מיזם חדש: כך תמצאו מידע על היסטוריית המשפחה - סרוגים

מיזם חדש: כך תמצאו מידע על היסטוריית המשפחה

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות וארגון JewishGen.org הודיעו על שיתוף פעולה חדש, מאפשר חיפוש משולב בין שני מאגרי המידע הגנאלוגיים. המיזם יספק גישה נוחה למאגרי המידע, המתעדים עצי משפחה של העם היהודי

author-image
מיזם חדש: כך תמצאו מידע על היסטוריית המשפחה
  כך תמצאו את עצי המשפחה של העם היהודי. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות וארגון JewishGen.org הודיעו היום (שני) על שיתוף פעולה אסטרטגי, המאפשר חיפוש משולב בין שני מאגרי המידע הגנאלוגיים הגדולים ביותר בעולם היהודי. שיתוף הפעולה יאפשר גישה לרשומות על מיליוני יהודים המופיעים בעצי משפחה. 

שיתוף הפעולה, שיושק לקראת סוף 2018,  יאפשר גישה למידע בהיקף עצום, תוך שימוש בממשק נוח וזמין. "פעמים רבות מדי אנחנו נתקלים בגופים משיקים המתחרים אחד בשני במקום לפעול יחד. האוצרות של מוזיאון העם היהודי וארגון JewishGen.org נבנו לאורך עשורים ומכילים מידע יקר ערך" אמר מנכ"ל המוזיאון דן תדמור. "כעת, באמצעות השותפות והשימוש בטכנולוגיה מתקדמת, אנחנו מספקים עוד כלי המחבר את העם היהודי בכל רחבי העולם".

החיפוש המשולב במאגר הגנאלוגיה היהודית יאפשר גישה גם  למאגרי המידע הנוספים של המוזיאון. משתמשים יוכלו 'לאצור' את המידע הפרטי והמשפחתי שלהם שיכלול עצי משפחה, מידע על קהילות יהודיות, צילומים , מוזיקה וסרטים, וכן יוכלו גם להעשיר את המאגרים על ידי העלאת מידע אישי. "אנו מחויבים לעשות כל אשר ניתן על מנת לספק את הגישה האיכותית ביותר למידע הרב הקיים ולתת כלים לחוקרים ולציבור לחקור את ההיסטוריה המשפחתית הפרטית שלהם, ועל ידי כך להבין, הלכה למעשה, מה זה אומר להיות חלק מהמורשת היהודית" אמר אברהם גרול, מנהל ארגון JewishGen.org, על המיזם.

"השותפות החדשה עם מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות מסייעת לנו להגיע למטרה זו על ידי מניעת בזבוז זמן ומשאבים כלכליים של הציבור, אשר עד כה נאלץ לחפש את המידע בכמה גופים או מוסדות במקביל" הוסיף. "השותפות מגיעה במהלך תהליך צמיחה והרחבה ברמה הארכיונית והטכנולוגית בארגון, ואנו מאמינים כי השותפות תהדהד ברחבי העולם היהודי ותזמן לנו הזדמנויות רבות נוספות לשיתוף פעולה בין 2 הארגונים החשובים לפעול עוד למען העם היהודי ברחבי העולם".

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות נוסד לפני 40 שנה, ומשמש כיום כמוסד היחיד ברחבי העולם האמון על סיפור סיפורו של העם היהודי והנגשתו למיליוני מבקרים בישראל ובעולם. כיום, במקביל לתהליך ההתחדשות והפיתוח, המוזיאון פועל להנגשת מאגרי המידע והארכיונים שלו. המוזיאון גם פועל לחבר יהודים מכל רחבי העולם ולחגוג את 4,000 שנות ההיסטוריה, התרבות, הערכים וההישגים של העם היהודי.

ארגון JewishGen.org הינו חלק המוזיאון למורשת יהודית בניו יורק, ומשמש כיום המאגר הדיגיטלי הגדול ביותר בעולם לשימור תולדות המשפחה היהודית. באמצעות השימוש בטכנולוגיה מתקדמת, הוא מאפשר גישה למידע המקיף עשרות מיליוני  רשומות ונחשף לקרוב למיליון אנשים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יפה על המיזם אבל אתם מונעים לפתח או גישה ישיר
אורי | 06-08-2018 15:47
חמה אין כתובת שתאפשר לדוגמא שמות משפחה ממגורשי ספרד שהגיעו למזרח אירופה?. מגורשי ספרד ששינו את שמם למקומיים או החליפו שמות ועוד.
2
לכפס כברים ליפשט
elihis sofia | 27-04-2020 9:50
כברים ליפשטיין ב גיורגיה