ליצמן: "אין לנו עניין בבחירות אך לא נתפשר בגיוס" - סרוגים

ליצמן: "אין לנו עניין בבחירות אך לא נתפשר בגיוס"

סגן השר ליצמן לא מתרגש מהאולטימטום שהציב ראש הממשלה: "אין לנו כל עניין בבחירות" אך הדגיש כי "לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות. ההכרעה: ע"י מועצת גדולי התורה

author-image
ליצמן: "אין לנו עניין בבחירות אך לא נתפשר בגיוס"
  מי יכופף את מי. נתניהו וליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סגן השר יעקב ליצמן לא מתרגש מהאולטימטום שהציב ראש הממשלה נתניהו, כי אם ראשי המפלגות לא יגיעו להסכמות הכנסת תצא לבחירות, ואומר: "אין לנו כל עניין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם״.

אולם הוסיף, כי  ״אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית". בהמשך  הודיע כי ההצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בענין. "כפי שיורו לנו כך נעשה״, סיכם את דבריו.

מוקדם יותר היום, התכנסו ראשי הקואליציה לישיבה, בה הבהיר נתניהו כי אם ראשי המפלגות, בהם סגן השר יעקב ליצמן (אגודת ישראל) מצד אחד והשר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) מצד שני לא יגיעו להסכמות סביב חוק הגיוס– ייקבע מועד מוסכם על הליכה לבחירות לכנסת כבר בתחילת שנת 2019.

לדבריו, "אם לא תהיה פריצת דרך והתפשרות של החרדים תוך שבועיים על חוק הגיוס, נחליט באופן מוסכם בתחילת החודש הבא על מועד לבחירות". נתניהו הבהיר כי ניתן לחוקק את חוק הגיוס בהתאם למגבלות שהציבו בג"ץ עד לעוד ארבעה חודשים, אולם הכל תלוי בליצמן.

לבסוף סוכם, כי במידה ולא יגיעו להסכמות במהלך השבועות הקרובים- בישיבת ראשי הקואליציה הבאה בתחילת ספטמבר יוחלט על מועד חדש לבחירות. במקביל נמסר מהליכוד, כי "ראש הממשלה נתניהו ממשיך לקיים מאמצים לפתרון נושא חוק הגיוס".

נזכיר, כי ביום רביעי האחרון שוחח נתניהו בנפרד עם ליצמן ועם ליברמן, לאחריהן אמר כי "יש רצון משותף לפתור את נושא הגיוס וללכת לבחירות במועדן" וכי הדיונים יימשכו בשבועות הקרובים. אולם גם פה הבהיר לו ליצמן כי ההחלטה על המשך קידום חוק הגיוס תלויה במועצת גדולי התורה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ביבי
עמי | 12-08-2018 19:54
רק ביבי אשם. הוא נדבק לכסא