רב ממכון פוע"ה: הקרן החדשה לישראל החליטה להלחם בנו - סרוגים

רב ממכון פוע"ה: הקרן החדשה לישראל החליטה להלחם בנו

הרב בנימין דוד, רב משיב במכון פוע"ה, מסביר באריכות על הכנס השנתי של מכון פוע"ה וטוען כי בעבר רופאים נלחמו כדי להרצות בכנס, למרות היותו נפרד. לדברי הרב מאחורי המתפקה נגד המכון עומדים ארגונים הממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל כדי להרוס את המכון ואת מה שהוא מסמל.

רב ממכון פוע"ה: הקרן החדשה לישראל החליטה להלחם בנו

כיון שהרבה אנשים ונשים פונים אלי ומבקשים הבהרה על המתקפה בתקשורת נגד מכון פוע"ה אני אסביר את העניין.

זה כבר 12 שנה שמכון פוע"ה מארגן כנס שנתי בו מוצגים בפני הקהל חידושים ברפואה ההתייחסות של גדולי הרבנים.

בהתחלה הכנס היה מיועד לרבנים פוסקים על מנת שישלבו בפסיקה שלהם את החידושים בהלכה. הכנסים הראשונים היו בבית כנסת ולכן הוזמנו רק רבנים והמרצים היו גברים.

היה לנו ברור שאם נזמין מרצות לדבר מול רבנים חלק גדול מהרבנים לא יגיעו לכנס ויצא שהפסדנו את מטרת הכנס לשלב את הרפואה אצל הפוסקים מכל המגזרים.

למרות שמכון פוע"ה הוקם ע"י הרב מנחם בורשטין ממרכז הרב, המכון אינו סקטוריאלי והוא רואה את עצמו אחראי על קידום תחום רפואה והלכה לכל המגזרים כולל הציבור החרדי. לכן הכנס אורגן על מנת שכל רבני הקשת יוכלו להגיע.

עם הזמן הרבה נשות רבנים ביקשו להצטרף לכנס כך שפתחנו את הדלתות לכולם. עברנו מבית הכנסת לאולם. אולם נשארנו בקו של כנס רבנים כלומר בישיבה נפרדת ועם מרצים גברים.

במשך 11 שנה העניין התקבל על ידי הציבור והרופאים בהבנה. בכל שנה זכינו לציבור ענק, מעל 1,500 משתתפים כך שהפכנו להיות הכנס הגדול בתחום רפואה והלכה ואם בכלל.

כל הרופאים ביקשו לדבר בכנס ומי שלא הוזמן נעלב. תמיד לאחר הכנס קבלנו תלונות מנהלי מחלקה שעשו חשבונות "למה הוזמנו 3 רופאים מבית חולים  X ומבית חולים שלנו רק 2…"

עזרה לכל המגזרים

כפי שהסברתי מטרת הכנס היא לקדם את הפסיקה ההלכתית ודרך זה גם לקדם את בריאות הציבור והנשים בפרט. רבנים שעד כה לא התירו לעשות בדיקות בהריון התחילו להתיר. רבנים נהיו יותר קשובים לצרכים של הזוגות ונתנו להם פתרונות מתאימים יותר…

הכנס הזה גם קירב את עולם הרפואה לעולם התורה ולציבור שלנו. פתאום הרופאים הבינו שיש לנו "צרכים מיוחדים" ושיש להתחשב גם בענייני הלכה. שאמירה כגון "אם לא תשמרי על הלכות נידה לא יהיו לך ילדים" הפכה להיות בלתי לגיטימית… ברוך ה' מכון פוע"ה זכה לקדם את שלום הבית בעם ישראל.

דרך הכנס שלנו זכה הציבור החרדי לגלות שיש לנו פוסקים חשובים ושהציבור הציוני דתי אינו ציבור של חפיפניקים שאין מה ללמוד ממנו. והציבור שלנו זכה להכיר את הפוסקים החרדים ולגלות שהם אינם סתם מחמירים על כל דבר. גם פה זכינו לקדם את שלום הבית.

אלא שיש אנשים שהאחדות בעם ישראל מפריע להם. הם לא מוכנים "שנתקפל" מול הציבור החרדי. הם מפרשים את השאיפה לשלום לחולשה. ולכן הם נלחמים בנו.

הצגנו בזמנו את העניין בפני מו"ר הרב מרדכי אליהו זצ"ל אחד ממסיידי הארגון, והוא הנחה אותנו לקיים את הכנס עם כל הצניעות הראויה כך שכל הרבנים יוכלו להגיע: הנשים מוזמנות, יושבות לצד הגברים כאשר ישנה מחיצה באמצע, הבימה ממוקדת באמצע והמרצים מדברים אל שני הציבורים. ישנם מסכים גדולים משני הצדדים כך שגם הגברים וגם הנשים רואות את המצגות וכל אחד רשאי לשאול שאלות בתום ההרצאות ברמקול.

הרב אמר: "צריך לשמור על הצניעות בזמן ההרצאות ולכן נשים לא יעלו על הבמה מול 600 גברים".

ידענו שהדבר אינו מקובל על כל הרבנים ועל כל הציבור אולם חשבנו שזאת הדרך להבטיח שכל הרבנים יוכלו ללמוד ולקדם את הפסיקה בתחום רגיש זה.

הרב בורשטין פנה אף לרב אהרן ליכטנשטיין שסבר שזו פשרה מידתית וסבירה מול המטרה הנעלה.

דברים ששמעתי השבוע

–  "הכנס שלכם הוא פורנוגרפיה. גברים מתקבצים לדבר על גוף האשה שהפך לאובייקט" (כאילו אין כנסים רפואיים בגינקולוגיה בארץ בהם מדברים על אותם דברים וכאילו אין פרסומות פוגעות שמנצלות את גוף האשה).

–  "אתם מתנהגים כמו הגרמנים ב 44'! גם הם לא נתנו ליהודים לדבר" (עצם ההשוואה מקוממת כיון שאנחנו לא שונאים אף אחד ולא רוצים להשמיד אף אחד ).

– "אתם חושבים שהנשים טיפשיות שאינן מסוגלות להרצות ולטפל בזוגות" (כאשר הרב מנחם בורשטין מעודד נשים ללמוד רפואה ובפרט גינקולוגיה ואף זכה לקדם שכל המתמחות בביקור חולים הן נשים וחלקם דתיות. חוץ מזה מכון פוע"ה מזמין במשך כל השנה נשים להרצות בפני רבני המכון או בכנסים לנשים).

המתקפה מאורגנת היטב ע"י יחצ"נים

פנייה לכל חברי הכנסת למחות כנגד מכון פוע"ה, פנייה למשרדי הממשלה לסגור את כל הברזים ולא לתקצב את המכון (ממילא בפועל אין כמעט תקציבים), פנייה לראש הממשלה בכבודו ובעצמו לסגור את המכון, ופנייה לציבור להפסיק לתמוך במכון פוע"ה.

הם גם פנו לכל הרופאים שהיו מוזמנים בכנס בבקשה לבטל את השתתפותם בכנס: הם דברו אתם על הדרת נשים (שמעתם על זה?) וכן הפעילו עליהם איומים שיארגנו נגדם חרם צרכנים. היו גם איומים דרך מנהלי בתי החולים וכן איום שאם הם לא יתקפלו הם "יודרו" מכל איגודים רפואיים.

לצערנו חלק גדול מן הרופאים ביטלו את השתתפותם חלק טענו שזה מטעמים אידאולוגיים ולחלק באמירה שהם מצטערים אבל לפעמים "עדיף להיות חכם מצודק". כאשר הגל יעבור הם ישמחו להשתתף בכנסים של המכון כיון שהם יודעים שכל המטרות שלנו טהורות לשם שמים ולא שנאה.

פנו גם למזכירות שלנו באמירה שהן חייבות לעזוב את המכון שמתייחס אליהם כאובייקט מיני…

מאחורי כל הגל הזה עומד "ארגון קולך" ו"ישראל חופשית" ועוד ארגונים שהמחנה המשותף שלהם הוא מימון מהקרן החדשה לישראל. יום לפני התקפה, היתה פגישה בין רבני המכון לבין ראשי ארגון קולך והם ביקשו מאתנו לבטל את הכנס או לשלב בו נשים: גם מרצות וגם לבטל את הישיבה הנפרדת. הן שלחו חוות דעת משפטית שטענה שהישיבה הנפרדת היא נגד החוק (הדבר שנדחה ע"י היועץ המשפטי של מכון פוע"ה). כיוון שלא התקפלנו באה ההתקפה בעיתוי הכי הכי… אחרי סיפור בית שמש והאוטובוסים, כאילו אנחנו חלק מן הסיפור הזה.

בפגישה נאמר לנו שכל המטרות של קולך היא לשם שמים ועל הטהרת הקודש. קשה לי להבין איך האמירות האלו מתיישרות עם העובדה שבאותו יום קולך הגיש בג"ץ כנגד הרבנים הראשיים שקבעו, על פי מה שנפסק בשולחן ערוך, שאין להטביל רווקות במקווה.

למה קולך מעוניין לאפשר לרווקות לטבול במקווה? כדי לעלות להר הבית או כדי להכשיר יחסים מחוץ לנישואין? זאת טהרת הקודש?! איך אפשר לבקש מרבנים ראשיים לפסוק כנגד שולחן ערוך מפורש?!

בקיצור… המטרה היא פשוטה להרוס מפעל יקר וחשוב כמו מכון פוע"ה שמקבל אלפי פניות במשך כל השנה וכל זה בלי לבקש תשלום. פניות ביום ובלילה על נישואין ועל טהרת המשפחה, הריון, לידה, הנקה, אמצעי מניעה, בעיות גנטיות, שידוכים לאנשים עם צרכים מיוחדים, תמיכה והכוונה לשימור פוריות לאנשים שגילו להם סרטן (לא עלינו ולא עליכם) ובוודאי פוריות.

כן! מכון פוע"ה מסמל את החיים ואת המשכו של עם ישראל ויש אנשים ומבקשים להרוס את המכון ואת מה שהוא מסמל.

יש כאן מלחמת תרבות בין עם ישראל לבין מדינת כל אזרחיה כאשר היהדות נדחקת לפינה.

כיוון שאני אחד ממארגני הכנס ואחד הרבנים המשיבים, למעלה מ-10 שנים, איני יכול להישאר אדיש מול המתקפה הזאת. לכן אני מודיע לכולם שהכנס של מכון פוע"ה אינו מבוטל ולא יתבטל. רבנים ורופאים (אחרים) יגיעו לכנס למרות המתקפה.

אני קורא לכווווולם להגיע לכנס ולהראות שאנחנו לא מתקפלים!

אני גם קורא לכם לתמוך כלכלית במכון פוע"ה כדי שנוכל להכפיל את פעילותו.

להכפיל את פעילות המכון זה להכפיל חיים של קדושה בעם ישראל!!!

חזק חזק ונתחזק!!!

בנימין דוד

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
אתה מחרים רופאות בכנס זו בושה וזהו
שחר | 10-01-2012 21:28
2
אתם החלטת להילחם בנו מתוך טירוף דתי שנובע מיצר מיני
רפי | 11-01-2012 0:06
הטירוף של ההדרה לא נובע מלהט דתי אלא חוסר יכולת של אנשים לשלוט על היצר המיני שלהם. שכחתם את מצוות הלל הזקן "איזהו גיבור? הכובש את יצרו". במקום לכבוש את היצר (בעיה שהרוב החילוני המוחלט מתמודד איתו בהצלחה) החלטתם להדיר את הנשים מעיניכם שמא תגיעו לידי זקפה ושפיכה. נמאסתם, פשוט נמאסתם עם העיוות הנורא של הדת והלאום שלנו. תתפכחו!! הפסיקו להתיישר לפי רבנים אפלים שיצרם המיני מאפיל על השכל הישר.
3
תגובה תינוקית לביקורת עניינית
דרור | 11-01-2012 0:18
4
גם בנושא ההטרדות המיניות דיברתם ככה
דניאלה | 11-01-2012 0:20
ועכשיו אתם מתגאים בתקנה
5
לבנימין דוד
ירון | 11-01-2012 0:59
די להתנצלות ולהתרפסות לפני גורמים עויינים כמו קולך ושאר מהרסי דת, אין צורך להתנצל לפני מי שרוצה לקעקע את כל חומות הדת במדינה שלנו, קולך נקנתה על יד הקרן הידועה לשמצה, על הלכה אין כבר מה לדבר איתם, הכסף יענה את הכל, וכמובן בשם הפמיניזים ושאר סיסמאות נבובות. חבל שלא יצאו הרבנים שלנו (הדתי"ל) למלחמת חורמה מול ארגון רפורמי זה בטרם עת. מלחמה זו איננה מול מכון פועה אלא מול כל מקיימי ההלכה כך שכל הסברים מיותרים
6
פרופ ירון אוים בחרם חרדי ,מה אתה מצפה שהרופאים יגידו
חילונית | 11-01-2012 5:45
מקווה שאף רופא לא יבוא לכנס שלכם שהוא כלימה לכל איש שמאמין בדמוקרטיה
7
כל הרופאים רוצים לדבר בכנס לרופאות אתה מסרב ,שובניסט
נעמה | 11-01-2012 5:49
8
רב שמתגאה בהשתקת רופאות מדהים
שחר | 11-01-2012 9:42
9
מה נפל עליכם?
יאיר קליין | 11-01-2012 11:30
יש קהל שלא יגיע אם יהיו נשים, מה אתם מצפים שפועה יעשו? שיותרו על הצלת משפחות בגלל בכיינות קטנונית של כמה נשים? ופרופ׳ ירון הזה הוא צבוע מארץ הצבועים! הרי רבנים מוזמנים לדבר בפני חילונים אף שהם חיים בסתירה לכל אמונתם אז מה הטענה המטופשת של ירון שבגלל שהכנס עומד בסתירה לערכים שלו הוא לא בא? לא ראיתי שקולך התנגדו לסיוע לערבים שהם שובניסטים בצורה גועלית! ושמואל שטח הנה קיבלת תשובה לטענתך שאין השפעה של הקרן! יש השפעה ועוד איך!
10
יאיר קליין -שובניזם זה דבר שלילי פרופ ירון אדם ערכי
נועה | 11-01-2012 21:36
לדעתי הרבנים הם הבכיינים בסיפור שישלטו בעצמם במקום לפגוע ברופאות
11
נעמה
יאיר קליין | 12-01-2012 1:12
אני מבין לגמרי שזה לא נעים לאשה לשמוע על דברים כאלה אבל אני אנסה להסביר איך שאני מבין את ההבדל בין היהדות לעולם המערבי בנושא זה בעולם החילוני כל אדם אחראי לעצמו. אשה יכולה להתלבש בצורה הכי לא צנועה שיש ואם גבר יטריד אותה הוא יהיה האשם הבלעדי. אין מושג של ׳לפני עיור לא תתן מכשול׳. לכן יכולים לבוא אנשים ולומר נשים ישבו מקדימה ושהגברים ישפילו את העינים. ואם נשאל, הרי ודאי שבכל נסיעה יהיה לפחות גבר אחד שיסתכל על אשה במטרה ליהנות ויעשה עבירה? יענו שזו בעיה שלו. לפי התורה אדם גם אחראי לנזק שנגרם בגללו גם אם השני אשם יותר ממנו (לחלק מהפוסקים זה רק מדרבנן אמנם) מה אתן חושבות שאנחנו שונאים נשים ח״ו? הרי לכל רב יש אחיות ואמא ואשה ובנות וכו׳ מה הקשר לשובניזם? שובניזם זה להתנשא על הנשים ולא להתייחס אליהן כראוי כל מי שיחשוב בהיגיון (אמנם קשה לחשוב כך עם השטיפת מח של התקשורת החילונית שהורסת כל חלקה טובה בעם ישראל) יבין שהסיבה היחידה שאיו נשים בכנס היא חשש שאנשים יסתכלו על המרצה במשך שעה ויכולים להגיע לאיסור כל דתי שחושב אחרת מושפע נטו מהתקשורת! חוצמזה שלא ענית לי על השאלה למה העובדה שירון חלוק עליהם גורמת לו להבריז אף שרבנים מדברים בפני קהל שחלוק עליהם בדברים רבים יותר?
12
הפרויקט הבא של קולך
דודי | 12-01-2012 1:52
מסתבר שגם הישיבה בבתי כנסיות ובתי מדרשות איננה חוקית, מתי תגיש קולך בג"ץ על "עיוות נוראי" זה? לגבי תגובה מס' 2 מום שבך אל תאמר לחברך
13
תיקון
יאיר קליין | 12-01-2012 8:57
לא נעמה אלא נועה
14
קולך - shut up!
אלישבע | 12-01-2012 21:40
פועה: עברתם מבית כנסת לאולם כדי להרחיב את המעגל, ואתם מתנהגים באולם כאילו הוא בית כנסת! אין סוף לדבר! הלכה פשוטה ומקורית שאין שום מניע שאישה תלמד תורה לגברים או לציבור מעורב (קו"ח נושא שאינו תורה) ו ב ת נ א י שהיא מסוגלת לכך בידיעותיה ומידותיה, ושהציבור מסוגל לכך במעלותיו ודעותיו. חבל שירידת הדורות הורידה אותנו (כולנו) להגרר אחר המשובשות של קולך והכספים של הקרן החדשה, וחבל שלא הצלחתם (אם בכלל נסיתם) לשכנע את הרבנים החרדים שלא לנסות להשתלט על כל הקופה עם דרישות... חרדיות!
15
ליאיר קלין -הכיוון הוא השתקת נשים
נעמה | 14-01-2012 20:07
כל מי שלומד על יחסי כוח לא יכול להתעלם מכך שבכנס פועה איפשרו לנשים ,לשאול שאלות אך לא להרצות , לגבי פרופ ירון הוא אוים בחרם חרדי על ביטול ההרצאה שלו קראתי את מה שכתב זה מאד יפה.איני מבינה אתת הקבלה שאתה עושה בינו לרבנים , ולבסוף הרבה אנשים טוענים שהם אוהבים מישהו כל עוד הוא עושה בדיוק מה שהם רוצים .....בעיני אהבה זה לאפשר לא לכלוא ... אפשר כמובן למצוא גם הלכות אחרות , בכלי כל קשר ועם קשר ממליצה לך לקרוא את חוכמת נשים של עגנון