המדריך השלם לאירוח משפחה וחברים - סרוגים

המדריך השלם לאירוח משפחה וחברים

היערכות מראש מבחינת תפריט, תאורה וסידורי שינה תגרום לאורחים ולחברים שלכם להרגיש בבית. רוצים לדעת איך עושים זאת באמצע השבוע או בערב שבת? הנה המדריך המלא

המדריך השלם לאירוח משפחה וחברים
  התמונה מתוך האתר pexels.com

לפי סקר שנערך בפסח, 47% מהישראלים הצהירו שהם עומדים להתארח בליל הסדר אצל קרובי משפחה. בנוסף, 53% מהאוכלוסייה החרדית חגגה בבית לעומת 30% בלבד מהחילונים וכ-17% מהאוכלוסייה הכללית התכוונה לארח אנשים זרים, עולים וחיילים בודדים. עם זאת, לא צריך לחכות לתקופת החגים כדי לדעת שעם ישראל אוהב לארח ושיש הרבה הזדמנויות להשתתף במצווה הזו.

עם זאת, אירוח של משפחה וחברים עלול להפוך למשימה מורכבת ומאתגרת אם לא נערכים אליה בצורה נכונה. המטרה היא לגרום לאורחים להרגיש בבית ולארח בכיף בלי להתעייף, אז חשוב לדעת איך עושים זאת.

התפריט לאירוח מושלם

הארוחה המשותפת היא לב האירוח ובה נרצה להשקיע את מלוא המאמץ והמשאבים. קודם כל, רצוי להכין חלק מהמנות מראש גם אם הארוחה מתוכננת לאמצע השבוע ולא לשבת ולהגיש אותן בטמפרטורות המתאימות. רצוי להשאיר רק מעט מנות להכנה ברגע האחרון ויש לחלק את התפריט כך שאפשר יהיה להשתמש גם בכיריים, גם בתנור וגם במיקרוגל אם מדובר ביום חול – או לחילופין לנצל את כל הפלטה אם זה ערב שבת.

ריח הבישולים יכניס את האורחים שלכם לאווירה הנכונה אבל מתפקידכם לדאוג לסכו"ם, שתייה ותאורה. הנושא של סכו"ם פחות מסובך מכפי שנהוג לחשוב כי כיום ניתן להשיג כלים חד פעמיים יוקרתיים ולחסוך את העמידה מול הכיור במטבח, בעוד את השתייה הקלה או החריפה צריך להתאים לאופי האירוע וקהל היעד.

כמו כן, קחו בחשבון את הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול כמו תאורה. מומלץ להשתמש בתאורה משולבת כדי להוסיף לאווירה, ובערבי חול אפשר להיעזר בסט פמוטים מעניין שאותו מציבים במרכז השולחן לצד קישוט עם נרות נוספים. במידה והאירוח הוא בשבת, יש לדאוג לחישוב נכון של שעון שבת כדי להבטיח תאורה מחמיאה בסלון לפחות עד השעות הקטנות של הלילה.

האורחים נשארים לישון? כך תדאגו להם

חברים ובני משפחה שנשארים לישון צריכים לקבל תנאים מעולים. ראשית, רצוי לקבל אישורי הגעה מראש כדי לדעת לכמה מקומות שינה להיערך. שנית, מומלץ להפריד בין מבוגרים לילדים או לרכז יחד הורים וילדים מאותה משפחה. כל החלטה שתקבלו תשפיע בצורה שונה על החוויה של האורחים ובעזרת תכנון נכון תוכלו לגרום להם להרגיש רצויים מעבר למצופה.

מבחינה טכנית, ניתן להכניס ספה נפתחת לסלון ולהשתמש בה משעות הערב ועד הבוקר. במקביל, יש מזרני ספוג שאותם אפשר לפזר ברחבי הבית לפי מספר האורחים והמקום הפנוי. השאיפה היא בכל מקרה להפוך את האירוח לחוויה בלתי נשכחת ולדאוג לתנאים מתאימים גם אחרי שאחרון האורחים הולך לישון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו