תתכוננו: אושר סופית המיזוג בין ערוץ עשר לרשת - סרוגים

תתכוננו: אושר סופית המיזוג בין ערוץ עשר לרשת

הממונה על הגבלים עסקיים אישרה היום (רביעי) את המיזוג בין רשת לבין ערוץ 10. בעקבות כך רשת תאלץ כתנאי למכור את אחזקותיה בחברת "החדשות"

תתכוננו: אושר סופית המיזוג בין ערוץ עשר לרשת
  (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק/ רשת 13)

לאחר שלפני כחודש ערוץ עשר ורשת חתמו על הסכם המיזוג, לפיו השניים יתאחדו לשדר בערוץ אחד. הממונה על הגבלים עסקיים אישרה היום (רביעי) סופית את המיזוג.

אישור המיזוג יהיה בכפוף לכך שלפני המיזוג עם ערוץ עשר- רשת 13 תאלץ למכור את אחזקותיה בחברת "החדשות", בה היא מחזיקה כיום במשותף עם קשת.

"המיזוג עדיף מבחינה תחרותית"

המיזוג אושר, לאחר שהוכח כי יציאת ערוץ עשר מהמסך תפגע בתחרות ובציבור. "יציאת ערוץ 10 הייתה מביאה להיעלמותה של אחת משתי חברות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, כך שהייתה נשארת חברת חדשות מרכזית יחידה". הסבירו במשרד הממונה והוסיפו "לאור מסקנה זאת, הרי שאישורו של המיזוג עדיף מבחינה תחרותית על התנגדות למיזוג, למרות הפגיעה התחרותית האפשרית שטמונה בו. החלטת הממונה ניתנה בהתאם לדוקטרינת הפירמה הכושלת".

השליטה תהיה של בעלי מניות רשת

כזכור ההחלטה על המיזוג נעשתה בעקבות הפיצול בין קשת לרשת, שהוביל לתחרות קשה בין הערוצים וגרר הפסדי ענק לרשת וערוץ עשר.

בעלי המניות הסבירו: "המיזוג של פעילות רשת 13 , המתמחה בתוכן, פורמטים וריאליטי, וערוץ 10, המתמחה בחדשות, אקטואליה ודוקומנטרי, יאפשר לחברה הממוזגת לשמור על פעילות יציבה ולהציע לקהל הישראלי טלוויזיה טובה יותר, שתבוסס על השקעה משמעותית בתוכן איכותי ומקורי, כמו גם לשמר את הפלורליזם התקשורתי בכך שתובטח פעילותה של חברת חדשות עצמאית נוספת".

עוד הוסיפו "בהתאם למזכר ההבנות החתום, השליטה בחברה הממוזגת תהיה של בעלי מניות רשת. איוש המשרות בחברה הממוזגת ייקבע רק לאחר אישור הממונה ויתר הרגולטורים כנדרש, מתוך כוונה משותפת של הצדדים לשמר את כוח האדם האיכותי של שני הערוצים, ובהתחשב בתחומי ההתמחות המשלימים של שתי החברות".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו