לזכר הלוחם שנהרג: ישיבה גבוהה הוקמה בשומרון - סרוגים

לזכר הלוחם שנהרג: ישיבה גבוהה הוקמה בשומרון

ישיבה גבוהה חדשה נחנכה ביישוב תפוח בשומרון ותיקרא 'ישיבת אבינועם' לזכרו של סג"מ אבינועם כהן ז"ל לוחם צה"ל שנהרג לפני כשנה ברמת הגולן במהלך אימון

author-image
לזכר הלוחם שנהרג: ישיבה גבוהה הוקמה בשומרון
  (צילום: רועי חדי)

'ישיבת אבינועם', ישיבה גבוהה חדשה נחנכה היום (ראשון) ביישוב 'תפוח' שבשומרון. הישיבה נקראת על שמו של לוחם צה"ל סג"מ אבינועם דוד כהן ז"ל אשר נהרג לפני כשנה במהלך תאונת אימונים. אבינועם תלמיד ישיבת אלון מורה נהרג יחד עם סגן אבשלום יצחק ערמוני במהלך אימון ברמת הגולן בעת שכלי הרכב המשוריין בו נסעו התהפך.

בראשות 'ישיבת אבינועם' אשר תשמש כשלוחה של הישיבה הגבוהה באלון מורה, יעמוד הרב דוד אמיתי. עם פתיחת הישיבה מונה הישיבה כ-55 תלמידים מכל רחבי הארץ.

בחנוכת הישיבה השתתפו הוריו של אבינועם ז"ל, שמעון וגילה אשר התרגשו מאוד. רב השומרון, הרב אליקים לבנון, בירך את התלמידים החדשים במקום ודיבר על העוצמה של הגדלת התורה בלב השומרון ועל החיזוק ליישוב תפוח ולשומרון בכלל. הרב לבנון דיבר בהתרגשות על מידותיו של תלמידו אבינועם ז"ל והוסיף כי "אבינועם היה בעל מידות כל כך מיוחדות שזו זכות גדולה להקים ישיבה שנקראת על שמו, כאן בשומרון".

בנוסף במקום נכח ראש מועצת שומרון יוסי דגן שאמר: "זכות לנו, ואני מודה להורים ולמשפחה היקרה שנתנו לנו את הזכות והכבוד, שהישיבה החדשה בשומרון תקרא על שמו של סג"מ אבינועם דוד כהן. אבינועם היה גם תלמיד חכם ואוהב תורה וגם קצין ולוחם בצה"ל, שנפל במהלך פעילות לחיזוק ביטחון ישראל. הישיבה כאן במרומי היישוב תפוח, ישוב חשוב במקום מרכזי בלב השומרון".

(צילום: רועי חדי)

"מחלונות בית המדרש רואים את הר גריזים, הר עיבל ואזור שכם עיר הברית – המקומות בו שורשיו של עם ישראל החלו. יש כאן גם הנצחה לקצין, לוחם ותלמיד חכם, גם חיזוק ליישוב בתלמידים ובתורה, וגם רוח תורה שתצא מכאן מלב השומרון לכל רחבי ישראל, בדרכו של רב השומרון הרב לבנון ושל ראש הישיבה הרב דוד אמיתי. התלמידים שמגיעים לכאן בוודאי יספגו תורה וציונות בכל העוצמות. משמח לראות שכבר ביום הראשון לפתיחת הישיבה מעל 50 תלמידים גודשים את בית המדרש." הוסיף דגן.

הרב דוד אמיתי, ראש הישיבה, קבע מזוזה במבנה הישיבה, וסיפר כי "פעם אחרונה שקבענו יחד מזוזה, אני ויוסי דגן זה היה במבנה הגדול בשאנור שממנו גורשנו לפני 13 שנה".

הרב פנה להוריו של אבינועם ז"ל ואמר: "המדרש אומר על הפסוק "וְנָתַתִּי לָהֶם בְּבֵיתִי וּבְחוֹמֹתַי יָד וָשֵׁם טוֹב מִבָּנִים וּמִבָּנוֹת" שאלו בתי כנסיות ובתי מדרשות, אנו זוכים היום להקים יד ושם לזכרו של אבינועם ז"ל", הוסיף.

אחיו של אבינועם ציטט ממזמור תהילים 'לדוד ה' אורי וישעי' אותו נוהגים להוסיף בתפילה בחודש אלול ותשרי: "תפילתו של אבינועם תמיד הייתה – שבתי בבית ה' כל ימי חיי, הוא לא חשב שהוא ישב כל כך בקדמת בית המדרש, אנחנו מרגישים שהוא יושב איתנו כאן ממש בבית המדרש, בבית ה' ממש קרוב, מקדימה" אמר האח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו