סערת יאיר גולן: דובר צה"ל בהודעה חריגה - סרוגים

סערת יאיר גולן: דובר צה"ל בהודעה חריגה

בצה"ל פרסמו הודעת תמיכה חריגה באלוף יאיר גולן, בשל מחאת המשפחות נגדו. בחשבון הטוויטר הרשמי נכתב: "כל ניסיון לא מבוסס להטיל דופי בשמו הטוב של מפקד בצה״ל ובתרומתו המבצעית - אינו ראוי"

author-image
סערת יאיר גולן: דובר צה"ל בהודעה חריגה
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בצה"ל פרסמו היום (שני) הודעת תמיכה חריגה באלוף יאיר גולן, בשל מחאת המשפחות נגדו למנות אותו לרמטכ"ל הבא. בחשבון הטוויטר הרשמי נכתב: "כל ניסיון לא מבוסס להטיל דופי בשמו הטוב של מפקד בצה״ל ובתרומתו המבצעית – אינו ראוי".

הם הוסיפו בחשבון אחריו עוקבים 140 אלף איש, כי "האלוף יאיר גולן משרת בצה"ל 38 שנים בכל גזרות הלחימה ותרומתו לביטחון ישראל גדולה. הישגי צה״ל בלחימה בטרור תחת פיקודו, מדברים בעד עצמם".

לטענתם, הצגתו של האלוף גולן כמי "שלא פעל או לא יפעל מול מחבלים,חוטאת למציאות. כל ניסיון לא מבוסס להטיל דופי בשמו הטוב של מפקד בצה״ל ובתרומתו המבצעית-אינו ראוי".

מוקדם יותר, צייץ גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, להגנת גולן. "קמפיין ההכפשה שמתנהל נגדו בימים האחרונים אינו ראוי", ומבהיר "לא תהיה לו שום השפעה על הליך מינוי הרמטכ"ל".

בשורת מחמאות, הוסיף לתאר את הקצין שהתבטא בעבר באופן בעייתי, ואמר כי הוא "קצין מעולה ומפקד אמיץ שהקדיש את חייו לביטחונה של מדינת ישראל", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

לא לשקול את מינויו של גולן לרמטכ"ל

אתמול שיגרו כ-100 משפחות שכולות החברות בפורום "בוחרים בחיים", מכתב לשר הביטחון ובו דרישה לא למנות אל האלוף יאיר גולן לתפקיד הרמטכ"ל, לאחר שהתבטא בשורת אמירות "מקוממות". מאחורי המכתב שמעורר סערה סביב המינויים עומדים הרצל ומרב חג'אג', הוריה של החיילת שיר הי"ד שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב.

"מהתבטאויותיו של האלוף גולן עולה תמונה מדאיגה של מפקד המוכן לקחת סיכונים מיותרים של חיי חיילנו תוך השוואה של מדינתנו לגרמניה הנאצית ועוד. כהורים, כאחים, וכבני זוג שכולים- ציטוטים אלה מדאיגים אותנו ביותר", נאמר במכתב, לאחר שביום שלישי שעבר ראיין ליברמן את ארבעת המועמדים הרלוונטיים לתפקיד.

"עוד נכתב, כי "מהדברים של גולן עולה תמונה מדאיגה לפיה יש סיכוי שהוא היה מעדיף לעתים לראות את החיילים נרצחים, כי אין לדעת מהי כוונת המחבל עד לרגע ביצוע הפיגוע".

לבסוף, קראו המשפחות באופן ישיר לשר הביטחון, אפילו לא לשקול את מינויו של גולן לרמטכ"ל: "שר הביטחון ליברמן, אדם שדם ילדינו זול בעיניו אינו יכול לשמור ולפקד עליהם. אנו דורשים ממך שלא לשקול את מינוי האלוף גולן לרמטכ"ל הבא של צה"ל אלא לדחותו על הסף".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
השמאל עושה תעלולים כדי שגולן יבחר ה' ישמרנו
עם ישראל חי | 13-08-2018 16:54
צריך לערוך יום תפילה כדי שהאכזר והשמאלן הלז לא ייבחר. הוא יעיף את כל הסרוגים מצה''ל הוא יעקור את כל המזוזות במחנות הצבאים
נראה כי הימין הופך כל חלקה טובה בארץ לשדה קוצ
כאן הבעיה חוסר מודעו | 14-08-2018 9:09
מנסים להשפיע על בחירת הרמטכל לא חשוב המקצועיות רק שהיה ימיני . יבוא יום ונפגין נגד רמטכל עם כיפה כי לא יתכן שמפקד הצבע מאמין באויר ביצור שלא קיים.
2
בושה
תומר | 13-08-2018 17:35
1. כנראה שיש בצהל מי שדוחף לבחירתו של גולן. 2. חבל שצהל לא שיוויוני. לא שמענו את צה''ל באופן לעזרת עופר וינטר, אלאור עזריה ועוד רבים וטובים.
3
השיתוק של אייזנקוט לעומת התרגילים של החמאס
רק לא זה | 13-08-2018 19:03
הוא כלום לעומת מה שיקרה אם גולן יהיה רמטכל
4
הודאת תמיכה ח ר י ג ה ? פחח - ממתי בדיוק זה
אוראור | 13-08-2018 20:08
חריג להוציא הודעה מגמתית סלקטיבית - שהם כבר הוציאו אותה לפחות עשר פעמים - והמבין יבין???????????
5
כבוד למפקדינו
דניאל מלכא | 13-08-2018 20:57
האלוף יאיר גולן מסר ומוסר את נפשו למען העם והמדינה, ולמרות התבטאות לא מוצלחת שלו,אין לפגוע בכבודו, אנו מלאי הערכה ותודה על כל פועלו למדינת ישראל, וחייבים אנו לחזק את מפקדי צהל אהובים שלנו. מעבר לכך, ברור שכל התערבות שלא במקומה, היא מזיקה , אין לאזרחים להתערב במהלכים צבאיים גרידא, ואין לשום גורם להתחשב בדברים מסוג זה, עם כל הכבוד והערכה לכותבים, אנא, התנצלו, וחזקו את צבאינו היחיד והמיוחד.
6
הסירו דאגה
אורי | 13-08-2018 21:08
ליברמן יודע שאם יבחר בו,יאבד מיד את אחרון הבוחרים ברשימה שלו שגם כך לא במצב מזהיר במיוחד.כל בוחרי ליברמן הינם אנשי ימין.הדבר האחרון הוא שליברמן ימנה איש שמאל מובהק.
7
לא סערה ולא רוח סתם אבק רשעות
שלום | 14-08-2018 6:25
גם אובדן כבד ככל שיהיה לא הופך את ההורים למורה דרך כש שהורי נפגעי פעולות איבה לא מבינים בטרור טוב יותר אבדנכם הוא הנטל שכולנו נושאים בליבנו לעד דעתכם הקיצוניות הן ואבדן הערך המשותף של סתימת פיות של מי שמוביל את ילדינו משנים והחזיר את רובם הביתה שרואה בדיוק את מרזל ושותפיו את ילדי עקירת העצים גיבורי תג מחיר העלומים וכן סביבתם בדיוק כסביבה ההיא לא שמעה לא ראתה לאעצרה ומחיר הטיפשות משלמים החיילים שיאיר חייב ורוצה להחזיר הביתה
8
סערה סביב יאיר גולן
אני.א.א חיפה | 14-08-2018 9:38
יתכן מאוד שהוא חייל מצטיין.אבל.הוא התבטא מאוד לא יפה בלי כל התחשבות ברגשטת המשפחה.היי ליהרמן ואיזנקוט.אחרי הכל אלה ילדינו ,נכדינו המשרתים בצבא. הם הדבר נכי יגר לנו ולא עוד מספר .מה שקורה מאז הרמטכל חיי ילדינו הפקר.לא מתחשבים בהם ובנו. אבל הם ופולטים משפטים המצליחים להרגיז. ידענו שילדינו הם הכי יקרים בעולם.אבל לאחרונה לא נראה כך.לא מוכנים בזלזול הזה. אם מחר הוא רמטכ'ל השיקולים שלו יהיו פוגעניות כמו שהוא דיבר ופגע במשפחות שכולות. היי לא סופר את אמהות שכולות.צחר נוא יהיה רמטכל זה נורא.אייזנקוט רמטכ,ל אולי טוה. אבל אנושי רחוק מלהיות לא אכפת לו שחייל נפגע.שחייל נפצע או נהאג. פחות אחד חייל איך ביקש לא לירות בפלסתינים .אהל חיילנו נפגעו.חוסר אחריות ונכי חוסר התייחסות זה המסר שנוא מעביר לנו
9
ניתוק
עמוס | 14-08-2018 9:46
הימין, הבית היהודי המשיחי, מנותקים מהמציות ומהעם.
10
כבר נוכחתי בהנחיות לא לירות עד שנפגעים
מילואימניק לשעבר | 14-08-2018 11:30
נתנו לנו הוראה לא לירות על מחבל המתקדם עם בקתב כי הוא עדיין לא עשה כלום. ואחרי שזרק עלינו את הבקתב לא לירות כי ידיו ריקות עכשיו. ומותר לירות עליו רק בשבריר השנייה של פעולת זריקת בקבוק התבערה... לא להאמין, אבל אני אישית הייתי שם.
11
לא למנות אותו בשום אופן!!!
חיים | 14-08-2018 14:56
הוא שמאלני ראדיקלי , לא בקונזנזוס של עם ישראל !!!
12
ודברי אמת
קצת הגיון | 14-08-2018 19:40
אולי יסביר לנו מישהו את דבריו של האלוף על מגמות נאציות? ואלה הקושיות 1 היתה לנו טענה לאומית לבעלות על גרמניה? 2. בקשנו שםשתי מדינות לשתי עמים? 3 פוצצנו אוטובוסים עשינו פיגועי דריסה ופיגועי התאבדות? ועוד ועוד לעייפה. והאם בגלל שלוש הסעיפים שלא עשינו כלום מהם נהפכו הנאצים לרוצחינו? אדון אלוף יאיר גולן מה הקשר בדיוק בין היהודים שרק התחננו לעזווב את גרמניה בשקט בלי שום התארגנות לאומית ואיום כולל על גרמניה שרצחה 6 מיליון יהודים למדינה שמיעוט מוסלמי שבתוכה טוען לבעלות עליה ונלחם עליה מלחחת חרמה ואנו משיבים מלחמה בעשירית ובמאית מכוחנו וללא ענישה כללית לגרמניה הנאצית? תסביר סוף סוף או תתנצל עד עמקי נשמתך על ההשוואה הגסה והכל כך הפוכה מהאמת. כי אם לא תסביר או מישהו לא יסביר עבורך נוכל לומר שאנו חוזים בתהליכי התטמטמות של אלופינו עכשיו עוד רב אלוף הצטרף אליך בטענתך הבזויה. מה נסגר איתך חייל אמיץ?!!!