גורם מדיני: "חמאס ספג מכה קשה. ישראל תמשיך בעוצמה"

גורם מדיני: "חמאס ספג מכה קשה. ישראל תמשיך בעוצמה"

בתום הערכת מצב נוספת של רה"מ וראשי הביטחון, מבהיר גורם מדיני כי "חמאס ספג מכה קשה. ישראל תמשיך לפעול בעצמה". במקביל, הונחה צה"ל להיערך לכל אפשרות של הסלמה ביטחונית

גורם מדיני: "חמאס ספג מכה קשה בתקיפות בעזה"
  הערכת מצב בקרייה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

גורם מדיני מבהיר היום (חמישי) בתום הערכת מצב נוספת  של ראש הממשלה וראשי מערכת הביטחון כי "חמאס ספג מכה קשה. ישראל תמשיך לפעול בעוצמה", זאת לאחר גל תקיפות רביעי בו מטוסי קרב של צה"ל תקפו ברצועת עזה כ-150 מטרות. בהם: יעדים אסטרטגיים, מתחמים צבאיים ובמחנה אימונים.

בדיון שנערך בקריה בתל אביב, בו השתתפו גם שר הביטחון אביגדור ליברמן , הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת הנחו רה"מ ושר הביטחון את צה"ל להיערך לכל אפשרות של החרפה ביטחונית.

במקביל, בכיר פלסטיני אמר היום  כי סבב ההסלמה הנוכחי בעזה הסתיים, וכי חמאס מעוניין להשיב את השקט לגבול הרצועה. עם זאת, דקות ספורות לאחר פרסום הטענה הפלסטינית נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה ובמועצה האזורית אשכול. הדברים נאמרו לאחר שחמאס שיגרו מעל 180 רקטות לעבר ישראל ביממה האחרונה.

לטענתו, ירי הטילים הנרחב הגיע כתגובה למתקפה של צה"ל נגד מוצב חמאס בצפון הרצועה, שהובילה למותם של 2 מחבלים. "הפעילות המשותפת של תא ההתנגדות הפלסטיני הסתיימה, לאחר שההתנגדות הגיבה חזרה לפשעי הכיבוש" אמר בהצהרה לתקשורת הפלסטינית. עוד טען כי המשך הרגיעה תלויה בהתנהגותה של ישראל..

כאמור, בעקבות הירי של חמאס מטוסי קרב של צה"ל תקפו ברצועת עזה כ-150 מטרות של חמאס. היעדים שהותקפו על ידי צה"ל כללו בין השאר מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח, פיר של מנהרת לחימה מערבית לג'באליה וכמו כן שתי מנהרות לחימה שנמצאות בסמוך לחוף במרכז רצועת עזה השייכות לארגון הטרור.

אחר הצהריים צפוי להתכנס גם הקבינט המדיני בטחוני על מנת לדון במתיחות בדרום. "צה"ל מתגבר משמעותית את הכוחות בדרום ומכין את המשך התגובה שלו" אמר הבוקר גורם בכיר בצה"ל. "חמאס יבין כבר בשעות הקרובות שלא בטוח שהוא בחר בכיוון הנכון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חרטא
יעקב | 09-08-2018 18:23
תקפנו עוד גבעת חול. תתעוררו
2
בקיצור הפגזתם הרבה דיונות ובטון .שזה יש להם ב
רון | 09-08-2018 18:30
בשפע.כח אדם זול בטון מסובסד וברזל גנוב מישראל .ובזבוז של עשרות מיליוני שקלים על פגזי צהל .
3
עזה
עמי | 09-08-2018 21:29
כל הזמן אומרים. לנו שחמס קיבל מכה קשה. עובדה שהוא לא נרתע בגלל הדיבורים של ליברמן וביבי. הם מאיימים על חמס ולא עושים שום דברכל הזמן אומרים אנחנו לא רוצים מלחמה בגלל זה חמס. לא נרתע