"עיכוב העיתונאי היהודי היה כשל; רה"מ הודה בטעות" - סרוגים

"עיכוב העיתונאי היהודי היה כשל; רה"מ הודה בטעות"

סגן השר מייקל אורן, הבהיר כי "לכל מדינה הזכות להגן על עצמה בפני איומים כמו ה- BDS, אולם הדגיש כי זה לא אומר "שיש לממש את הזכות הזו ללא כל הבחנה ובאופן מזיק", כפי שעולה מעיכובו אמש של העיתונאי היהודי

author-image
"עיכוב העיתונאי היהודי היה כשל; רה"מ הודה בטעות"
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ מייקל אורן (כולנו) התייחס הבוקר (שלישי) לעיכובו של העיתונאי היהודי אמריקאי פיטר ביינארט בשדה התעופה, ומבהיר:  "לכל מדינה הזכות להגן על עצמה בפני איומים כמו ה- BDS אשר שואף להשמיד את ישראל , אולם הדגיש כי זה לא אומר שיש לממש את הזכות הזו ללא כל הבחנה ובאופן מזיק, כפי שעולה מעיכובו של הכתב.

אורן תקף את עיכובו של הכתב היהודי, ואמר כי זו דוגמה "כיצד לפעול בחוסר חכמה ולגרום לעצמנו נזק תדמיתי ואף אסטרטגי". הוא תיאר כי ביינארט הוא איש תקשורת אמריקאי מהשורה הראשונה, אותו הוא מכיר כבר שנים כעורך וכפרשן פוליטי.

אורן הוסיף כי "את מרבית דעותיו כלפי ישראל אני מתעב, אך הוא איננו תומך BDS ולמעשה מגדיר עצמו כציוני", על כן, עיכובו וחקירתו בנתב"ג גרמה למדינה נזק תדמיתי ואילץ את רה"מ להודות שהיתה טעות. כאשר משלכת נתניהו נמסר אמש כי "לאחר ששמע על התקרית, שוחח ראש הממשלה באופן מיידי עם כוחות הביטחון בכדי לבדוק מדוע התרחש האירוע, ונאמר לו שמדובר בטעות", כלשון ההודעה. הוא הוסיף כי "ישראל היא חברה פתוחה המקבלת את כל תומכיה ומבקריה. ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון בה אנשים משמיעים את דעותיהם בחופשיות".

ביינרט לא קיבל את הסליחה במלואה, וטען כי ראש הממשלה "חצי התנצל" על עיכובו בנתב"ג. הוא הוסיף: "אקבל את ההתנצלות כשהוא יתנצל בפני כל הפלסטינים והפלסטינים-אמריקנים שכל יום סובלים מצבים גרועים יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ביבי בהודאה בטעות הוריד לעצמו 5 מנדטים
עמוס | 14-08-2018 11:57
בזמן האחרון משהו לא בסיידר עם ביבי. אולי השמאל מכניס חומרים מרדימים באוכל של ביבי??