אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

כבוד למגזר: 80 תיכונים סרוגים ברשימת מצטייני משרד החינוך

כבוד למגזר. 80 תיכונים, ישיבות ואולפנות סרוגות זכו בפרס ההצטיינות של משרד החינוך בדרגות שונות. "תוצר של צוותים חינוכיים שמשקיעים את כל כולם בתלמידים"

80 תיכונים סרוגים ברשימת מצטייני משרד החינוך
  (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)

כבוד למגזר. משרד החינוך מפרסם היום את רשימת התיכונים שזכו בפרס הצטיינות של המשרד. מתוך 292 בתי ספר שהצטיינו, 80 (27%) הם בתי ספר סרוגים.

הרשימה מחולקת לארבע דרגות של הצטיינות שתתבטא בתגמול שיקבלו בית הספר וצוות המורים, והוא נקבע לפי ההצלחה החינוכית, הערכית והלימודית על פי המדדים שנקבעו על ידי משרד החינוך.

מתוך 80 בתי הספר המצטיינים, 20 בתי ספר הם של רשת אמי"ת, 8 של רשת צביה (חצי ממוסדות הרשת), 14 של רשת בני עקיבא ועוד.

בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים: אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע מדעי להיקף 5 יח"ל, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע הומניסטי להיקף 5 יח"ל מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

חלוקת הגמול בין בתי הספר: קבוצה בדירוג 1 (72 בתי ספר) – מקבלת מענק בסכום כולל של 8,326.37 ₪. קבוצה בדירוג 2 (73 בתי ספר) – מקבלת מענק בסכום כולל של 6,244.77 ₪. קבוצה בדירוג 3 (73 בתי ספר) – מקבלת מענק בסכום כולל של 4,163.18 ₪. קבוצה בדירוג 4 (74 בתי ספר) – מקבלת מענק בסכום כולל של 3,122.39 ₪

בתי הספר הסרוגים המצטיינים

בנט: גאה לעמוד בראש המערכת

שר החינוך, נפתלי בנט: ״אני גאה לעמוד בראש מערכת שאלו הם אנשיה. הפרס הוא רק סמל לדבר החשוב באמת: כברת הדרך המשמעותית שעשו בתי הספר המצטיינים. ההשקעה והמאמץ עבור כל תלמידה ותלמיד, הם תמצית מלאכת החינוך. אנחנו פותחים עוד שנת לימודים בידיעה שהאנשים האיכותיים ביותר מטפלים במשאב הכי יקר בישראל: הילדים של כולנו. בתי הספר המצטיינים הם הלפיד שלפני המחנה ומהווים דוגמה ומופת דווקא בגלל המקום שבו היו והמקום בו הם נמצאים היום. אני מודה לצוותי החינוך המסורים שעבדו קשה, והגיעו להישגים כבירים. נמשיך לטפח את חינוך דור העתיד ולהצעיד את מדינת ישראל קדימה״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך הציבה בין יעדיה המרכזיים את החינוך לערכים, למעורבות בחיי הקהילה והחברה, למניעת נשירה ולהעמקת הלמידה. מוסדות החינוך שזכו בפרס קידמו באופן ראוי לציון ערכים אלה, ומצעידים את מערכת החינוך קדימה, לשגשוג ולצמיחה. אני מברך את עובדי ההוראה המצטיינים שחוללו שינוי משמעותי בקרב תלמידיהם, על פעילותם לערכים, לטיפוח מצוינות ולתרומה לחברה ולקהילה".

לא מוותרים על אף תלמיד

מנכ"ל רשת אמי"ת ד"ר אמנון אלדר אמר כי ההישג המצוין הוא תוצר של צוותים חינוכיים שמשקיעים את כל כולם בתלמידים, לא רק בין הצלצולים אלא 24/7: "המורים בבתי החינוך של אמי"ת לא מוותרים על אף תלמיד ולא מוותרים לאף תלמיד. אנחנו שמחים שבתי הספר הללו גם משקיעים ומצטיינים בחדשנות פדגוגית ועוברים ללמידה המותאמת למאה העשרים ואחת."

מרשת החינוך נעם-צביה נמסר: "חינוך נמדד קודם כל, בדרך ארץ, בערכים ובתרומה לקהילה. הזכייה מזה מספר שנים ברציפות של כמחצית ממוסדות הרשת במקום הראשון במדד הערכי של משרד החינוך מעידה, כי בס"ד אנו מצליחים לבצע את שליחותנו כלפי ההורים. הזכייה שמתווספת להישגים נוספים בתחום הלימודי כגון הזכייה במקום הראשון בתחרות הסייבר הארצית והחזקת הממוצע הגבוה ביותר בבגרות בחמש יחידות במתמטיקה מבין רשתות החינוך בארץ מעידה, כי ניתן לשלב ערכים ומצוינות לימודית. ההנהלה והמורים ברשת 'נעם-צביה' ימשיכו לפעול מתוך מסירות להורים שנתנו את אמונם, להוביל בחינוך התורני ציוני".

ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, הגיב על הרשימה: "מנהל החינוך הדתי גאה ב80 המוסדות המצטיינים ורואה את הצטיינותם על עשייתם החינוכית בזכות העמקה והשקעה בשני מישורים.

האחד הוא חיזוק זהות ערכית, ציונית דתית, יעד שמהווה כח ובסיס לאישיות מובילה. החינוך הערכי והחיבור לארץ ולערכי התרומה לכלל בונים אנשים מוצלחים ומבילים.

השני, שאינו נופל בחשיבותו מהראשון, הוא חתירה בלתי נלאית למצויינות וקידום הישגים לימודיים.למידה משמעותית, תכנית 'לב לדעת' המשתפת הן את הקהילה והן את ההורים המהווים שותפים פעילים בחיי התלמידים.מנהלי מוסדות וצוותי החינוך נותנים מעצמם לכל אורך השנה ורואים בתלמידים בנים בהתאם למטרת העל המנחה את החמ"ד: "בית חינוך כמשפחה".

אנו מודים ומחזקים את כל מוסדות החמ"ד והמוסדות המצטיינים בפרט, להמשיך בעשייתם זו ובע"ה לעלות בדרך העולה לבית אל.

אלחנן גלט: "מצדיע לצוותי ההוראה"

מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, אלחנן גלט, שוחח עם סרוגים והביע שביעות רצון מהתוצאות: "אני מצדיע לצוותי ההוראה שהתוצאות שלהם הן פרי עמל של השקעה ומחוייבות לכל תלמיד ותלמידה. והמשמעות היא תרומה לבניית מנהיגות העתיד של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מה התגמול?
לאה | 15-08-2018 17:03
אשמח לפירוט מי זכאי וכמה
אם את לא רואה את זה בכתבה
אז לא מגיע לך | 16-08-2018 12:15
את באמת לא רואה בכתבה מה התגמול?
2
כל הכבוד :
ישראל | 15-08-2018 17:04
המטלה כעת : פיתוח רעיונות , למניעת קרעים קשים , שלא ניתנים לאיחוי , בעם ישראל ; כפי שהתרחש בבית שני , ובמאפייני התקופה , גם בבית ראשון ( הקרע בין ממלכת ישראל , לממלכת יהודה ) , בתקופת רחבעם .
3
כבוד?
אני | 15-08-2018 19:42
איזה כבוד! מקבלים תקציבים גדולים יותר ומגיעים רחוק יותר. גם המורים בבתי הספר הממלכתיים נותנים את נשמתם, אבל תקציביהם קטנים יותר, הכתות צפופות יותר והשעות מעטות יותר.
4
המגזר מעריץ את עצמו נהדר
חרדי | 15-08-2018 20:16
פאטתי
5
לא צויין מה עלות הממשלה בכל תלמיד בבתי הספר
פרט קטן וחשוב | 16-08-2018 5:18
הסרוגים ביחס לשאר בתי הספר בארץ יתכן ויש קורלציה . וישנה השקעה כספית גבוהה יותר בחברה שלנו מאחרים.
6
מוסד מצויין לא יהיה ברשימה כי לא יכול להתקדם
עידוד הלא מצויינים | 16-08-2018 12:20
המטרה לתגמל כל שנה מורים במוסדות שונים ולכן יש מדד של שינוי המצב לעומת שנה קודמת. מוסד שכבר נמצא ב 100 אחוז הצלחה לא יכול להתקדם יותר ולא יהיה ברשימה.
7
מה הסיבה
יעקב. | 17-08-2018 14:32
שר החינוך הואמשלנו מנתב את התקציבים אל המגזר הזה, כיתות ש 21 ואחד תלמידים. העשרות בלי סוף. המגזר האחר הולך הביתה בשעה 12 לכל המאוחר. שעות לימוד ברזרבה מנותבות אליהם, ללא כל שויוון והגיון. לצערי הוא מגדל מצביעים, ולדעתי משם תפתח הרעה
8
שום כבוד-אחיזת עיניים
יאיר | 22-06-2020 14:18
המוסדות הדתלים הינם מוסדות פרטיים שמקבלים מי שהם רוצים וסוחטים כספים מהורים שמסוגלים לתת, תלמיד שלא יכול לעבור את כל המסלול של המצוינות - תשלום גבוהה, לא ילך לשם. אם היו מקבלים תלמידים עפ רישום אזורי, ומצליחים לקדם אותם, ולו במעט אחוזים מעל כלל האכלוסיה, היה מה לדבר.. אלא שיותר נוח לאסוף מכל האזור תלמידים מוצלחים מבתים מבוססים שמשלמים כהוגן וליצור איזושהי מערכת מצליחנית אליטסטית.