הממשלה אישרה: צרכני זנות ייקנסו באלפי שקלים - סרוגים

הממשלה אישרה: צרכני זנות ייקנסו באלפי שקלים

השרים אישרו היום את הצעת החוק למאבק בזנות. לפיה, הקנס שיוטל על צריכת זנות יהיה בגובה של 1,500 ₪. עבירה חוזרת שנעברה בתוך שלוש שנים מהעבירה הראשונה תוביל לקנס בסכום של 3,000 ₪

author-image
הממשלה אישרה: צרכני זנות ייקנסו באלפי שקלים
  הפגנה נגד זנות (צילום: פלאש 90)

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק למאבק בזנות. לפיה, הקנס שיוטל על צריכת זנות יהיה בגובה של 1,500 ₪. עבירה חוזרת שנעברה בתוך שלוש שנים מהעבירה הראשונה תוביל לקנס בסכום של 3,000 ₪.

על פי הצעת החוק,  מי שקיבל את הקנס יוכל לשלם, להגיש בקשת ביטול או להגיש בקשה להישפט. ככל שבית המשפט יחליט שהעבירה אכן נעברה, הוא יהא רשאי להגדיל את גובה הקנס עד לסכום של 75,300 ₪.

הצעת החוק תחול על צריכת זנות ממבוגרים מעל 18, צריכת זנות מקטינים כבר מוגדרת כעבירה פלילית בספר החוקים של מדינת ישראל. שרת המשפטים בהסכמת שר הרווחה תוכל לקבוע אמצעי חלופי במקום קנס, כמו שילוב בסדנה טיפולית-חינוכית למניעת צריכת זנות.

התכנית לטיפול בזנות עוסקת  בשני נושאים עיקריים: הראשון, הרחבת המענים הטיפוליים והבריאותיים הניתנים לנשים בזנות ולצרכני הזנות במקביל. כמו, תכניות שיקום, איתור ומניעה; הקמת דירות חירום, מרכזי גמילה ומרפאות מין המיועדים לאוכלוסיות "מועדות". בנוסף, תכלול הפעילות הממשלתית לצמצום היקפי הזנות; וכן גיבוש תכנית טיפול לצרכני זנות.

השני, העלאת המודעות הציבורית למאפיינים, לגורמי הסיכון ולנזקים הכרוכים בתעשיית הזנות.

נציין, כי ההצעה תחול כהוראת שעה למשך חמש שנים, ותלווה במחקר אשר יבחן את השפעתו, את האופן בו נאכפת העבירה, וצעדים נוספים.

סוף עידן בו נשים היו אביזר שאפשר לסחור בו

יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ בירכה את הממשלה על אישור החוק לאיסור צריכת זנות : "מדובר בנקודת ציון היסטורית המסמנת את תחילת הסוף של עידן שבו נשים היו אביזר שאפשר לסחור בו, תוך פגיעה קשה בחירותן, בגופן ובנפשן. העברת האחריות למי שמבצעים את המעשים הקשים בגופן של נשים מוחלשות היא אמירה ערכית ומעשית כאחד. יש לציין לשבח את חברות הכנסת שקידמו את החוק, שולי מועלם רפאלי וזהבה גלאון, ואת השרים שקד וארדן, שהרימו את הכפפה."

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה גם היא: זהו "הישג נוסף במאבק בזנות ואבן דרך חשובה להיותנו חברת מופת המוקיעה את הניצול והפגיעה המתמשכים שבצריכת הזנות. נשים וגברים לא בחרו בזנות והגיעו לשם בגלל מציאות חיים קשה. מדינת ישראל פועלת למיגור הזנות ולשיקום הנשים והגברים שנקלעו לתעשיית הניצול הקשה הזו".

"אני מודה לשותפי לדרך, שרת המשפטים איילת שקד, שר החינוך נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר הרווחה חיים כץ, שר הבריאות יעקב ליצמן וחברתי זהבה גלאון שיזמה את המהלך החשוב הזה ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
בחורי ישיבה מתבקשים להגמל
יפה יוסף | 05-08-2018 14:27
כידוע המיגזר הדתי והחרדי הם מהצרכנים הגדולים ביותר של תעשיית הזנות
עלילת דם!
איציק | 09-10-2018 15:39
לכתוב :כידוע... על ציבור המחונך מגיל 3 לצניעות .לאיסור חמור הקרוי זנות.להתרחקות מנשים ללא נישואין.ברור כשמש שמי שצורך זנות הם :אותם המרגישים שהכל מותר...