מנכ"ל איגוד הישיבות חושף: כך נלחמנו בדיווח השקרי - סרוגים

מנכ"ל איגוד הישיבות חושף: כך נלחמנו בדיווח השקרי

אחרי סערת הצנחנים הדתיים שהפנו את גבם למדריכת הצניחה, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר מפרט את השתלשלות האירועים וחושף מה קרה שם באמת: "אין 'הדתה' יש 'הכפשה' של מגזר שלם"

author-image
מנכ"ל איגוד הישיבות חושף: כך נלחמנו בדיווח השקרי

לאחר הסערה שהתעוררה אתמול (רביעי) בעקבות הדיווח על בני"שים שהפנו את גבם למדריכת צניחה במהלך הדרכה שהעבירה להם, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, מולי יסלזון מפרט את השתלשלות האירועים בשטח וחושף מה קרה שם באמת.

כאמור, אמש, מספר שעות לאחר הדיווח על האירוע נמסר מאיגוד ישיבות ההסדר כי מדובר בפייק ניוז: "לצערנו מדובר ב'פייק ניוז' שהוצנח לכותרות. בדיקה שערך האיגוד מצאה כי בניגוד לפרסומים, מפקדי החיילים בשטח הם אלה שהעמידו את החיילים בשלשות עם הגב למדריכה, וכך פעלו כלל בני הישיבות בהתאם להנחייתם המפורשת של המפקדים. אנו רואים בחומרה רבה את השימוש הנלוז בהוצאת שם רע על החיילים שומרי המצוות בצה"ל בכלל ונגד מסלול בני ישיבות ההסדר בפרט".

הרב יעקב מדן מתייחס לדיווחים השקריים

במכתב פנימי שהופץ למנהלי ישיבות ההסדר והגיע לידי סרוגים, כתב יסלזון: "בשלישי בערב השבוע פורסם ציוץ של אימא על תחושת עוול שעוללו לביתה, כאשר במהלך הדגמה בבי"ס לצניחה עשרות חיילים בני ישיבות הפנו לה את גבם במהלך הדגמת אימון צניחה. מיד לאחר פרסום הפוסט פורסמה הודעת דובר צה"ל ממנה השתמע שהחיילים פעלו על דעת עצמם ובניגוד להוראות המפקדים. כמה על דעת עצמם? יוסי יהושע הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות (שלא חשוד בד"כ ככתב שפועל להלהיט את האווירה) הכריז שמדובר בלא פחות ממרד".

פעלנו בכל העוצמה

יסלזון סיפר כי מאותו רגע הוא ואנשיו התגייסו בכדי לברר את האמת סביב הדיווחים הרבים: "מיד עם פרסום הידיעה השקרית בתקשורת, התחלנו באיגוד לברר את הפרטים: מה בדיוק קרה? מי המעורבים באירוע? ומהו סדר ההתרחשויות המדויק? רק לאחר שגיבשנו את התמונה המלאה ואת ההקשר הנכון של כל האירוע, דוברות איגוד ישיבות ההסדר פעלה בכל העוצמה, לספר את האמת לציבור הישראלי ולפרסם את תגובת האיגוד בכל כלי התקשורת. תגובות: מעל ל-50 פרסומים וראיונות בתוכניות הטלוויזיה והרדיו ובמהדורות החדשות, באתרי האינטרנט ובעיתונות הכתובה, וכן מובילי דעת קהל רבים ששוחחו על הנושא וצידדו באיגוד".

יש בידינו הקלטות שסותרות את דובר צה"ל

מנכ"ל איגוד הישיבות ציין כי "רק בזכות ההודעה הברורה והנחרצת שהוצאנו באיגוד, תוך ציון העובדות בשטח, מהן כולם התעלמו, ומתוך ההבנה בדובר צה"ל שיש ברשותנו הקלטות שסותרות את גרסתו, בחרו הפעם בדובר צה"ל לבדוק נוספת את העובדות לאשורן והוציאו הודעת הבהרה ותיקון".

במכתב ביקש יסלזון להדגיש כי "הסיפור כרגע אינו מה החיילים עשו או לא והאם זהו צעד לגיטימי או לא בצבא- זה דיון תקשורתי לזמן אחר. אנו יודעים שהחינוך שהציונות הדתית מעניקה לבחורינו בישיבות ההסדר הוא חינוך מצוין לתרומה לחברה ולמדינת ישראל, לשותפות אמיתית בצה"ל ובחברה הישראלית, לשמירה על חיי תורה, לרגישות כבוד הזולת באשר הוא, ולשמירת קדושת המחנה, לקידוש שם שמים".

אין 'הדתה'- יש 'הכפשה' של מגזר שלם

"הסיפור האמיתי הוא לצערנו שבישראל ישנם ארגונים שונים עם אג'נדה ברורה שרוצים לזרוע בפחד בעיני הציבור הכללי, ומובילים בשנים האחרונות, ובעיקר בשנתיים האחרונות קמפיין אגרסיבי וארסי תחת ההגדרה "הדתה". הודגש על ידינו: כי אין מושג של 'הדתה' ישנה תנועה של 'הכפשה' של מגזר שלם ובתוכם חיילינו, תלמידנו, היקרים לנו מאוד. הארגונים ניסו לעשות 'סיבוב' תקשורתי על גבם של חיילים, כאשר לצערנו בשורה התחתונה – דו"צ שיתף פעולה, ולכן היינו חייבים להגיב בצורה הברורה ביותר ולספר את האמת. כידוע, אין לנו כל עניין בעימות מול צה"ל על זרועותיו השונות. ההיפך הוא הנכון, גם אם ישנן עליות ומורדות בתוך השיח והדינמיקה המורכבת והרגישה, הרי שאנו מודים על שיתוף הפעולה רב השנים עם צה"ל ונמשיך לשתף פעולה לטובת כלל החיילים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
32 תגובות - 21 דיונים מיין לפי
1
במקום ליילל על "הכפשה"...
חיים | 09-08-2018 19:00
שהישיבות ידאגו ללמד את ההסדרניקים לפחות קצת דרך ארץ.
קשקשן
חג: | 10-08-2018 6:05
יש לך בעיות בהבנת הנקרא? לא הבנת עדיין מה קרה? עד שינבלו את הפה למראה חיילות לא תהיה מרוצה?
2
תגובה ל 1
צ | 09-08-2018 19:46
דרך ארץ הם יודעים טוב מאוד,אבל בכל זאת נשמעו להוראת המפקדים (שאולי הם ללא דרך ארץ)
אני עדיין לא קונה את זה שהם "רק מילאו פקודות"
שי | 09-08-2018 20:10
כי לפי כל הידיעות, לא כולם הסתובבו, ולכן נראה לי סביר שניתנה להם רשות להסתובב, והם נחצלו אותה. אחרת יוצא שאלו שלא הסתובבו סירבו פקודה, אבל זה לא נטען בשום מקום. הסיכום שלי: לחיילים ניתנה רשות עי המפקדים שלהם להסתובב - לא בסדר מצד המפקדים. חלקם הסתובבו ובכך גרמו עוול למדריכה שכל פשעה הוא מינה. אז כנראה נכון שלא היה פה מרד. וכנראה נכון שאי אפשר לסמוך על דובר צהל, אבל להגיד שאין פה הדתה, זה לא נכון. הדרת נשים מתפקידי הדרכה בגלל רגישויות דתיות זה הדתה פר אקסלנס, אין יותר הדתה מזה.
3
במקום לעמוד על זכותנו לסובב את הגב לבחורה
משה בלנגה | 09-08-2018 19:46
לא צנועה מנסים להיטפל לש.ג. מסתתרים מאחורי פקודת המפקדים, במקום לומר את האמת בפרצוף. זכותם המלאה להסתובב, כמו שזכותם לסרב לחלל שבת או לאכול טרף גם בפקודה....
מסכים איתך
אבי יצחק | 09-08-2018 22:03
אתה ממש צודק
איזו זכות? שיכנסו לכלא
מירב | 09-08-2018 21:40
כל החיילים לכלא על דבר כזה, בלי תירוצים ובלי סיפורים.
4
שנים רבות הם מפרסמים עליו דיווחים שקריים במכוון על פי תוכנית הביטולים ומציגים אותו כשקרן מפני שאין אמיתי ממנו.
אני | 09-08-2018 19:47
מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה. צריכים להפסיק את הפצת השקרים והשיימנג. תהיו טובים תתמכו בטוב.
5
קודם כל לשרת 3 שנים
חייל קרבי | 09-08-2018 19:57
ולא שירות מקוצר שהוא חצי השתמטות. אחר כך לבוא בדרישות
הסדר
אברהם | 11-08-2018 22:21
בסד גם הנחל גרעין משתמטים לא עושים שלוש שנים.
משרתים 18 חודש בדיוק
צודק | 10-08-2018 14:42
מי שמחשיב את הלימוד בישיבה בתור שירות הוא רשע
הסדרניקים משרתים 5 שנים
רוני | 09-08-2018 23:39
לא שירות מקוצר אלא מוארך, ולא רק בצבא אלא גם בישיבה.
6
מי שמחניף לחילוניים ורואה בצהל מעמד מעל התורה
חשורון | 09-08-2018 20:07
שישתוק. נימאס לירקוד בשתי חתונות. מיחד בעד גיוס נשים. מאידך להגיב שז הכפשה בט לומר שאילו אכן הבחורים סובבו גבם אכן זו הדתה. בפועל מה שרוצים בציונות החילונית זו החלנה פשוט לחלן ואינם רוצים לקבל מושג צניעות במסגרת צהל. היה דתי בביתך וחילוני בשירותך הצבאי. אוי לדור שאלה הרבנים בעלי חוט שידרה חלש מבחינה רוחנית מי שמסכים לצהל הדתיות שלו שווה גהינום
תגובה
לד | 11-08-2018 16:56
צהל הוא של כולם. לאמטוב לך? אל תתגייס! אתה לא עושה טובה ואל תעמיד תנאים. הבנים והבנות שלנו מתגייסים צהל ולא לצבא אירן ומשמרות המהפכה. הבת שלי יוצאת עכשיו לתעסוקה מבצעית בחברון בשטחים הארורים. אם היא תסבול מהדוסים אתם תחטפו קבילות. לא טוב לכם בצהל? יאללה לאירן. חוצפנים, צבועים, מסיתים.
7
את חילול הד' השבועי שלהם הם כבר עשו. הם לא
^^ | 09-08-2018 20:43
היו צריכים להסתובב. יש גם דרך ארץ אבל כנראה בהסדר שכחו שהיא קדמה לתורה.
דרך ארץ יהודית קדמה לתורה..
שקד | 10-08-2018 11:06
לא דרך ארץ של גויים שאצלה מותר לעשות כל דבר כדי לא לפגוע בכבוד האחר, יש גבול גם לדרך ארץ או במילים אחרות כל דרך ארץ שנוגדת את התורה איננה דרך ארץ. עיין ערך צניעות במידות הראיה. ולכל המגיבים האחרים שמנסים לחנך את הרבנים ואת בחורי הישיבות הטובים, בשם מה ומי אתם באים? הבטן שלכם מדברת? נראה לכם שהם לא יודעים מהי דרך ארץ? נא להירגע בבקשה ולא להשתלח בגדולים מכם. אני באמת מנסה להבין מי עומד מאחורי התגובות הללו, בוודאי שלא אדם מאמין באמת בתורה ובמצוות במלואן, אחרת לא היה מעז לפתוח את הפה. אלול בא, זמן לקצת תשובה לכולנו.
8
בושה
שלום | 09-08-2018 20:59
אני גם נמנה על הציבור הדתי לאומי ואני מתבייש בתשובה של המנכ"ל הרי ברור מה קרה שם,הם הסתובבו לא בגלל איזו פקודה אלא בגלל של רצו לקבל שיעור מחילת לאן היגענו ?הלבנת פנים ברבים ועל מה.זה יותר חמור מלקבל תדריך מחילת לבושה צנוע. הנכד שלי קצין ביחידה מעורבת בוגר מכינה צבאית דתית וב"ה לא קרה לו שום דבר שהוא מפקד גם על חילות. בושה וחרפה לרבנים הקיצוניים,אין זו דרכה של הציונות הדתית לאומית.
תפסיקו לדבר על בושה וכבוד הבריות
מאיר קליין | 10-08-2018 8:22
בל נשכח שאף חיילנו הם בני אדם, וזקוקים שיכבדו אותם. מול חיילת פרובוקטיבית, מצפים לכבוד?
מתבייש? שב לך לבד בפינה. מזל שאינך מייצג איש
בובון רמת גן | 09-08-2018 22:18
9
לחשוב בהיגיון
רבקה | 09-08-2018 21:15
במקום לעמוד בצד החיילים שעשו את מה שכונכו עליו אנחנו עומדים ומתנצלים?איפה שמירה על זכויותיהם של החיילים הנהדרים האלה שלמרות כל הקושי ממשיכים לשמור על ארצם?
10
לא הדתה-סופר הדתה
גדעון | 09-08-2018 21:39
בושה לרבנים שמחנכים כך את תלמידיהם... איפה הכבוד לנשים.... להכניס לכלא את כל החיילים במעורבים לכמה שנים, למען יראו וייראו....
11
אז מהו אם כן הסיפור האמיתי.
יעקב | 09-08-2018 21:57
לדעתכם.
12
אהבתי את התגובה של הרב אבינר שליט"א
אבי יצחק | 09-08-2018 22:02
יהודי אמור להתנהג לפי אורחות התורה
13
חייל בייניש הוא חייל טוב.
בובון רמת גן | 09-08-2018 22:29
כל הבכיינים של חילול הד' וכאלה, לא מייצגים אותנו. מי שלא חווה אילוצים חילוניים בצבא, מי שלא התמודד עם לחצים אנטי דתיים קשים - יישב בפינה ויתבייש. אני חונכתי ואחנך לעמוד על שלנו. לא אחלל שבת בארץ היהודים, לא אשבור מסגרות של צניעות, לא אוכל טריפות רק כדי למצוא חן בעיני מישהו, כדי שלא יאמר "הדתה", חס וחלילה. מי שצריך להתבייש זה הם.
14
מסתובבים סביב הזנב
לוי | 10-08-2018 8:16
אין ספק שיש לבדוק את העובדות לאשורן. עם זאת, נראה שמי שטיפל בנושא נפל בפח(ולא משנה עם מי הצדק) מהסיבה הפשוטה, שוב הצבא והתשקורת רוצים להראות שהצבא הוא מעל להלכה. במקום להוציא הודעה, שבני הישיבות לא ייסבלו פגיעה בדת, מסיטים את הנושא. מה שייקרה הוא מה היה עד היום. אף אחד לא ייתנצל, יהיה שקט לחודשיים שלושה ואז תהיה עוד כתבה שגם אחריה נתנצל. תפסיקו להתנצל!!!! הציבור שלנו מספיק ערכי וטוב. מי שלא רוצה אותנו, לא צריך. שהוא! ייתגייס.
15
"מי יתן לי תלמיד חכם, ואנשכנו כחמור"
שי | 10-08-2018 10:30
ככה החילונים מתייחסים אל הדתיים, ולכן צריכים להיות ערוכים לכך.
16
ישראל היתעצבה לפי מודלים אשכנזים
עידן הנבואה | 10-08-2018 10:49
המסרים הם שחרדיות זה טוב ויש המון הזנה הדדית בין דרכו של אהרון ברק לעולם החרדי והמיתיישבים נימצאים ביניהם מבולבלים. איפה נישמע שחרדים יגיעו ככה לכמות כה עצומה. בהתחלה הפילו המוני מיזרחים לשם שברו את המסורת המיזרחית לאלה בעיירות הפיתוח אחרי זה ההסתה האדירה נגד המיתנחלים והנסיגות הפילו את אלה לעולם החרדי. השמאל צריך לעשות המון חשבון נפש על שינאתו האדירה למילה לאומי. הוא מסייע המון לעולם החרדי. כמובן בשיתוף פעולה של ביבי והליכוד. החרדים ככה היתנפחו והיתנפחו למימדים מטורפים. רואים את הבלבול של המיתנחלים. עולם הרבנות נהר לחרדיות בעוד שבפוליטיקה הם הצביעו לאישה ובנט שקרובים להוויה החילונית. הכתובת זה החרדים לא המיתנחלים. אלה לפחות הולכים לצבא יש להם אוניברסיטה. השמאל לא מסוגל להבין שהאמונה כן בעד זכויות נשים והישתלבות וקידמה ומודרנה. שתי קצוות שמשפיעים עלינו כולנו יותר מדי בגלל הכח העצום.
17
קראתי בעיוון מספר פעמיים.אין הוכחה שהשמיצו
אני.א.א חיפה | 10-08-2018 13:22
דיבורים בלי סוף.מה קרה. ללא סופר מהצד של הדתים מן מריחה של משפטים.יש לכם הקלטות אבל לא נאמר מה נאמר שם
18
יש הדתה ויש "הקטנת ראש" של החיילים
לד | 11-08-2018 16:49
הטענה שהמפקדים העמידו את החיילים עם הגב היא עיוות המציאות ופייק ניוז בעצמה: זה היה הפתרון (השגוי) לכך שהחיילים לא רצו להסתכל על המדריכה! האם הכריחו אותם להסתובב בניגוד לרצונם?! זו הטעייה גסה ועיוות מכוון! החיילים האלה מוסתים בישיבות וחושבים שאשה זה יצור טמא, ערמת איברים שמקומו במיטה ובמיטבח. תקשיבו טוב: צהל הוא של כולם. אתם לא עושים טובות ואתם לא חייבים להתגייס! אל תעמידו תנאים, אם הבת שלי תסבול מכם (והיא סבלה בעבר) תחטפו קבילות על ימין ועל שמאל מאיתנו ההורים. אירן זה לא כאן.
19
ממש לא קונה את זה...
ג'ו | 11-08-2018 19:19
ברצוני להדגיש שאני בוגר ישיבת הסדר.. ואני נחרד לראות בשנים האחרונות את ההסדרניקים הולכים ומקצינים.. כל ישיבות הקו והרבנים ההזוים דלא מסוגלים לראות יותר ממטר מעצמם ומהעולם הסגור שלהם.. אסור לנו להעלים עין מזה.. שלא יחשבו חלילה שכולנו מגזר אחד ושסמורטיץ האיום הוא הנציג שלנו.. שיהיה שבוע טוב לכווווולללםםם..
20
נלחמתם, והפסדתם, הציבור מכיר את הסיפור לא טוב
כרגיל | 11-08-2018 22:12
הציבור מכיר את גירסת החיילת. להילחם זה להילחם, הייתם צריכים לאיים בתביעת דיבה ולעורר מהומה. לא מספיק להיות צודק.
21
ההסדרניקים בצנחנים וחרדיות
משה | 12-08-2018 13:25
אינני מכיר העובדות--יש עובדה אחת ברורה--ההסדרניקים יותר ויותר מתנהגים ומגיבים כחרדים--ולולכן אולי הגיע הזמן לבטל ההסדר--מי שרוצה יצטרף לחרדים ומי שרוצה יצטרף לצבא רגיל.