אופס: מטוס ספרדי שיגר בטעות טיל לעבר אסטוניה - סרוגים

אופס: מטוס ספרדי שיגר בטעות טיל לעבר אסטוניה

מטוס קרב של חיל האוויר הספרדי שיגר בטעות טיל אווירי לעבר דרום אסטוניה במהלך תרגיל אווירי צבאי. לא היו נפגעים באירוע, וכוחות הצבא האסטוני מחפשים כעת את שרידי הטיל

אופס: מטוס ספרדי שיגר בטעות טיל לעבר אסטוניה
  מטוס חיל הים הספרדי ששיגר טיל לעבר אסטוניה (צילום: שאטרסטוק)

תקרית אווירית חמורה: מטוס קרב מסוג "יורופייטר טייפון 2000" של חיל האוויר הספרדי שיגר בטעות טיל אוויר-אוויר לעבר מחוז פאנגודי שבדרום אסטוניה.

התקרית התרחשה אתמול (שלישי) בשעה 15:45 (לפי שעון מקומי) במהלך תרגיל אווירי משותף של חיל האוויר הספרדי והאסטוני, שנערך יחד עם חילות האוויר של חברות נאט"ו. הטיל שנורה בטעות נשא חומרי נפץ במשקל של כעשרה קילוגרמים, שהתפוצצו בעת נחיתת הטיל. בצבא האסטוני טענו כי הטיל נפל במרחק של כ-40 קילומטרים צפונית לעיר טארטו, השנייה בגודלה באסטוניה. בעקבות השיגור המוטעה המטוס הספרדי עזב את התרגיל ונחת בשדה תעופה סמוך.

צפו: מטוס הקרב הספרדי נוחת לאחר השיגור המוטעה של הטיל

במשרד ההגנה הספרדי אמרו כי לא היו נפגעים באירוע, ופתחו בחקירוה כדי לברר מה הוביל לשיגור המוטעה של הטיל. " מטוס קרב ספרדי שבסיסו בליטא שיגר בטעות טיל אוויר-אוויר מבלי לפגוע בדבר" אמרו. "הטיל לא פגע בשום מטוס".

ראש ממשלת אסטוניה, יורי רטס, אמר בעקבות האירוע כי כוחות הצבא מחפשים כעת את שרידי הטיל שנורה באמצעות מסוקים, אך בשלב הזה עדיין לא נמצאו השרידים. "זו תקרית מצערת מאד, אך תודה לאל אין נפגעים בנפש" סיכם. "אנו קוראים לכל מי שמבחין בשריד של הטיל להתרחק מהאזור מיידית ולפנות למשטרה המקומית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מטוס ספרדי הפציץ את האשכנזים
א | 08-08-2018 23:41
בעיה