הרבנית שילת: "חייל בא לצבא כדי לכבוש את האויב לא את היצר"

הרבנית שילת: "חייל בא לצבא כדי לכבוש את האויב לא את היצר"

יו"ר פורום תקנה הבהירה למה היא מתנגדת לשילוב נשים באופן גורף ותקפה את פקודת השירות המשותף. ח"כ רוזין: "כשבנים ובנות נכנסים יחד לטנק אין זה אומר שאחרי תשעה חודשים יצא משם ילד"

"חייל בא לצבא כדי לכבוש את האויב לא את היצר"
  הרבנית יהודית שילת (באדיבות המצולמת)

על רקע הסערה שהתעוררה בסוף השבוע שעבר בעקבות סיפורה של מדריכת צניחה שטענה כי עשרות בני"שים הפנו לה את גבם בזמן שהעבירה להם הדרכה- טענה אשר התגלתה בסופו של דבר כפקודה שניתנה לחיילים על ידי מפקדם- הרבנית יהודית שילת הסבירה היום (ראשון) מדוע היא מתנגדת לשילוב נשים בצה"ל באופן גורף.

נשים לא צריכות להיות בצבא

בראיון לרדיו 103FM אמרה הרבנית שילת: "אני לא יכולה להתנגד לשילוב נשים בצבא בכל מיני תפקידים שדורשים אינטליגנציה, מיקוד ויכולות אינטלקטואליות שיכולות לתרום לצבא, אך מפריע לי השירות המשותף ביחידות הלוחמות, בהן יש הרבה מאוד חיילים דתיים שמתרגלים לשמור על עצמם בצורה מסוימת ובסגנון מסוים וכעת בסוגיות הכי מהותיות של הקיום האנושי נדרשת מהם התמודדות שלא אמורה להיות באימונים או בלחימה. הם לא צריכים את האתגר הזה. חייל בא לצבא לכבוש את האויב ולא לכבוש את יצרו. באופן אישי אני מתנגדת לשילוב לוחמות כי לדעתי זה לא תפקידן של נשים. הן לא צריכות להיות שם".


מי שלא אהבה את דבריה של יו"ר פורום תקנה, היא חברת הכנסת מיכל רוזין מרצ: "העובדה הבסיסית היא ששירות בצה"ל הוא שירות חובה. הבת שלי תתגייס לצבא כמו כל הגברים. הצבא זו בועה שמנתקת את הילדים מבית הוריהם ומהחינוך שהם גדלו בו כדי שיעשו את מה שהצבא אומר להם לעשות".

החיילים הדתיים גם לא ילכו לרופאה?

בשלב הזה נקטה רוזין בגישה הפופוליסטית כששאלה: "מרגע הגיוס אני דורשת את אותו השוויון לשני המגדרים. מה יקרה עם אותם חיילים דתיים? הם לא ילכו לרופאה? לא יסכימו שאחות תטפל בהם בבית החולים? אם אישה פלסטינית תגיע למחסום לא יחקרו אותה? ההקצנה הזו הולכת ומחלחלת לכל הציבור, משפיעה וגורמת להדרה ולאפליה של נשים. פקודת השירות המשותף קובעת שאם חייל דתי לא מעוניין להיות בגדוד מעורב- הוא לא יהיה שם. אני לא מוכנה לקבל את הרעיון שגברים לא מסוגלים לשלוט ביצר שלהם. גברים יודעים לעשות את ההפרדה ולא כל דבר זו הטרדה מינית. כשבנים ובנות נכנסים יחד לטנק אין זה אומר שאחרי תשעה חודשים יצא משם ילד".

הצורך להיות שווה לא רלבנטי

הרבנית שילת ענתה לה: "מיכל מקצינה באופן חריג את הסיטואציה שאני מדברת עליה. ללכת לרופאה לבדיקה של עשר דקות אינה אותו דבר כמו שירות משותף וממושך. באופן אישי אני מעדיפה שנשים ילכו לרופאות בתחומים מסוימים כי אני יודעת מה רופאים עושים לנשים. האג'נדה שצריכה להיות בצבא היא הניצחון במלחמה ושמירה על הרמה הכי טובה של החיילים. הצורך הזה להילחם ולהיות שווה לא רלוונטי כאן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
מדוע מפרסמים תמונה של הרבנית? כוס מים בבקשה
חלושש לקבל ממכם | 12-08-2018 17:48
מה קורה לכם בציבור הדתי. אתם מתחרים אחד בשני מי ימציא יותר איסורים ויצרים? ממש לא מכיר אותכם . שרתתי ב73/74 עם בני ישיבות. אריות !!! מה עובר עליכם?
2
הרבנית שילת צודקת
יפה יוסף | 12-08-2018 17:53
לא די במלחמה נגד האוייב עוד מוסיפים לבחורים צרה צרורה.
3
הרבנית שילת , כל הכבוד!!!!!!!!!!!
לאה | 12-08-2018 18:05
מעריכה מאוד את דברייך
4
צודקת,אך אין זה מספיק
ליאורה | 12-08-2018 18:52
לבטל לחלוטין גיוס נשים לצבא,כי לבנות ישראל מיועד תפקיד אחר לעם ישראל ולחזק את עם ישראל וארץ ישראל. מצידי,גם שירות לאומי הוא מיותר. אין תפקיד נאצל יותר לעם ישראל לעמוד תחת חופה וקידושין בגיל שמונה עשרה ולהיות עזר להקים עוד בית בישראל וללדת לראשונה בגיל תשע עשרה. גם שירות לאומי מיותר ומעכב את זה. יש להתחיל לפעול באופן גורף לא לגייס בנות לצבא,וגם לאלו שנקראות חילוניות
5
לא צריכים דתיים בצבא
לא צריך טובות | 12-08-2018 19:08
יש מספיק חילונים וחילוניות. כמו שמסתדרים מצויין בלי החרדים כך יסתדרו בלי הדתיים שרק מתלוננים ומערימים קשיים בלי סוף. לא רוצים בכיינים בצבא.
6
צודקת
.צודקתתת | 12-08-2018 20:40
צודקת !!!!!! הלוואי שככה יפעלו בצבא.
7
לא כובש
צבא נלחם | 13-08-2018 6:46
אבל אני לא מצפה לדיוק
8
מי כובש?למה להדליק את היצר ?מי פסק שמותר?
מי | 13-08-2018 12:03
באיזו סמכות?
9
ברור
דור | 13-08-2018 14:22
שוב החרדים צודקים . גברת שילת למה צריך להתווכח עם מיכל רוזין שלא מבינה דבר וחצי דבר ,וברור שאותם חיילים שהתגייסו היצר הרע כבר שולט בהם.אבל הציונות הדתית רוצה להמשיך להשפיל את הילדים שלהם עד עפר.לא מספיק שהם מתגייסים עוד יורקים להם בפרצוף.
10
כשהייצר קיים התורה התירה יפת תואר
שלום | 14-08-2018 6:35
כמי שרואה אותם נלחמים בייצר על העמודים ברחובות עם בנות עקיבא ולא עם ביקורת כי אם בחיבה ובדרכו של עולם ואת שעסוקה בפורם תקנה יודעת שרוב מקרי הייצר בחברתנו הוא לא בצבא וחלק ניכר באוהלה של תורה רצוי שנמעיט את החששות וניתן לבוגרנו ללמוד איך לחיות לצד נשים שכן זה חדר מורים משותף כיתה אקדמאית משותפת ואפילו עמידה בבנק משותפת העיוורון להיותם של נשים בחברה והפיכת בנותינו לייצר היא עלבונה של תורה
יכול להבחין בן יום ללילה?
יהודית | 14-08-2018 14:17
הנותן לשכוי בינה להבחין... להשוות חדר מורים או ביקור במרפאה לחיים משותפים בהכנות לקרב או בקרב עצמו מלמד שסימנת מטרה וכלום לא ישנה את תפיסתעולמך. הליים אינם שחור או לבן זה ון. אבל שדה האימונים הוא כן באחד מהקצוות הללו. ושדה חיים הנורמאליים הוא זה שאתה מתאר. להיות באימונים ובקרב יחד ימים ולילות הוא היוצא מן הכלל שלא בא ללמד על הכלל כולו.
11
אם השם לא ישמור שווא שקד שומר
נחמה | 14-08-2018 10:31
אם לא מתגברים על היצר לא סייתא דשמיא ואם יש הסתר פנים זה מאוד מסוכן ולא עוזר כוחי ועוצם ידי
12
עזרא האויב כינה נרדף כאויב מהפחד שירחמו עליו
עזרא | 14-08-2018 22:00
האמת הוא שזרש ועזרא האוייב מתעללים בו עשרים שנה ברצף.
13
תודה לא-ל שהחרדית הזאת עזבה את מעלה אדומים
היווני | 15-08-2018 3:26
ולקחה את בעלה איתה