איומי התביעה עבדו; בשלום עכשיו התנצלו בפני ריקלין - סרוגים

איומי התביעה עבדו; בשלום עכשיו התנצלו בפני ריקלין

ארגון השמאל 'שלום עכשיו' התנצל הבוקר בפני העיתונאי שמעון ריקלין, לאחר שאיים בתביעת דיבה, כי אלו שיקרו לכאורה כי הוא זה שהפיץ וזייף הודעות בשבת במטרה לחבל בהפגנת הדרוזים: "הציוץ אינו נכון והוא נמחק", נכתב בהבהרתם

author-image
איומי התביעה עבדו; בשלום עכשיו התנצלו בפני ריקלין
  הפגנת שלום עכשיו (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

העיתונאי שמעון ריקלין דרש אמש (שבת) באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר מתנועת שלום עכשיו ואושיית הטוויטר ערן צ'רפק פיצוי על סך מאה אלף ש"ח ופרסום התנצלות והבהרה, לאחר שטענו כי הוא שהפיץ וזייף הודעות ביום השבת כדי לחבל בהפגנת הדרוזים. בארגון השמאל התקפלו וכתבו: "הציוץ אינו נכון והוא נמחק".

צ'רפק פרסם  כי ריקלין הוא שהפיץ וזייף הודעות  ביום השבת  כדי לצבוע את מחאת הדרוזים בגוון פוליטי ואילו בעמוד הרשמי של תנועת שלום עכשיו נכתב כי: "התקשורת הימני הפיצה את השקר החובבני והמעליב", כשבהמשך צויין כי "ריקלין והצל לא מבינים את השמאל הישראלי".

הדברים  התייחסו לתכתובות ווצאפ של פעילי מפלגת העבודה לכאורה שהופצו על ידי "הצל", אלא שריקלין כלל לא היה שותף וקשור לפרסום.

על כן, השניים פרסמו הודעת התנצלות בחשבון הטוויטר שלהם. בשלום עכשיו כתבו: "באחד מציוצינו התייחסנו לתכתובת ווטסאפ מזויפת שיוחסה לאנשי מפלגת העבודה והופצה על ידי גורמי ימין. מהניסוח שלנו ניתן היה להבין שמאחורי התכתובת והפצתה עומד איש הימין הקיצוני שמעון ריקלין. הדבר אינו נכון ועל כן, הציוץ נמחק ואנו מתנצלים על הטעות שייחסה לריקלין גם ציוץ בשבת"

גם ערן צ'רפק התנצל: "אם מניסוח הציוץ שלי מישהו הבין שכוונתי הייתה ששמעון ריקלין עצמו זייף והפיץ את התכתבות הוואטסאפ המדוברת, אין הדבר נכון. על כן הציוץ נמחק ואני מתנצל על אי ההבנה".

במכתבו של עורך דין בן גביר לתנועת שלום עכשיו נכתב בין היתר: "כפי שברור לכם מרשי לא הפיץ כל הודעה מפוברקת, לא היה שותף להפצת  פרסום על תכתובת פנימית כביכול במפלגת העבודה ובמאמר מוסגר אציין כי  מרשי לא כותב ברשת בשבת".

בן גביר מצטט את חוק איסור לשון הרע וקובע במכתבו כי הדברים שנאמרו כלפי ריקלין הביאו לביזויו, להשפלתו, הפכו אותו מטרה לשנאה לעג ובוז, ואף פגעו במשלח ידו העיתונאי.

הודעת העבודה המזויפת שהופצה לכאורה על ידי פעילי הליכוד

בסיום דבריו הודיע עורך דין בן גביר לאנשי שלום עכשיו כי אם לא ישלמו את הפיצוי בסך 100,000 ש"ח תוגש תביעה לבית המשפט.

כמו כן דורש עו"ד בן גביר מאנשי שלום עכשיו פרסום התנצלות והבהרה וכמובן הסרת הפרסום באופן מיידי. מכתב דומה נשלח גם לערן צ'רפק אשר טען כי ריקלין זייף את הודעת הווטסאפ כדי לצבוע את מחאת הדרוזים בגוון פוליטי כאשר גם ממנו דורש ריקלין סכום של מאה אלף ש"ח וכן פרסום התנצלות והבהרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הלך הזרזיר אצל העורב
ד | 05-08-2018 9:44
הלך הריקלין אצל הבן-גביר
2
עכשיו רק נשאר ששרה תתנצל בפני משפחת גולדין
יהודי | 06-08-2018 20:59
אבל זה כניראה כבר לא יקרה