גלריה:מאות רבנים השתתפו בכנס 'רוח ותקשורת'. צפו - סרוגים

גלריה:מאות רבנים השתתפו בכנס 'רוח ותקשורת'. צפו

מאות רבנים השתתפו בכנס 'רוח ותקשורת' בירושלים. באי הכנס נחשפו לחשיבות התקשורת, ורכשו כלים לשימוש נכון בה. הרב עמיחי אליהו: "לרבנים יש את הכוח להשפיע- ישנו צורך קיומי שהרבנים יהיו ברשת"

author-image
גלריה:מאות רבנים השתתפו בכנס 'רוח ותקשורת'. צפו
  (צילום: איגוד רבני קהילות)

מעל חמש מאות רבנים, רבניות ואנשי חינוך הגיעו לכנס 'רוח ותקשורת' של 'איגוד רבני הקהילות'  שנערך אתמול (חמישי) במלון 'רמאדה' בירושלים. הכנס נערך במטרה לחשוף את ציבור הרבנים והמחנכים לאפשרויות המדיה והתקשורת, וכן להקנות להם כלים להתנהלות נכונה בתקשורת הכללית וברשתות החברתיות.

(צילום: איגוד רבני קהילות)

בחלקו הראשון של הכנס היו הרצאות מפי הרב שמואל אליהו, שדיבר על הצורך לחבר באומץ בין הכלים לתוכן, אראל סג"ל שהסביר לבאי הכנס כיצד להתראיין בצורה הטובה ביותר, ידידיה וסיון מאיר שנתנו לקהל את נקודת מבטם על התקשורת ואסף פאסי ואבי קראוס שנתנו סקירה נרחבת על הרשתות החברתיות מתחילת המאה ועד היום.

(צילום: איגוד רבני קהילות)

בחלקו השני השתתפו באי הכנס בסדנאות מעשיות על שימוש בפייסבוק, ניהול חשבון יוטיוב, עמידה מול מצלמה, כתיבת מאמרי דעה ועוד. במהלך הסדנאות היו עמדות ייעודיות בהן יכלו המשתתפים לפתוח חשבון יוטיוב, פרופיל בפייסבוק וכן להזמין ציוד צילום מקצועי.

(צילום: איגוד רבני קהילות)

הרב שמואל אליהו אמר לאחר הכנס כי "המטרה היא לתת לרבנים גם אומץ וגם כלים. תוכן יש ב"ה המון, ואנחנו רוצים שהוא יגיע לכל עם ישראל. כאן נותנים להם גם אומץ וגם כלים. הקב"ה יצר כלים שאפשר להגיע לכל העם, כמעט לכל העולם, רק צריך לדעת להשתמש בהם בצורה נכונה. מקווה שמהכנס הזה תצא הרבה ברכה".

(צילום: עזרא לנדאו)

(צילום: איגוד רבני קהילות)

הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים בירך את באי הכנס, ואמר "רואה אני באמת דבר גדול וחשוב לעסוק בתקשורת, כיוון שזה אחד הדברים המיוחדים בתקופה שלנו שאי אפשר להתעלם ממנו. אך חשוב לא לדבר יותר מדי מה שלא צריך, ולנסות לחפש את הדברים הטובים וללמד זכות על כל אדם. זה מקצוע גדול וחשוב, שכדאי לאמץ אותו במסגרת שמתאימה לאווירה שאנחנו רוצים שתהיה בכל הארץ, בעזרת ה'".

(צילום: איגוד רבני קהילות)

(צילום: עזרא לנדאו)

הרבנית ד"ר חנה קטן שהשתתפה בכנס סיפרה כי "אני ממש מתרגשת, זו הגשמה של חלום. יש לנו תכנים שאנחנו רוצים להעביר, אנחנו נמצאים בכל הזירות והזירה הזו נשארת יתומה. צריך הרב אומץ להגיע לחזית, וצריך לקבל את הכלים איך להעביר את המסר. כמו שמצווה להגיד דבר שישמע, אסור לנו להגיד דברים בסגנון או בשפה שהדור פחות בשל אליהם. כל אחד מאתנו צריך ללכת עם האני מאמין שלו, ועם הרבה סיעת דשמיא נעשה ונצליח".

(צילום: איגוד רבני קהילות)

אראל סגל, שהרצאתו בכנס עסקה בראיונות בתקשורת וכיצד להיערך אליהם, מסר לרבנים "הזירה התקשורתית היא זירת קרבות מיוחדת, צריך לשים לב מי קהל היעד שלנו, ומאוד חשוב איך אתה מעביר את המסר. צאו לתקשורת, אבל 'חכמים היזהרו בדבריכם".

(צילום: איגוד רבני קהילות)

"שויתי ערוץ 10 לנגדי תמיד"

ידידיה מאיר, שהעביר שיחה משותפת יחד עם אשתו סיון רהב מאיר בה נתנו לקהל טיפים להתנהלות בתקשורת, אמר כי "חיכו לכנס הזה, הייתה ציפייה בציבור, הגיעו לפה כל כך הרבה אנשים". בנוסף, תיאר את הכנס כ "פתחון פה למייחלים לך, זה הכנס הזה. באים ואומרים ש'הדתה' זה טוב, ונותנים גם כלים איך לעשות זאת".

(צילום: איגוד רבני קהילות)

מאיר הוסיף כי על רבנים לקחת בחשבון תמיד שיתכן ודבריהם יפורסמו ברבים "אני שמח שיש כאן תקשורת. תמיד רואים רבנים מהנחיר, מהצד ממצלמה נסתרת בכנסים. הפעם אנחנו מול התקשורת ישירות". בהלצה אמר "הרבנים צריכים ממש להתנהל – שויתי ערוץ 10 לנגדי תמיד, לקחת בחשבון תמיד שדבריהם יכולים להגיע לתקשורת".

(צילום: איגוד רבני קהילות)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שנכח בכנס מסר לרבנים "כדי להצליח להעביר את המסר ולחדור באמינות, תגידו את מה שאתם חושבים. תגידו את האמת, בלי להתבלבל ולהתנצל. מי שיש לו ביטחון עצמי – משכנע. מי שאומר את מה שהוא לא מאמין – לא יצליח. ניכרים דברי אמת, ניכר שמי שאומר אותם חדור בהם ומאמין בהם". וסיים בברכה "שנזכה לקדש שם שמיים".

(צילום: איגוד רבני קהילות)

(צילום: עזרא לנדאו)

הרב עמיחי אליהו, יו"ר איגוד הקהילות ויוזם הכנס סיכם את האירוע "המסר הוא פשוט: לרבנים יש את הכוח להשפיע. הם צריכים את האומץ להשפיע ואת הכלים להשמיע. יש פה תורה חזקה, יש פה ערכים, יש פה כלים, ואת כל הדברים האלה צריך לחבר ביחד. הרבנים נמצאים פה, מבינים את הצורך הקיומי שלנו להיות נוכחים בכל המדיה הזו, תעיד ההיענות הגדולה מאוד של הרבנים. אני מאמין שהיום הזה הוא בשורה גדולה, אני מאמין שאם הרבנים יקחו את הכלים שהם למדו פה, נצא מפה עם בשורה ענקית לציבור בישראל".

(צילום: עזרא לנדאו)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
יש לי הצעה שאני יודע שלא תתקבל. אל
שלומי נביר | 10-08-2018 9:23
תתקרבו לתקשורת. ראיתם פעם את הרבנים פוברסקי פינקל אזרחי ודומיהם מופיעים בתקשורת, לעולם לא. האם מידת השפעתם יורדת, חלילה. הלואי עלינו מידת השפעתם. ראש ישיבה או רב קהילה הוא לא עסקן, או פוליטקאי או עתונאי וכו'. תשאירו להם להתפלש. אתם תדאגו לצאן מרעיתכם שומעי לקחכם. תעבירו את דבריכם דרך הרבצת תורה והצלחתכם תהיה גדולה. אני לפעמים רואה רבנים מתראיינים ולבי נחמץ. הם לא מוסיפים שום דבר אלא מלבים עוד יותר את המחלוקת הציבורית. חכמים הזהרו בדבריכם.
2
למה כל הרבים ממגזר אחד?
איתי | 10-08-2018 12:08
?
3
רבנים - היזהרו בהנמקותיכם
ישראל צבי גילת | 12-08-2018 12:14
יש פה תורה חזקה אומר הרב עמיחי אליהו, ועל כן הוא מדרבן את חבריו הרבנים להופיע ולפמפם בתקשורת את דעותיהם. אך זהו בדיוק. הופעתם ודבריהם מצביעה כי אולי הם יודעים להכניס כותרות, אבל את האותיות הקטנות של השולחן ערוך, נושאי כליו, ראשונים ואחרונים - אינם ממש מכירים. האם יעלה על הדעת שרב פלוני יפסוק בלי שנתרשם מהמקורות שהסתמך עליהם? הנה הבנת דברי הרבנים ארזי הלבנון: ראיה קוק, ר' אברהם שפירא, ר' מרדכי אליהו שחיו במאה השנים האחרונות - אינם מוסכמת על הכל ויש מחלוקת למה באמת התכוונו, אז מה נאמר אנו, אזובי הקיר, שמאן דהו יצטט בית שמואל מגן אברהם - האם באמת ניתן לסמוך שזהו הפירוש הנכון? בעבר רבנים נטו להעלות על הכתב את דעתם ולהריץ אגרות אחד לרעהו, האם כעת התורה מתמסמסת?
4
כנס
כנסו | 12-08-2018 13:41
הכנס הנל כמו עוד כנסים נועד לברנז'ה ותו לא.. כנסים לעשירים.. כל כנס עולה לפחות מאה שקל.. למה!? למה חייב לקחת ככ הרבה כסף?! הכנס הנל עלותו 200 שח בלי מחשב.. להשכיר מחשב עוד 5 שח.. מעניין שהיו שם אנשים מאוד מסיימים ולא אחרים.. ודי לחכימא..