רעננים לנאמני תו"ע: זה הזמן להתנתק מהקרן החדשה - סרוגים

רעננים לנאמני תו"ע: זה הזמן להתנתק מהקרן החדשה

במכתב ששלח יו"ר תנועת 'רעננים' יוני שטבון, למנכ"ל תנועת 'נאמני תורה ועבודה', שמואל שטח, הוא מפציר בו להתנתק מכספי הקרן לישראל חדשה. את הקמפיין האגרסיבי האחרון נגד התנועה הוא מסביר: "זהו מאבק על אחדות המחנה הדתי לאומי, מול הקרן שמנסה לפצל אותנו."

רעננים לנאמני תו"ע: זה הזמן להתנתק מהקרן החדשה

לכבוד מזכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה

מר שמואל שטח

בשבוע האחרון יצאנו חברי תנועת רעננים- צעירי הציונות הדתית לקמפיין, בלב כבד ובנפש לא חפצה יצאנו למהלך זה. יחד עם זאת, חשיבות אחדות המחנה הציוני דתי מול גורמים המנסים לחתור ולפצל אותנו, דרש מאיתנו להגיד את הדברים ציבורית בצורה ברורה.

בהמשך לשיחתנו האישית בנינו לפני כשבוע וחצי, בה טענתי בפניך כי לא ראוי לארגון ציבורי הרואה עצמו שייך לציונות הדתית לקבל כספים מהקרן החדשה החתרנית, אני רואה לנכון לחזור שוב ולהדגיש מספר דברים שיגרמו לך ולארגונך להבין כי שגיתם בהחלטתכם.

רבות עסקו בשנה האחרונה בחשיפת עוולותיה של הקרן החדשה ופעילותה הענפה על שלל זרועותיה נגד חיילי וקציני צה"ל. בהמשך ובאותה נשימה חשפנו בפני הציבור הדתי לאומי את האסטרטגיה החדשה ואת דברי מנכ"ל הקרן החדשה רחל ליאל לפיה: "אם אתה לא יכול לנצח אותם תצטרף אליהם".

המגמה היא ברורה, הקרן החדשה לישראל מזהה בציבור הציוני דתי גורם המהווה 'איום' על תפיסת עולמה הרעיוני ובוחרת לפעול בצורה שיטתית במטרה לפלג ולפצל אותנו.

אנחנו כציבור דתי לאומי לא יכולים לתת יד לתופעת ההסתננות שהקרן החדשה מנסה לייצר, המצב בו יד אחת ממנת ארגונים כמו עדאללה, שוברים שתיקה ובצלם וביד השנייה מעניקה תרומות לנאמני תורה ועבודה וארגונים דתיים נוספים צריכה להטריד כל בר דעת, זו לא תרומה זו חתירה.

אשר על כן יצאנו חברי רעננים בקול קורא הפונה לארגונים הרואים עצמם שייכים לציבור הדתי לאומי אך ממומנים על ידי 'הקרן', בבקשה לעצור ולהתנתק מתמיכתה החתרנית.

זה המקום להדגיש כי במרחב הציבורי של המגזר הדתי יש מקום אמיתי למגוון הדעות הבריא הקיים, אך יחד עם זאת יש לדרוש בתוקף לניתוק כל ממשק עם מי שכבר חיבל בבית. זו גם הסיבה, שהקריאה הציבורית בנושא, איננה עוסקת או מבקשת לדון בתוכן הרעיוני והפעילות אשר אותם ארגונים הנתמכים על ידי הקרן מובילים, אלא קריאת תיגר על עצם החיבור אליה.

"אני פונה אליך שוב באופן אישי , כיו"ר תנועה בציונות הדתית זה הזמן לתקן זה הזמן להתנתק מהקרן החדשה, בוא נעצור יחד את המסתננים לפני שיהיה מאוחר מדי.

זהו מאבק על אחדות המחנה הדתי לאומי, מול הקרן שמנסה לפצל אותנו.

בכבוד רב

יוני שטבון

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
שטבון- עכשיו נזכרת לשלוח לו מכתב? למה לא פנית לפני כן?
חיים | 08-01-2012 10:06
מה שמראה שכל מה שאתה עושה לא בא ע"מ לתקן את העולם אלא ע"מ לקבל פרסום. יופי של קמפיין שטנה הרצתה!
2
כנסו למאמר חשוב ביותר של המומחה לקרן החדשה
גדעון | 08-01-2012 10:08
הוא כותב מפורשות: "...אך עם זאת, כאשר הקרן מממנת גופים העוסקים בחיזוק הציונות והחברה הישראלית, כמו "נאמני תורה ועבודה", זוהי התפתחות חיובית ורצויה. ארגונים שפעילותם מהווה תרומה חשובה וחיובית לחברה הישראלית לא יהפכו לאנטי-ציונים רק כי המימון מגיע ממקור מסוים. הטיעון המרכזי המועלה על ידי המתנגדים לקבלת כספים מהקרן החדשה הוא החשש כי הקרן משתמשת בארגוניה הציוניים כעלה תאנה לגיוס כספים. טיעון זה איננו מבוסס ומנסה לרכב על גל הקיטוב בחברה הישראלית, מכיוון שמגוון רחב של ארגונים בעלי פעילות חיובית מקבלים כספים מהקרן, והפסקת מימון זה פירושו נזק להיקף פעילותם. לכן, לא רק שאינני מתנגד לקבלת כספים מהקרן החדשה לארגונים בעלי מטרות חיוביות - אני מעודד זאת, בעיקר על מנת למקד את פעילותה של הקרן בארגונים אלו, על חשבון הארגונים שמטרתם היא יצירת דה-לגיטימציה לישראל...."
3
למגיב 1
תלמד לקרוא | 08-01-2012 11:49
אתה מסוגל לקרוא? ראית מה ששטבון כתב לו "בהמשך לשיחתנו לפני שבוע וחצי"? שטבון דיבר עם שמואל שטח **לפני** התחלת הקמפיין. אבל למר שטח חסר היושרה זה לא מפריע לבכות שלא פנו אליו אישית...
4
רעננים מנסה להביא לסתימת פיות
מיקי | 08-01-2012 11:53
של כל מי שלא בדעות שלהם בתירוץ של הקרן החדשה, ככה הם מאחדים את השורות על ידי חיסול כל מי שחושב אחרת מהם!
5
מי מממן את רעננים? מדוע זה חסוי?
אחד שלא יודע | 08-01-2012 12:00
6
חזק ואמץ!
יאיר קליין | 08-01-2012 14:08
שטבון - לך בכוחך זה והושעת את ישראל!
7
ל-3. לאחר שנודע לשטח ששטבון פתח בקמפיין, שטח התקשר
חבר נאמני | 08-01-2012 19:52
שטבון פתח קמפיין בלי לדבר עם אף אחד אלא רק עם התקשורת. שטח התקשר לשטבון מיוזמתו, אך שטבון בשלו המשיך הכל כרגיל, כולל אולטימטום שכלל לא עידכון בו את שטח. רק לפני יומיים שלח לראשונה שטבון מכתב רשמי לשטח. רעננים- שימו לב מי מוביל אתכם ולאן.
8
מה המסר של רעננים ומה היא עושה חוץ מפוליטיקה ויחצנות?
| 01-07-2012 20:57
מה הפוליטיקה הזו ? בלי כל עשייה? לפחות נאמני תורה ועבודה עושה משהו למען הציונות הדתית האמיתית . מה הקשר למימון ?אפשר לחשוב שזה מהשטן. זאת דמגוגיה לשמה.מה ההתקפה האישית הזו? על יהודי יקר שכל יקירי הציונות הדתית משבחים אותו ויש להם רק מלים טובות עליו. מאיפה הסגנון הזר הזה? אתה תוקף יהודי ירא שמים לחינם וסתם .רק יחצנות אינה אפילו פולטיקה זעירה. מיהם חברי רעננים? כמה הם מונים? יש בהם ולו פרופסור אחד? רב אחד? אינטלקטואל אחד? תראה איזה הרכב מרשים של חברים יש בנאמני תורה ועבודה מבוגרים וצעירים. התנועה הזו היא למעשה הציונות האמיתית , המפד"ל לשעבר , והיא מפארתם וראויה לשבחים רבים וליישר כוח על שעושה רבות באמצעים מעטים.