ביטחוני אתם מרוויחים ואם יש טרור אתם מפסידים. כרגע מה שחשוב זה לדבר ישירות עם תושבי עזה והם חייבים להפיל את שלטון חמאס. בזמן האחרון שקט כי מחקנו בניין של המשרד לביטחון פנים בעזה".

"תפיסת ביטחון 2030"

מוקדם יותר היום התכנס הקבינט בפעם החמישית בשבועיים האחרונים, ברקע המצב הבטחוני בדרום וההסלמה מול חמאס. בו הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את "תפיסת הביטחון 2030" שגיבש בשנתיים האחרונות. מדובר בדיון ראשון מתוך סדרת דיונים שתתקיים בנושא. בו הציג נתניהו את האיומים הצפויים בעשור הקרוב, את בניין הכוח הדרוש ואת העקרונות להפעלת הכוח.

בשל האיומים הצפויים בעשור הקרוב, הודיע נתניהו כי הוא מתכוון להגדיל את התקציב הביטחוני ב- 0.2% עד 0.3% של התל"ג במקביל להמשך ההתייעלות של צה"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לקשור את איזנקוט וליברמן בזנב ולשלחם לסיביר
עם ישראל חי | 16-08-2018 8:48
אצל ליברמן, פוטין הוא ראש ממשלת ישראל
2
החמאס ניצח- ליברמן נכשל
נל | 16-08-2018 13:01
מעולם לא ראיתי שנותנים פרסים למישהו שלא מבצע טרור (זה לא בסיסי?). צריך מצד אחד להקל על העם ומצד שני לקיים מדיניות של חיסולים (שכולם אצלהם ישבו בבונקר בדיוק כמו נסראללה). זה פשוט הזוי מה שקורה במדינה הזו. כל קיץ הם מתחילים בפרובוקציות ואנחנו חוזרים להפציץ עמדות חמאס ריקות- כדי כביכול להראות לתושבים הנה אנחנו עושים משהו. ליברמן נכשל. ביבי מבטיחן ובשביל לא לפיול בבחירות הקרובות נותר לליברמן להיות בחזית. פשוט מדינת בננות וגם שכחתי- כחלון אולי תעלה עוד מס על הנדלן כי פתחנו את מעבר כרם שלום. הרגת את השוק ולא בנית עוד יחידה אחת. פשוט משרד הליצנות ולא משרד האוצר.