לכבוד יוני שטבון, יו"ר רעננים.
כשהקמת את "רעננים", עשית זאת כהגדרתך, על מנת "לאחד את הכוחות והשורות בציונות הדתית" תחת הסיסמא "להדגיש את המשותף על המפריד".
בניגוד מוחלט לכך, בשבועות האחרונים קיבלת החלטה אסטרטגית לנהל קמפיין שכל מטרתו היא לפלג עוד יותר את המחנה, ליצור מלחמות מבית ולזרוע שנאת חינם בתוכנו.
אם כוונותיך היו טהורות, ובאמת פעלת מתוך רצון אמיתי להפסקת תמיכת הקרן החדשה בארגונים, כיצד אתה מסביר את העובדה שאתה מפיץ זאת בכל כלי התקשורת, כשגימיק רודף גימיק, וכל זאת מבלי שביצעת ולו פניה ראשונית לארגונים עצמם בנושא זה?
לאחר שלושה שבועות בהם אתה מנהל מסע הכפשה הכולל התנהלות שפלה, אין לי אלא להאמין שפנייתך הראשונה אלי רק בשלב זה, היא אך ורק מהלך אסטרטגי במסגרת הקמפיין שלך.
במהלך קמפיין זה בחרת להרוס בכוונה תחילה ערב שאורגן ע"י בני נוער שכל מטרתו הייתה לאחד את הציונות הדתית ולגנות את הפגיעה בחיילי צה"ל. מה זה אומר על היחס שלך לאחדות, לבני הנוער או לחיילי צה"ל? האם את כל אלה שווה להקריב על מזבח הקמפיין?
אין זה סוד שבתוך הציונות הדתית קיימות מחלוקות מהותיות על נושאים גורליים ביותר, אך בדרך כלל מחלוקות אלה מתנהלות ברוח בית המדרש ותוך שמירה על תרבות מחלוקת בסיסית. גם עם חלקים אחרים בחברה הישראלית שרחוקים מאיתנו כרחוק מזרח ומערב, תמיד ידעה הציונות הדתית לנהל מאבקים בצורה עניינית.
בחרת לנהל מסע הכפשה בשיטות בזויות הכוללות דמגוגיה זולה, פגיעה בבני נוער, והפצת שקרים גסים. הטענה שלך שאנשי נאמני תורה ועבודה, בהם קצינים בכירים במילואים ומשפחות שכולות, פוגעים בחיילי צה"ל, מדרדרת את הציונות הדתית למחוזות שהיא לא הכירה. השקרים שאתה מפרסם בניהם שאנשי התנועה העדיפו להימנע ממפגש איתכם כאשר אתה יודע שלא נעשתה שום פנייה מצדכם למפגש כזה, מראה מה פרצופך האמיתי.
רדיפת הפרסום שלך איננה דבר חדש, אולם הקמפיין הנוכחי מעלה שאלות רבות על המטרה שעומדת מאחוריו. סוגיית הקרן החדשה, היא סוגיה שאכן ראויה לדיון, אך היא לא העניין, שהרי בחרת להוציא סכומי כסף גבוהים על יחסי ציבור לקמפיין, מבלי לפנות אלינו בכלל.
מהקמפיין הזה נודף ניחוח חריף של שאיפות פוליטיות. התנהלותך האחרונה מעידה כי סימנת לעצמך מטרה פוליטית וכדי להשיג אותה כל האמצעים כשרים. במסווה של תנועה חברתית אתה משתמש בפעילים תמימים על מנת לקדם את עצמך בבוא היום. שאיפותיך הפוליטיות הן כמובן לגיטימיות, אך הקופון שאתה מנסה לגזור על גבן של תנועות אחרות בעלות ותק ועשייה, מעיד על כך שאין לך שום דבר מהותי להציע. צר לנו מאוד שמכיוון שלא הצלחת לעשות שום דבר משמעותי ולזכות בפרסום שאתה מייחל לעצמך, בחרת לנתב את כל פעילותה של "רעננים" אך ורק לפעילות נגד.
אם אתה שואף להמשיך ולעמוד בראש תנועה המגדירה את עצמה חברתית, וכתנועה של צעירים ובני נוער, אנחנו דורשים ממך לפרסם בימים הקרובים הבהרה שאין לך שום שאיפות פוליטיות ושאתה מתחייב שלא להתמודד בעתיד על תפקידים בעלי אופי פוליטי. אם אינך מתכוון להתחייב על כך, יבין הציבור לאן אתה חותר וידע להתייחס לכך בהתאם.
בברכה
שמואל שטח, מנכ"ל
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
0 דיונים
יאיר קליין
גם וגם. יש גם בעיה עם הקרן החדשה ועל זה יצא שטבון אני כתבתי שהבעיה היותר גדולה זה הדרך הכללית שלהם ועל זה צריך להלחם הרבה יותר אבל אין דרך כי הם...
גם וגם. יש גם בעיה עם הקרן החדשה ועל זה יצא שטבון אני כתבתי שהבעיה היותר גדולה זה הדרך הכללית שלהם ועל זה צריך להלחם הרבה יותר אבל אין דרך כי הם יגידו יש לנו את הרבנים שלנו (מי הם? מי שמם לחלוק על כל גדולי הדור? תשובה בבקשה)
המשך 14:41 08.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חבר בנאמני
יש לכם בעיה עם החוברת- דברו על כך. אל תעשו כאילו זה עדאללה.
14:29 08.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יאיר קליין
אל תירא ואל תחת. רוב הציבור התורני מסכים איתך וסולד, בלי קשר לפרשה הזו, מנאמני תורה ועבודה וקולך שכל מטרתם עלי אדמות היא לפגוע בהתחזקות התורנית של הציבור הדתי לאומי על קולך...
אל תירא ואל תחת. רוב הציבור התורני מסכים איתך וסולד, בלי קשר לפרשה הזו, מנאמני תורה ועבודה וקולך שכל מטרתם עלי אדמות היא לפגוע בהתחזקות התורנית של הציבור הדתי לאומי על קולך אין צורך לדבר. הם יצאו מהגדר מזמן. אבל גם שטח לא כבשה תמימה. הם הוציאו חוברת של הרב שרלו שבו הוא חולק על כל הרבנים ופוסק שבני עקיבא מעורב זה לכתחילה. הכל בגיבוב מדרשים והגיגים רוחניים. כל בחור ישיבה צעיר יכול להפריך את החוברת הזו מבחינה הלכתית. יש להם גם ירחון נוראי שנקרא דעות. יש שם מאמרים רפורמיים ממש. לעולם לא תמצאו שם קריאה להתחזקות רוחנית או להחמרה בהלכה. רק קולות וקולות. אחד הכותבים שם טוען שהדבר הראשון שצריך להלחם בו זה עליית מעמד הרבנים בציוה״ד. זו הבעיה העיקרית בשני הגופים הללו. לא הקרן החדשה. חפיפניקים- נמאסתם!!!!!!!!!!!
המשך 14:04 08.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חבר
הקמפיין התחיל לפני שלושה שבועות! כתבת מקור ראשון הראשונה התפרסמה בשבת "מקץ" לאחר פנייה לעיתון ופרסום הסרטון. אתם בחרתם להכפיש. הרי אם אתם צודקים- תראו היכן הקרן השפיעה על נאמני...
הקמפיין התחיל לפני שלושה שבועות! כתבת מקור ראשון הראשונה התפרסמה בשבת "מקץ" לאחר פנייה לעיתון ופרסום הסרטון. אתם בחרתם להכפיש. הרי אם אתם צודקים- תראו היכן הקרן השפיעה על נאמני תו"ע? לכן אל תתפלאו שכך פועלים נגדכם
המשך 13:11 08.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תו"ע, מקור ראשון וכו' ולהבין מאיפה רעננים שואבים כח
11:58 08.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לא יפה לשקר
ולא יפה להסיט את הדיון באמצעים שפלים כמו שאתה ושלוחיך עושים. "לפלג"? "לזרוע פירוד"? מה השטויות האלו? רעננים כתבו דברים פשוטים- הקרן החדשה קיבלה החלטה לממש את האג'נדה שלה על...
ולא יפה להסיט את הדיון באמצעים שפלים כמו שאתה ושלוחיך עושים. "לפלג"? "לזרוע פירוד"? מה השטויות האלו? רעננים כתבו דברים פשוטים- הקרן החדשה קיבלה החלטה לממש את האג'נדה שלה על ידי תרומות לארגונים מתוך הציונות הדתית. פשוט וברור, נאמר על ידי רחל ליאל בכבודה ובעצמה. זה כל מה שרעננים טענו! אם היית מתעכב וקורא קצת, או מקשיב לשטבון כשהוא דיבר איתך לפני שבוע וחצי (כל הקמפיין רץ שבוע וחצי, אבל מה אכפת לך לכתוב שזה 3 שבועות? מה רע בשקר קטן?) לרגע אחד לא התייחסת עניינית לטענות ובחרת בהשתלחות בהמית וזולה שרק מראה לכולם שאתה נלחץ, הכסף עוד מעט לא יגיע אליך. חבל מאוד שזו דרך ההתנהלות של אדם שעומד בראש ארגון עם שם פומפוזי "נאמני תורה ועבודה".
המשך 11:57 08.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הסקרן
מה הם מחביאים?
11:43 08.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
ראו באתר של נאמני מאמר של הכי מומחה לקרן החדשה: הוא כותב מפורשות: "...אך עם זאת, כאשר הקרן מממנת גופים העוסקים בחיזוק הציונות והחברה הישראלית, כמו "נאמני תורה ועבודה", זוהי...
ראו באתר של נאמני מאמר של הכי מומחה לקרן החדשה: הוא כותב מפורשות: "...אך עם זאת, כאשר הקרן מממנת גופים העוסקים בחיזוק הציונות והחברה הישראלית, כמו "נאמני תורה ועבודה", זוהי התפתחות חיובית ורצויה. ארגונים שפעילותם מהווה תרומה חשובה וחיובית לחברה הישראלית לא יהפכו לאנטי-ציונים רק כי המימון מגיע ממקור מסוים. הטיעון המרכזי המועלה על ידי המתנגדים לקבלת כספים מהקרן החדשה הוא החשש כי הקרן משתמשת בארגוניה הציוניים כעלה תאנה לגיוס כספים. טיעון זה איננו מבוסס ומנסה לרכב על גל הקיטוב בחברה הישראלית, מכיוון שמגוון רחב של ארגונים בעלי פעילות חיובית מקבלים כספים מהקרן, והפסקת מימון זה פירושו נזק להיקף פעילותם. לכן, לא רק שאינני מתנגד לקבלת כספים מהקרן החדשה לארגונים בעלי מטרות חיוביות - אני מעודד זאת, בעיקר על מנת למקד את פעילותה של הקרן בארגונים אלו, על חשבון הארגונים שמטרתם היא יצירת דה-לגיטימציה לישראל...."
המשך 10:37 08.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חבר
כל מילה בסלע
10:04 08.01.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר