ישראל מברכת על חידוש הסנקציות: "צעד אמיץ" - סרוגים

ישראל מברכת על חידוש הסנקציות: "צעד אמיץ"

נשיא ארה"ב חתם על הצו המכניס שמחדש את הסנקציות על איראן- ובישראל בירכו את המהלך. ראש הממשלה נתניהו אמר כי "זהו רגע חשוב לישראל ולעולם כולו", בעוד שיאיר לפיד טען כי מדובר ב"צעד אמיץ של הנשיא טראמפ"

author-image
ישראל מברכת על חידוש הסנקציות: "צעד אמיץ"
  "רגע חשוב לישראל ולעולם". ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

ישראל ממשיכה לתמוך בארה"ב: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם היום (שני) על הצו שמחדש את הסנקציות על איראן– ובישראל מברכים על המהלך האמריקני.

"זהו רגע חשוב לישראל, לארה"ב, לאזור ולעולם כולו" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המהלך. "הוא מסמל את הנחישות לבלום את התוקפנות האזורית של איראן, וגם את התכניות המתמשכות שלה להתחמש בנשק גרעיני".

נתניהו התייחס גם להודעת הגינוי של האיחוד האירופי, בו שרי החוץ של המדינות אמרו כי הן יפעלו לשמור על הסכם הגרעין הנוכחי. "אני קורא למדינות אירופה, שמדברות על עצירת איראן, להצטרף למהלך הזה" אמר. "הגיע הזמן להפסיק לדבר, הגיע הזמן לעשות, זה בדיוק מה שארה"ב עשתה וזה מה שאירופה צריכה לעשות".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בירך גם כן על המהלך של הנשיא האמריקני. "המשך הסנקציות האמריקניות על איראן הן צעד אמיץ נוסף שמוביל הנשיא דונלד טראמפ" אמר. "עד שהעם האיראני יצליח לנער מעליו את המשטר הרודני, האייתוללות יצטרכו לבחור: תוכנית גרעין ותמיכה בטרור, או כלכלה חלשה ופגיעה בבני עמם‬".

רוחאני בתגובה: "טראמפ רוצה כאוס, לא מו"מ"

במקביל, נשיא איראן חסן רוחאני נשא הערב נאום בו תקף בחריפות את התנהלותו של טראמפ והחזרת הסנקציות. בדבריו התייחס גם לרצון של הנשיא להיפגש עם ההנהגה האיראנית לדיונים על הסכם גרעין חדש, זאת לאחר שההסכם הקודם ממנו פרשה ארה"ב כונה "חד צדדי ונוראי" על ידי טראמפ.

"איזה משמעות יש למשא ומתן עם הטלת סנקציות?" שאל. "כל שיחה עם ארה"ב תחשב כהשפלה. "הדיבורים של טראמפ על פגישות הן דיבורי סרק. טראמפ הפנה את גבו למשא ומתן ופועל נגד איראן".

לטענתו של רוחאני, "הקריאה של טראמפ לשיחות ישירות נועדה ליצור פילוג באיראן. טראמפ רוצה כאוס, לא מו"מ.  "לא ניתן לסמוך על ארה"ב, טהרן תמיד האמינה בדיפלומטיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גם לביבי מגיע יישר כח תאריכו ימים ושנים טובים
עמוס | 06-08-2018 22:50
אמן