בשידור חי: נסיון התנקשות בנשיא ונצואלה. צפו - סרוגים

בשידור חי: נסיון התנקשות בנשיא ונצואלה. צפו

רחפנים עם חומרי נפץ התפוצצו באוויר במהלך נאום של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בעצרת צבאית רשמית. הנשיא שרד את נסיון ההתנקשות, אך שבעה חיילים נפצעו. לטענת מדורו: "פלגים ימניים קיצוניים ניסו לחסל אותי"

author-image
בשידור חי: נסיון התנקשות בנשיא ונצואלה. צפו
  נסיון ההתנקשות בנשיא ונצואלה (צילום מסך)

ניסיון התנקשות בשידור חי: נאום של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו נקטע הלילה (בין שבת לראשון) לאחר שמספר רחפנים עם חומרי נפץ התפוצצו באוויר מעל הבמה שעליו עמד הנשיא. המתקפה תועדה בשידור החי של העצרת הצבאית שבה נאם, במהלכו הנשיא תועד כשהוא מביט למעלה לעבר מקור הפיצוץ, וחיילים נראו כשהם בורחים מהאזור.

צפו בתיעוד מנסיון ההתנקשות

https://www.youtube.com/watch?v=UFHPjRh2J8c

שר התקשורת, חורחה רודריגז, אישר כי מדובר בניסיון לפגוע בחייו של הנשיא. מדורו ושאר בכירי הממשל ששהו במקום לא נפגעו כלל, אך שבעה חיילים מהמשמר הלאומי נפצעו. "בדיוק בשעה 17:41 (לפי שעון מקומי) נשמעו מספר פיצוצים מעל האירוע" אמר בהודעה לתקשורת. "החקירה מעלה בבירור שהפיצוצים נגרמו כתוצאה מכלים שנראים כמו רחפנים שנשאו חומרי נפץ".

מספר שעות לאחר האירוע, הנשיא תקף את האחראים למתקפה. "פלגים ימניים קיצוניים ניסו לחסל אותי" טען. ""רחפן התקרב אליי, אבל היה שם מגן של אהבה. אני בטוח שאחיה עוד שנים רבות".

עוד הוסיף והאשים "גורמי ימין קיצוני" ממדינת קולומביה השכנה, כשלטענתו נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, היה שותף לנסיון ההתנקשות. בסיכום דבריו אמר כי "האלימות נגד השלטון תמשיך להיכשל", כאשר המשטרה כבר עצרה מספר חשודים.

לאחר דבריו של מדורו, ארגון "חיילים בטי-שירט" קיבל את האחריות לניסיון החיסול. בהודעה שפורסמה בטוויטר כתבו כי הם תכננו לפוצץ את הרחפנים על הבמה שבו הנשיא עמד, אך החיילים הבחינו ברחפנים והפילו אותם בירי לפני שהם הגיעו ליעד. לדבריהם, "נסיון ההתנקשות לא הצליח בפעם הראשונה, אך למרות זאת לא נוותר. זה רק עניין של זמן עד שנצליח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו