נצחון מהדהד: ביהמ"ש זיכה רוצח שיושב 11 שנה בכלא - סרוגים

נצחון מהדהד: ביהמ"ש זיכה רוצח שיושב 11 שנה בכלא

לאחר 11 שנים בכלא, השופט אורי שוהם בפסק דינו האחרון זיכה היום (חמישי) את אלישע חייבטוב מהרשעת הרצח, זאת בעקבות ערעור שהגיש ופתח את משפטו שוב

author-image
נצחון מהדהד: ביהמ"ש זיכה רוצח שיושב 11 שנה בכלא
  אלישע חייבטוב במשפטו (צילום מסך מתוך יוטיוב)

דרמה בבית המשפט העליון: השופט אורי שוהם בפסק דינו האחרון זיכה היום (חמישי) את אלישע חייבטוב מהרשעת הרצח לאחר 11 שנים שישב בכלא, זאת בעקבות ערעור שפתח את משפטו שוב. שוהם פורש מבית המשפט לאחר 25 שנה.

חייטוב הואשם ברצח בבית המשפט המחוזי בבאר שבע רק בשנת 2011, לאחר שבשנת 2002, הסתבך שוד אלים ושני רעולי פנים רצחו את שי אדרי, שמכר כרטיסים במועדון סנוקר בשדרות. אולם,

מאמצי המשטרה לא צלחו להגיע אל הרוצח, ובעקבות מידע מודיעיני שהצביע על חייבטוב כאחד הרוצחים, נלקח בשנת 2006 חייבטוב מכלא דקל שם ריצה מאסר בגין הצתת ביתו והוחזק בתא עם מדובב במשך חמישה שבועות.

בכל אותם השבועות, טענה הסנגוריה הציבורית, כי 11 ימים היה חייבטוב בשליטה מוחלטת של החוקרים ומנותק מהעולם החיצוני. עוד טענה הסנגוריה כי המדובב נראה בצילומים מלמד אותו להשתמש בהירואין – טענה שנדחתה בבית המשפט המחוזי. אולם, השופטת רויטל יפה כ"ץ דחתה את טענת ההגנה כי הודאתו של הנאשם בפני מדובב בכלא נגבתה ממנו שלא כחוק.

את ההחלטה על זיכוי חייבטוב הקריא השופט אורי שוהם בפסיקתו האחרונה עם פרישתו מכס השיפוט בהגיעו לגיל 70. השופט שוהם שפט 17 שנה, מהן ששבעליון. קודם לכן שירת בצה"ל 35 שנה, ובין השאר היה הפרקליט הצבאי הראשי והמשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים.

"במהלך הדיונים ולאחריהם נמסר לנו כי הופקו לקחים מהפרשה, ואולם התנהלויות מעין אלו של רשויות החקירה והשלכותיהן על ההווה והעתיד מביאות אותי למסקנה שעל היועץ המשפטי לממשלה להידרש לעניין, ולכן הנני מציע כי פסק דיננו זה יועבר לעיונו ולטיפולו", כתבו השופטים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו