משפחת גולדין עתרה לבג״צ נגד נתניהו: צו ביניים שימנע הסדר עם חמאס

משפחת גולדין עתרה לבג״צ נגד נתניהו: צו ביניים שימנע הסדר עם חמאס

הוועדה לענייני שבויים ונעדרים לא התכנסה מזה כשנה וחצי. בנוסף, לא נמסר שום עדכון ללאה ושמחה גולדין מאז נובמבר 2016, ככה מאשימים משפחת גולדין בעתירה שהגישו נגד נתניהו

משפחת גולדין עתרה לבג״צ נגד ראש הממשלה
  גולדין נתניהו (צילום: גיל יוחנן)

משפחתו של קצין צה״ל, סגן הדר גולדין, המוחזק בידי חמאס בעזה עתרה הבוקר (רביעי) כנגד ראש הממשלה נתניהו והקבינט המדיני-בטחוני על רקע הפסקת פעילותה של ועדת השרים המיוחדת לטיפול בנושא השבויים והנעדרים.

בעתירה שהוגשה על ידי היועצים המשפטיים פרופ׳ אביעד הכהן, עו״ד עודד סבוראי מהמרכז האקדמי שערי משפט ומדע, נטען כי מאז ינואר 2017 וועדת השרים של הקבינט לענייני השבויים והנעדרים לא התכנסה, לא קיימה דיונים ולא קיבלה החלטות מזה כשנה ו-7 חודשים. בנוסף, לא נמסר שום עדכון ללאה ושמחה גולדין מאז נובמבר 2016.

נזכיר, כי ועדת השרים המיוחדת לטיפול בנושא השבויים והנעדרים הוקמה על ידי הקבינט לפני למעלה משנתיים בישיבה שהתקיימה ב-30 ביוני 2016 זאת במסגרת אישור ההסכם שנחתם בין ממשלות ישראל וטורקיה.

בוועדה המיוחדת שבראשה עומד ראש הממשלה נתניהו חברים גם שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון. ועדה זו היא שהמליצה לקבינט המדיני-בטחוני לקבל בינואר 2017 שורה של החלטות שמטרתן להפעיל לחץ על חמאס.

צו ביניים שימנע הסדר עם חמאס

משפחת גולדין דורשת מבג״צ להוציא צו ביניים שימנע כל פעולה שעניינה קידום הסדר עם החמאס בעזה לפני שתכונס ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים ותדון בסוגיית השבת חיילי צה״ל והאזרחים הישראלים. לדבריהם, "העתירה אינה מכוונת כלפי החלטה מדינית כזו או אחרת, אלא רק ממחדל מכוון של רה״מ מכינוס הוועדה שנועדה לדון בסוגייה שכרוכה בדיני נפשות", אמרו עוד עורכי הדין.

מגולדין נמסר כי לאחרונה התברר למשפחה, ש"במסגרת האמירות החלולות כי הממשלה עושה כל שביכולתה כדי להשיב את הבנים מעזה אפילו הוועדה המיוחדת שמינה הקבינט, ובראשה עומד נתניהו, הפסיקה את פעילותה. אי כינוס הוועדה באופן שוטף ובמיוחד בתקופה זו שבה דנים בתנאי ההסדרה והכניעה לחמאס היא עוד הוכחה שהקבינט החליט לבגוד בערכי צה״ל ולהמשיך להפקיר את החיילים בעזה״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לעתור לבג"ץ נגד נתניהו? מעניין - הבג"ץ בטח
אוראור | 15-08-2018 10:44
יהיו בדילמה: מצד אחד ממש לא אכפת להם ממשפחת גולדין - מצד שני הם שונאים בכל ליבם את ביבי רק כי הוא כביכול ימני - מה לדעתכם הם יפסקו?. מעניין..