המפקדים התעלמו- חיילים התמוטטו ופונו לבית החולים - סרוגים

המפקדים התעלמו- חיילים התמוטטו ופונו לבית החולים

שלושה לוחמים מיחידת יהל"ם- היחידה היוקרתית של חיל ההנדסה הקרבית- התמוטטו אתמול במהלך אימון ופונו לבית החולים בעקבות מכת חום שחטפו

המפקדים התעלמו- חיילים התמוטטו ופונו לבית החולים
  (צילום: Maor Kinsbursky/Flash90)

מחדל בצה"ל.

שלושה לוחמים מיחידת יהל"ם- היחידה היוקרתית של חיל ההנדסה הקרבית- התמוטטו אתמול (שלישי) במהלך אימון ופונו לבית החולים בעקבות מכת חום שחטפו.

על פי הדיווח בגל"צ, בניגוד לנהלים המפקדים לא ערכו כנדרש בדיקה של מזג האוויר טרם היציאה לאימון. בנוסף, גם אחרי שהחיילים התלוננו כי אינם חשים בטוב המסע נמשך כמתוכנן עד אשר הם התמוטטו ונזקקו לטיפול רפואי.

בעקבות המקרה החמור מפקד יהל"ם פתח בחקירה.

מדובר צה"ל נמסר כי "המקרה מתוחקר על ידי מפקד היחידה. בצה"ל רואים בבטיחות האימונים חשיבות גבוהה ולקחים יופקו בהתאם לממצאי התחקיר. הלוחמים שחשו ברע קיבלו מענה רפואי במקום ופונו לבית החולים במצב קל להשגחה".

נכוו בגלל פקודה אסורה

בנוסף, לפני מספר ימים טירונים שהתגייסו לחטיבה 401 של חטיבת השריון סיפרו על פגיעה והתעללות שעברו בבסיס במהלך הטירונות בה התבקשו, בין היתר, לעשות שכיבות סמיכה על מדרכות לוהטות שגרמו להם לכוויות בידיים.

על פי הדיווח באתר 'מאקו', מעדויות הטירונים עולה כי המפקדים הורו להם לבצע שכיבות סמיכה על המדרגות הלוהטות בבסיס כשבחוץ היו 40 מעלות חום. בעקבות כך רבים מהם סובלים מכוויות בכפות הידיים וקיבלו פטור מפעילות. רק בדיעבד הודה אחד המפקדים שזו הייתה בעיה מצד המפקדים לדרוש זאת.

מעדות נוספת עולה שהחיילים נאלצו לשבת מתוחים במשך 50 דקות עם ידיים לאחור מבלי להזיז את הראש, כל זה בחדר צפוף בלי מזגן. בנוסף, סיפרו הטירונים שמי שהזיז את הראש נענש, זאת תוך שהם חוטפים צעקות מהמפקדים במקום.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הטירונים התבקשו על פי הפקודות, לשבת מתוחים ולהיות קשובים בזמן שיעור שהועבר על ידי המפקדים. האירוע ייבדק בשנית ובמידה ותמצא התנהלות שאינה ראויה יתקיים טיפול משמעתי. באשר למקרה השני, מדובר באירוע אשר אינו עומד בקנה אחד עם ערכי צה"ל ולא מאפיין את הנעשה בבסיס. האחראים לאירוע נשפטו על ידי המפקדים בדין משמעתי".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא לומדים לקחים
חדד אברהם | 08-08-2018 15:15
מפקדי הצבא לא לומדים לקחים, קרו מקרים בעבר שחיילים מתו מהתייבשות כי לא בדקו את מזג האוויר, חיילים לא פונו לבית החולים למרות הפצרותיים כי אינם חשים בטוב המפקדים מתעלמים כל פעם שקורה מקרה כזה שוב אותה מנטרה צהל מפיק לקחים אבל עובדה המקרים חוזרים על עצמם.